Vad har ni för kängor/boots när ni kör?

eron

Välkänd medlem
19 aug 2010
296
1
18
Boden
Har köpt ett par voyager boa känns bra att trampa omkring i men har inte testat köra med dem.

eron

Välkänd medlem
19 aug 2010
296
1
18
Boden
Jo dom är lite små i storleken. Spänningen är kanon, men som sagt har ju inte haft dom så länge så kan inte uttala mig om kvaliten än

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Tack för länken!
Lutar mot ett par altimate för mig eftersom att jag inte vill ha en alltför styv sko och att dom är varma ser ja bara som ett stort plus :)

UmeRogga

Välkänd medlem
28 mar 2008
260
0
16
Umeå/Boliden
silas. Jag har åkt med Altimate i flera år och inte haft några problem, dom har inga vassa kanter.
Men det är klart att oturen kan vara framme, men lika stor risk med KLIM och andra märken.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.291
1.114
113
Stora Blåsjön
Vad kör crossåkarna med för skor är det vanliga crossskor eller brukar de även köra med någon skotersko?
Tänkte crossskor är ju inte speciellt varma för det kan ju va rätt kallt på tävlingarna ibland..

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Vad kör crossåkarna med för skor är det vanliga crossskor eller brukar de även köra med någon skotersko?
Tänkte crossskor är ju inte speciellt varma för det kan ju va rätt kallt på tävlingarna ibland..
vet då att några har kört med HMK TEAM (boa focus mm olika "snörning" bara)

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Va in på motorhuset i Östersund och köpte ett par Forum - The kicker. Sjukt lätt och skön sko, har dock aldrig hört talas om denna sko förut. Har inte heller hunnit testa den. Någon som köpt lika och kan uttala sig?
Tydligen kör deras bussförare med denna sko.

WingspeedRacing

Aktiv medlem
23 dec 2012
56
0
6
Körde med Forum - Kicker hela förra säsongen, väldigt nöjd! sjukt lätta, bra dämpning, billigare å lättare än HMK'n... dock inte lika smidig "snörning" ist för ratten som HMK har så drar man i två snören på varje sida av skon som man sen låser fast, funkar bra!

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Körde med Forum - Kicker hela förra säsongen, väldigt nöjd! sjukt lätta, bra dämpning, billigare å lättare än HMK'n... dock inte lika smidig "snörning" ist för ratten som HMK har så drar man i två snören på varje sida av skon som man sen låser fast, funkar bra!
Okej. Hur tycker du dom stod emot vatten? Jag kan tycka att snörningen på kicker nästan är bättre än den på hmk'n då man justerar snörningen över foten och benet separat.

Kan även tillägga att det ska stå "crossförare" och inte "bussförare". Hehe, autocorrect på telefonen...

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Har ett par gamla hmk pro boa focus som hängt med några säsonger. Dom har funkat bra och så är det skönt att slippa snöra såklart.