Vad har ni för kängor/boots när ni kör?

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Klim´s Adrenaline GTX Boot.
Har ett par nu sen 4 år tillbaka.
När dom gett upp blir det garanterat ett par till.
Grymma skor som andas så du inte blir svettig och blöt efter en dags åkning.
Tycker även dom är smidiga, dom är inte klumpiga som en del andra modeller kan vara, utan mer som en kraftig känga.
Tror det är samma sort jag kör med, haft dom en säsong och tycker dom funkar fint också. Upplever nog dom heller inte som direkt klumpiga men det är ju ett par "hårda" kängor och lite slalompjäxe-känsla är det ju om man har dom knutna ända upp.

Storleken på mina minns jag stod var 42,5 och jag brukar ha 42 eller 43 på vanliga skor.

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Klim adrenaline boot, otroligt sköna och lätta. Ångrar inte en sekund. Blir inte blöt pga svett, som jag hade problem med i ett par andra kängor.

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Ja om man ska skaffa sig ett par kängor framöver låter det ju iaf som att valet är enkelt :)
Tack för alla svar
Mvh Erland

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Tror jag sagt det förr, men säger det igen. Om man inte stirrar sig blind på just "skoterboots" tycker jag att man ska kolla på vandringskängor. Köpte själv ett par Haglöfs Grym Hi för 2 år sedan och har kört 400+ mil i dom och är riktigt nöjd med dom. Gore-Tex, stabila utan att vara för styva. När du kliver av skotern går du bekvämare än i något annat, vilket kan vara bra vid haveri.
Lätt de bästa skorna jag lagt beslag på.

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Tror jag sagt det förr, men säger det igen. Om man inte stirrar sig blind på just "skoterboots" tycker jag att man ska kolla på vandringskängor. Köpte själv ett par Haglöfs Grym Hi för 2 år sedan och har kört 400+ mil i dom och är riktigt nöjd med dom. Gore-Tex, stabila utan att vara för styva. När du kliver av skotern går du bekvämare än i något annat, vilket kan vara bra vid haveri.
Lätt de bästa skorna jag lagt beslag på.
Nackdelen med vandrarkängor är att dom ofta har fästpunkter för snören eller dylikt på insidan av skon vilket gör att dom repar tunneln på maskin kraftigt.

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Jag har kört med Meindels vandrarkängor förr å dom höll bra men det märktes att dom for illa av skoterkörningen med många djupa repor osv...

http://www.jakt.se/skor/kangor/chiruca-dogoboa.html
Köpte dessa förra våren så jag körde med dom i vintras, fungerar ju kanon men tycker att dom är lite onödigt dyra att köra sönder med skoteråkning..
Visst de bättre skoterkängorna är oxå rätt dyra men jag inbillar mig att de håller bättre än ett par ämnade för vandring.

Reactions: GST Spyder

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
En bra sak med dom där är ju då att man inte har några vassa snörfästen som repar tunneln iaf...
Men de lutar nog åt att skaffa ett par Adrenaline för min del...

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Jag har kört med Meindels vandrarkängor förr å dom höll bra men det märktes att dom for illa av skoterkörningen med många djupa repor osv...

http://www.jakt.se/skor/kangor/chiruca-dogoboa.html
Köpte dessa förra våren så jag körde med dom i vintras, fungerar ju kanon men tycker att dom är lite onödigt dyra att köra sönder med skoteråkning..
Visst de bättre skoterkängorna är oxå rätt dyra men jag inbillar mig att de håller bättre än ett par ämnade för vandring.
Tack för länken.
Hittade dessa skor när jag surfade omkring på sidan:

http://www.jakt.se/skor/vinterstovlar/kamik-oslo.html

Jag ska fundera ett tag, kanske beställer jag dem.

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Använder mig av ett par klim adrenaline gtx.. fruktansvärt bra sko! Känns inte som en snowboard sko så skulle man behöva gå en bra bit i dom går det :p