Vad har ni för kängor/boots när ni kör?

lidstrompa

Välkänd medlem
28 aug 2010
146
0
6
norrbotten
Osäker på vad min modell heter, men jag har ett par högskaftade Icebug som jag kört med i flera år utan minsta problem med hållbarhet! Sulan har hållit riktigt bra för misshandeln som Polarisens fotsteg njuder på. Jag blir lite fuktig i dom pga varma fötter men inte något utifrån än så länge.
Okej, jag kan tänka mig att det kan vara så att de har väldigt skiftande kvalite på deras skor.

Frågare Fxrshoppen (ntc) när jag hämtade ut renegade skorna om vad de hade fått för respons på icebug skorna. ( såg att de hade ett par på en hylla)

De svarade att det var väldigt blandat, men att de slutat sälja dem nu.

Så antar att de fått in en del klagomål!

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
Köpt mig ett par HMK voyager , någon som kör med dessa? nöjda?
Jag körde med dessa skor halva förra säsongen. Grymt smidig känga och bra storlek på själva skon.
Det ända jag inte är nöjd med e sulan, då den ser ut som en råtta har gnagt på dom här å där.

I år ska jag köpa mig ett par nya. Då jag har rätt låg vrist, och ej fick fast hälen i voyagern som jag vela. Dock har ju den bara boa snörningen upptill.

Funderar på FXR nya tactic känga http://www.firstplaceparts.com/fxr-tactic-boa-h3-focus-snowmobile-boots.html

Men vill se dessa IRL innan man beställer.. Så det inte e nå jävla as som man kan flytta in i..

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
Vet någon var man kan klämma och känna på skor kring sollefteå, strömsund, örnsköldsvik, åsele eller sundsvall?

Är mest sugen på att undersöka:

- Klim Adrenaline GTX
- Powerboots Diablo

BKJ

Aktiv medlem
22 feb 2013
88
0
6
Mora
Blev å beställa ett par Diablo för mig. Riktigt bra pris hos skoterdelen nu, 1195 spänn kostar dom så det är väl värt å testa tycker jag. Någon som har något tips för att fästa byxorna i skorna? Diabloskorna verkar lite lägre i skaftet än dom jag har nu och ändå har jag problem med att byxorna åker upp när man pulsar i snön.

Kenny

Aktiv medlem
30 jan 2007
97
0
6
Arvidsjaur
Vet någon var man kan klämma och känna på skor kring sollefteå, strömsund, örnsköldsvik, åsele eller sundsvall?

- Klim Adrenaline GTX
- Powerboots Diablo
Kan verkligen rekommendera Klim Adrenaline GTX skorna. Har kört med mina i 2 år nu och är väldigt nöjd med dem. Nu har ju inte alla likadana fossar men för mina passar dom helt perfekt. Blir aldrig blöt, använder bara en tunn socka av mjuk ull och har aldrig frusit i dem.

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16

- Klim Adrenaline GTX
- Powerboots Diablo
Kan oxå verkligen rekommender Klim skorna, dem är grymt bra! Kostar lite med dem är värd var enda korna. Skänt med torrfötter efter dagen.

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
HMK är SMÅ i storleken , hade 42 på mina förra dojjor å dom passade perfekt. Sen beställde jag ett par HMK skor i 44 för jag tänkte att jag ev skulle kunna ha tjocksockar i dem . Men sen när jag provade dem så passade dem perfekt (tack å lov) Fast jag får aldrig ner ett par tjocksockar i dem också.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.291
1.114
113
Stora Blåsjön
Jag tycker inte hmk är småa i storleken, kör alltid storlek 10 och har det även på hmk och dom passar perfekt.
Kanske annat om man ska ha tjocksockar i men dom är så varma så det behövs inte enligt jag.

Erikxson

Välkänd medlem
16 jan 2012
346
0
16
Uppland/Hälsingland
Har normalt 44 på mina skor och köpte 44 HMK Voayager men dom klämmer lite lite i tårna om fötterna åker lite framåt i skorna, skulle passa bättre med 45:eek:r. Ett tips är att prova ut innan du köper.

Sent from my GT-P5220 using Tapatalk 4

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
det är väl alltid en smaksak när det gäller hur tajt man vill ha sina skor. Men angående Klim kängorna så har jag själv 42.5 i mina klim, och i vanliga skor har jag alltid mellan 42-43 i storlek.

men vet en del som har 2 storlekar större i sina klim.. så allt är ju personligt :)

Balkanboy

Aktiv medlem
25 sept 2008
65
1
8
44
Karlskoga
FXR Renegade

http://www.monstersportsinc.com/snow/product_Snowmobile-Boots_212_147209_2013-FXR-Racing-Mens-Renegade-Snowmobile-Boot-$249.99