Vad har ni för kängor/boots när ni kör?

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Tyvärr så köpte jag Tobe Busted, det skulle man aldrig ha gjort. Det blir reklamation på dom!

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Nå?
Låter inte bra det där, var faktiskt sugen på att köpa ett par men nu vet jag inte...
KÖP INTE!
Dom går sönder också blir man dyngsur i dom. Det enda positiva är att dom är grymt skön.
Själv kommer jag nog köpa klim adrenaline skor eller någon hmk-dojja.

W

wettrob

KÖP INTE!
Dom går sönder också blir man dyngsur i dom. Det enda positiva är att dom är grymt skön.
Själv kommer jag nog köpa klim adrenaline skor eller någon hmk-dojja.
Ah det låter inte så bra!
Får fortsätta leta då.

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
någon som har/testat Adrenaline Radium GTX skorna? Mina hmk är helt slut och jag gillade inte årets hmk! Dom var så j*vla hårda. Visst kan jag förstå att det är bra men är dom skön att hoppa omkring på fotstegen med? Kändes som att man hade pjäxor på fötterna! Elr går dom tills sig efter lite användning ?

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
någon som har/testat Adrenaline Radium GTX skorna? Mina hmk är helt slut och jag gillade inte årets hmk! Dom var så j*vla hårda. Visst kan jag förstå att det är bra men är dom skön att hoppa omkring på fotstegen med? Kändes som att man hade pjäxor på fötterna! Elr går dom tills sig efter lite användning ?
Vilken modell var det du provade?

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Det var dom vita. den billigare varianten som är utan klassisk snörning. (Är fundersam om dom ens säljer skor idag med snörning)

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Sen jag körde med mina snowboardboots ett par gånger så vill jag helst inte ha annat än stabila (hårda) skor. Tycker det är gött med stabiliteten man får, speciellt när man hoppar från fotsteg till fotsteg. Kändes jäkligt ovant och underligt i början, men nu vill jag som sagt inte köra med nåt annat.

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Mina Hmk highmark pro boa var också stenhårda i början men allt eftersom du blev van skorna så gick dom till sig lite också. kommer inte köpa nått annat än hmk i framtiden iaf.

Hajakz

Välkänd medlem
1 jan 2000
166
1
18
Östersund Sverige
Är de hårda skyddar de foten bra. Kör med Klim Radium bästa sko jag haft! Ovant från början men sen vill man inte ha något annat. Kört 2 säsonger med dem i bara tunna sockar, fryser aldrig enda gången jag blivit blöt var när jag klev ner i en bäck :)

Jag kommer bara köra med hårda skor hädanefter. Se på crossskor, sällan du hittar mjuka crossskor! Minns när man körde cross o köpte nya skor. De var så hårda så man kunde inte växla. Men efter ett tag mjukade man upp dem lite o blev van. Sen var de kanonsköna

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Mina hmk med snörningen va väl lite styv i början men inte ens i närheten av årets! Och radium skon påminner mkt av den äldre hmk skon som jag har och den gillar jag hårt ! Men ska in å prova igen och känna efter lite mer !

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Gillar personligen inte hårda klumpiga skor.

Jämförelsen mot en cross-stövel känns sisådär... En sko bör klara tuffare tag på en crossbana än vad som behövs i skogen.
När man åker snöskoter går man ju mycket mer än vad man gör när man åker cross.
En cross hoppar man upp på sadeln och sitter där till man är slut. Vid skoteråkning är man av ju maskin och lyfter stup i kvarten tycker jag... Men det kanske beror på att jag inte kan köra... :heh:

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Gillar personligen inte hårda klumpiga skor.

Jämförelsen mot en cross-stövel känns sisådär... En sko bör klara tuffare tag på en crossbana än vad som behövs i skogen.
När man åker snöskoter går man ju mycket mer än vad man gör när man åker cross.
En cross hoppar man upp på sadeln och sitter där till man är slut. Vid skoteråkning är man av ju maskin och lyfter stup i kvarten tycker jag... Men det kanske beror på att jag inte kan köra... :heh:
oj oj vilket friläge .... jag avstår att undervisa i märkesdjugeln.

Tillbaka till skor så är HMK TEAM BOA dom bästa skor jag haft och gillar skarpt att slippa snörena fast man var skeptisk till BOA funktionen men den visa sig klockren.