Vad har ni för kängor/boots när ni kör?

larso

Aktiv medlem
14 aug 2012
88
0
6
Ni som kör med Klim Adrenaline, håller de värmen?

För mig står det mellan Klim Adrenaline och Klim Radium. Har beställt båda
för att testa hemma.

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
Ni som kör med Klim Adrenaline, håller de värmen?

För mig står det mellan Klim Adrenaline och Klim Radium. Har beställt båda
för att testa hemma.
Det tycker jag absolut. Kör du aktivt så är värmen inga problem.
Klart den bästa sko jag någonsin haft.. att vara helt torr om fötterna efter en hel dag är överlägset :)

Swebreeze

Aktiv medlem
20 sept 2010
88
0
6
Höga kusten

larso

Aktiv medlem
14 aug 2012
88
0
6
Jag bestämde mig för ett par Klim Adrenaline. Men är osäker på storleken, köpte ett par i storlek 12 (46.5). De känns sköna men möjligtvis lite trånga ovanpå tårna. Jag har normalt 46 i skor.

Ni som kör med Adrenaline, gick de ut sig något?
Funderar på att byta till en storlek 13.

KalleH

Aktiv medlem
19 dec 2007
84
0
6
Gällivare
Jag bestämde mig för ett par Klim Adrenaline. Men är osäker på storleken, köpte ett par i storlek 12 (46.5). De känns sköna men möjligtvis lite trånga ovanpå tårna. Jag har normalt 46 i skor.

Ni som kör med Adrenaline, gick de ut sig något?
Funderar på att byta till en storlek 13.
Jo nog tycker då jag att mina har gått till sig lite, kör med storlek 10(har 43-44 på vanliga skorna) och dom sitter då helt perfekt på mina fötter.

herrofattbar

Aktiv medlem
24 dec 2009
90
0
6
Berg
HMK pro boa, klart bästa skorna jag haft, svettas snarare om fötterna även om det är -17. Stabila skor som är väldigt sköna att stå och köra med, hade vanliga trayk stövlar innan, det är ju som dag och natt

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Va in på motorhuset i Östersund och köpte ett par Forum - The kicker. Sjukt lätt och skön sko, har dock aldrig hört talas om denna sko förut. Har inte heller hunnit testa den. Någon som köpt lika och kan uttala sig?
Tydligen kör deras bussförare med denna sko.
forum the kicker är ju en ren snowboardsko. tillverkat som snowboardsko och marknadsförd som snowboardsko. men brorsan kör med forum kicker (köpt hos poo åf) å tycker de funkar väldigt bra.

så frågan är ju då hur många snowboard dojjer som skulle funka klockrent till skotern? va ju trots allt det man fick köra med förut om man ville ha en hårdare dojja.

jolpa

Välkänd medlem
24 jan 2010
720
3
16
sundsvall/NJURUNDA
Kör för tillfället i farsans gamla kängor :eyebrows:

Men funderar på att testa köra i cross stövlarna nu vinter, köpte nya i somras och verkar nästan som om dom är fodrade. Någon som brukar köra i cross stövlar?

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Fastnat för HMK Boa skorna, men håller på att bli galen av min beslutsångest, vilka ska man ha??

Voyager Boa 259$

Team Boa 339$
eller
Team Boa Focus 389$

Har någon prövat nån av skorna och har något att säga samt vet någon skillnaden mellan billigaste--> dyraste?

Är dem fruktansvärt styva och vidriga att gå i så man borde köpa ett par Klim istället?

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
köpte team boa från usa nu och jag tycker dem verkar bra fick exakt samma känsla på fötterna som när jag drog på mig crosskängorna första gången.

Väldigt bra passform runt ankeln och foten och riktigt vridstyva.
detta är verkligen ingen sko att knalla runt i !!!
Boa snörningen är gudomlig.

Så få se då hur dem håller har ju rapporterats en del om bristande kvalite !?

ps jag har storlek 43 på fötterna men har size 10 på skorna.

Mvh Chrille

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Var väl asker som slet ut sina BOA på två helgers körning? Sulorna var för mjuka för att tåla dagens vassa fotsteg.

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Var väl asker som slet ut sina BOA på två helgers körning? Sulorna var för mjuka för att tåla dagens vassa fotsteg.
Inga skor klarar av dubbarna som sitter på skinz och askers fotsteg så är det bara, sparka snö ett par gånger så ska du se hur det blir.. Jag slet ut mina ultimate supersport på två helger efter att jag monterat skinz, använde betterboards innan och då såg skorna ut som nya (3mån) körning.

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Inga skor klarar av dubbarna som sitter på skinz och askers fotsteg så är det bara, sparka snö ett par gånger så ska du se hur det blir.. Jag slet ut mina ultimate supersport på två helger efter att jag monterat skinz, använde betterboards innan och då såg skorna ut som nya (3mån) körning.
Det är jag medveten om, slet ut mina Vans snowboardskor på en dags körning med rmkn.. Men det finns dom som klarar det bättre. Själv kör jag med ett par Icebug skor som har hållit riktigt bra.