Vad har ni för kängor/boots när ni kör?

krillemannen

Välkänd medlem
30 nov 2011
192
0
6
Gällivare
Köpte mig ett par Tobe Busted kängor i början av vintern i år, tyckte dem funkade skit för vart blöt i dem på en gång.. 1500 spänn åt skogen i min åsikt. Köpte sedan ett par vanliga power stövlar för ca en tusing som har funkat klockrent hela vintern, vattentäta och varma.

Stenmanracing

Välkänd medlem
28 aug 2012
510
0
16
Storuman
Hmk är enligt mig enda skon man ska ha när man kör skoter. Överlägsen när det gäller hållbarhet och skydd mot snowboardskor. Sedan är dom varma och väldigt smidiga!

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Hmk är enligt mig enda skon man ska ha när man kör skoter. Överlägsen när det gäller hållbarhet och skydd mot snowboardskor. Sedan är dom varma och väldigt smidiga!
Smidiga skulle jag väl kalla en överdrift.
Stora, breda och styva, men det hör ju till funktionen.

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
Precis införskaffat mig ett bar Klim Adrenaline kängor! Otroligt sköna, verkar väldigt smidiga. Längtar tills man får prova dom :)

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Precis införskaffat mig ett bar Klim Adrenaline kängor! Otroligt sköna, verkar väldigt smidiga. Längtar tills man får prova dom :)
Jag har också skaffat ett par tills i år.
Går ifrån tobe busted, så det kan bara bli bättre ;)

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Åkte jag med ifjol, underbar sko. Bästa jag haft dock aldrig haft HMK men KLIM r helt underbar. Säger grattis till en bra köp iaf tycker jag det

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Måste ha ett par nya dojor jag också. Sugen på att testa klim's kängor. Hur är styvheten i dom, är dom mjuk eller?

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Tycker dem är rätt styva, dock har jag åkt med Icebug skon före dessa. Inga HMK skor skulle jag säga, polarn åker medHMK och dem är styvare än min KLIM.

FreeriderRossi92

Välkänd medlem
24 maj 2010
410
0
16
33
Sandviken/Torsby
Dom som åker med HMK skor, eller har testat dom nya. Hur är storlekarna på dom? Normala, små, stora? Visst, allt är relativt, men kan man gå efter sina vanliga träningsdojjors storlek?
Har storlek 44 på i stort sett alla skor jag äger, och mätte precis foten till 26,7 cm med skoterstrumpan på.
Ska beställa grejer direkt från HMK, så vill helst ha rätt storlek.. Hade varit enkelt om det fanns någon handlare i närheten som hade dom nya grejerna hemma, så man kunnat prova :)

AndersEdlund

Välkänd medlem
20 okt 2011
134
1
6
Örnsköldsvik
Dom som åker med HMK skor, eller har testat dom nya. Hur är storlekarna på dom? Normala, små, stora? Visst, allt är relativt, men kan man gå efter sina vanliga träningsdojjors storlek?
Har storlek 44 på i stort sett alla skor jag äger, och mätte precis foten till 26,7 cm med skoterstrumpan på.
Ska beställa grejer direkt från HMK, så vill helst ha rätt storlek.. Hade varit enkelt om det fanns någon handlare i närheten som hade dom nya grejerna hemma, så man kunnat prova :)
Jag har ett par HMK team boa. storlek 10 = 44.
Mina fötter är 26.5cm nakna. och skorna sitter inte så tårna tar i. Mina är riktigt sköna så jag kan varmt rekommendera de!

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Har också hmk team boa, har 43/44 på vanliga skor, och har storlek 46 på hmk:arna. Då blir det även lite utrymme så det ryms nån socka osv. - För övrigt typ de bästa jag har investerat i i skotertillbehörskategorin!!

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Är de nån som vet om de finns nån känga som är liter smalare kring hälen?, har provat klims kängor men de var helt fel form för mina fötter..

e34matte

Välkänd medlem
21 jan 2009
186
0
16
Luleå
Kan inte annat än rekommendera Viking Icefighters. Ok pris, Helt vattentät, andas bra, jag fryser så gott som aldrig fast jag är av den "frusna" typen, har aldrig tjocksockor.. går att hoppa omkring bra på skotern, kanske inte lika bra som med proffsigare skor, typ klim etc men de duger bra till vardagligt hopp å lek och snårskogskörning