Vad har ni för kängor/boots när ni kör?

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Har hunnit köra en vända med FXR renegade skorna nu och tycker då att de är både sköna och håller tempen och leder bort fukt bra.(kan bara tillägga att jag svettas ganska mycket mer än genomsnittet) Men jag får återkomma efter man hunnit testa dem på riktigt om man säger så :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

tipskungen

Medlem
10 sept 2013
30
0
1
ö-vik
Ni som har Powerboots Diablo skon hur är storlekarna på dessa? Känns ju annars väldigt prisvärd med 1195:- på skoterdelen..

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Jag skulle säga att Diablon är rätt normala i storlek, kör mellan 42,5-43 normalt och beställde 43or som jag fick idag. Passade utmärkt, hoppas bara man lyckas hålla sig varma i dom i vinter. Annars har ju skoterdelen storleksgaranti på skor också så det är bara skicka tillbaka och få en annan storlek om dom inte passar.

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Har hunnit testa FXR renegade skorna och är riktigt nöjd leder bort fukt bra, är varma och verkar tåla lite stryk:) Såg också en film där Sahen Skinner(Burandts polare) snacka bra om dem och säger att han kör med dem hela tiden. Kanske är sponsorpengarna som talar där men han verkade nöjd iallafall :)

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
Har hunnit testa FXR renegade skorna och är riktigt nöjd leder bort fukt bra, är varma och verkar tåla lite stryk:) Såg också en film där Sahen Skinner(Burandts polare) snacka bra om dem och säger att han kör med dem hela tiden. Kanske är sponsorpengarna som talar där men han verkade nöjd iallafall :)

Bra att nån är nöjd med dom :) jag beställde å ett par. Men skickade genast tillbaka dom, då jag tyckte dom var gigantiskt stora!! Näst intill så msn kan parkera en Yamaha srv i en av dom å bo i den andra..

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Bra att nån är nöjd med dom :) jag beställde å ett par. Men skickade genast tillbaka dom, då jag tyckte dom var gigantiskt stora!! Näst intill så msn kan parkera en Yamaha srv i en av dom å bo i den andra..
Jo rätt stora är de men jag ville ha det här snowboard inspireade stuket på skorna när jag beställde så jag har inte nå problem med det :) men märkte att när jag ställde mig på polarens rmk 14 att skorna stack ut på sidan av stegen när man stod normalt. Och att de fastnade i "rören" som polarisarna har på stegen.. hade jag kört polaris hade jag nog bytt bort :) Men funkar utmärkt på summit stegen :) stabila, sköna och lätta att köra med :)

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
Jo rätt stora är de men jag ville ha det här snowboard inspireade stuket på skorna när jag beställde så jag har inte nå problem med det :) men märkte att när jag ställde mig på polarens rmk 14 att skorna stack ut på sidan av stegen när man stod normalt. Och att de fastnade i "rören" som polarisarna har på stegen.. hade jag kört polaris hade jag nog bytt bort :) Men funkar utmärkt på summit stegen :) stabila, sköna och lätta att köra med :)
Ja men dåså :) don efter person ;)

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
37
Kör någon med FXR Tactic Boa H3 / Elevation Lite Boa H3?

Hur är dom i storlekar? Hur står dom sig mot HMK motsvarighet?

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
men märkte att när jag ställde mig på polarens rmk 14 att skorna stack ut på sidan av stegen när man stod normalt. Och att de fastnade i "rören" som polarisarna har på stegen..
Fastnar i rören gör ju nästan vilka kängor som helst, är nog inte så smart att ha foten där längst inne i holken, skulle man ramla av så bryter man ju nästan garanterat fotleden isåfall.