Vad har ni för kängor/boots när ni kör?

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Tjoflöjt, sitter å funderar på att köpa mig ett par skoterkängor...
Har använt mina jaktkängor tidigare å de har funkat bra men det känns onödigt att slita på dyra kängor som är gjorda att vandra i när man kör skoter...

Så fram med åsikter :)
 

axis

Aktiv medlem
20 aug 2009
66
1
6
skellefteå
Jag kör med Scott (snow) safari. Riktigt sköna och grymt varma, på våren blir de nästan för varma. Lite små i storlekarna dock, jag har 45 i vanliga fall och 47 på de skorna. De finns till riktigt bra pris på stenmarks maskin just nu, dock inte i alla storlekar

Skickat från min Philips Fizz via Tapatalk 2
 
Reactions: GST Spyder

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Jag kör med HMKs hårdare modell, gjord för snowboard och skotercross. Inte så bekväma att gå i men väldigt sköna att köra med, varma och stryktåliga! :)
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Klim´s Adrenaline GTX Boot.
Har ett par nu sen 4 år tillbaka.
När dom gett upp blir det garanterat ett par till.
Grymma skor som andas så du inte blir svettig och blöt efter en dags åkning.
Tycker även dom är smidiga, dom är inte klumpiga som en del andra modeller kan vara, utan mer som en kraftig känga.
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Hmk highmark tror jag mina heter sköna och ger bra skydd men som ogge95 skrev inte så sköna att gå i. Kvaliten på mina är väl så där då sulan på den en har släppt efter två säsonger men det beror väl på allt sparkande för att hålla fotstegen rena från snö. Får bli ett par nya till nästa säsong.
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Kört 1 säsong med SnowPeople Pro Racing.
Har använt dom även på längre turer. Håller inte samma kvalite som HMK kanske, men så är det till en tredjedel av priset också. Efter en säsongs körning ser jag inga större skador på skorna. Fungerar helt okej att promenera kortare sträckor med också.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Klim´s Adrenaline GTX Boot.
Har ett par nu sen 4 år tillbaka.
När dom gett upp blir det garanterat ett par till.
Grymma skor som andas så du inte blir svettig och blöt efter en dags åkning.
Tycker även dom är smidiga, dom är inte klumpiga som en del andra modeller kan vara, utan mer som en kraftig känga.
Jag har haft mina i tre säsonger nu.
Har dom när jag kör skoter som, skottar snö, hämtar barnen på dagis osv.
Dom är helt enkelt grym till det mesta.
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Inte så jäkla dyra heller ser jag (Klim Adrenaline GTX alltså) men hur är storlekarna?
Där jag hittar dom står storlekarna i amerikanska(antar jag) från 5 till 14...
vad har ni för storlek å vad har ni normalt?
 

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
kör med power stövlar o jaktkängor. Ser på saken lika som dig. Känns onödigt att nöta på svindyra jaktkängor. Men beror ju på din ekonomi också. Power stövlarna fungerar väl men är bra mycket skönare med ex hmk highmark. Testade dom i vintras. Dom satt som en smäck!
 
Reactions: Najad

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Inte så jäkla dyra heller ser jag (Klim Adrenaline GTX alltså) men hur är storlekarna?
Där jag hittar dom står storlekarna i amerikanska(antar jag) från 5 till 14...
vad har ni för storlek å vad har ni normalt?
Nej dom är inte svinigt dyra, trots att dom kostar en slant. Mycket sko för pengarna.
Minns tyvärr inte vad jag har för storlek.
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
kör med HMK Pro boa, helt klart den bästa skon jag provat hittils. Körde med Scott skor innan men på skoterns dag för 2år sen så hade dom utförsäljning på HMK skorna så jag fick dom till riktigt fint pris och kunde inte låta bli och jag ångrar inte en sekund av det köpet.
 

TOMPAN

Välkänd medlem
26 aug 2010
352
0
16
Piteå
Kört denna säsong med Klim Adrenalin GTX kängan, Helt klart prisvärda kängor. Inte för styva att gå i och bra stöd då man står på "framfoten" Inte haft nå bekymmer med kylan heller. Bra Känga helt enkelt.
 
Last edited:

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
kör med HMK Pro boa, helt klart den bästa skon jag provat hittils. Körde med Scott skor innan men på skoterns dag för 2år sen så hade dom utförsäljning på HMK skorna så jag fick dom till riktigt fint pris och kunde inte låta bli och jag ångrar inte en sekund av det köpet.
kan bara instämma HMK BOA is the s.........
Var lite tveksam till BOA funktionen men nu efter en säsong så vill man inte ha annat.
OT: Sen finns ju dom i vitt för damer och dom med udda läggning :)
 
Reactions: Najad

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
kan bara instämma HMK BOA is the s.........
Var lite tveksam till BOA funktionen men nu efter en säsong så vill man inte ha annat.
OT: Sen finns ju dom i vitt för damer och dom med udda läggning :)
Kan även hålla med om HMK high mark pro boa, kört med dom två säsonger nu och är sjukt nöjd.
Kör med dom Vita... så har tydligen en udda läggning. :p
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Ja de skulle va intressant att höra vad ni drar för storlekar på klim skor kontra vanliga skor. Är lite inne på att beställa ett par =)