Nytt på Leden!

Bagarn.

Medlem
27 sept 2009
8
0
1
Här kommer lite mer monsterskoter! Alpina Sherpa.

690kg flyter på bra med dubbla 50mattor. Nu sitter det en Ford Focus
motor på 1.6L/115hk monterad och den drar duktigt.

Och för er som undrar, den är reg som terrängvagn pga av vikten.

Hälsn
Bagarn.

tracksystem.se
 

Attachments

Last edited:

jnse78

Välkänd medlem
11 apr 2009
116
1
6
Kiruna
Nu var det dags att måla gallersladden.
Jag byggde den i våras och "teskörde" den, den blev rätt bra, så nu ska den bara målas färdigt, så är den redo för nästa vinter :)
Min sladd - målad-2.jpg
Den är ca 250x150cm stor, ifall någon undrar.

Jag brukar mest bara dra spår till stugan, så att man slipper ha njurarna i halsen när man kör dit.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Idag har vi haft lite aktiviteter när det gäller ledröjning här i Njurunda. Vi har kört några helger med röjning av våra ca 12 mil skoterleder vi har. Idag fixades det med en ny bro (mellan Bodtjärnen och Akletjärnen) och sedan med att ta bort sten på en ledsträckning (Bergaleden).




 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Idag har vi haft lite aktiviteter när det gäller ledröjning här i Njurunda. Vi har kört några helger med röjning av våra ca 12 mil skoterleder vi har. Idag fixades det med en ny bro (mellan Bodtjärnen och Akletjärnen) och sedan med att ta bort sten på en ledsträckning (Bergaleden).
Snyggt jobbat! Riktiga maskiner hade ni oxå ser jag och då händer det ju lite.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Nu är det ju inte varje gång som vi har grävmaskin och dumper direkt. Bra med folk som ställer upp i klubben!

Jo leden där vi fylde ut har varit väldigt stenig så detta behövdes verkligen. Klubben har gått med grävare tidigare och det ger ju ett väldigt bra resultat. Vi skall försöka hinna med något röjningstillfälle till innan vintern kommer. Har ju varit en riktigt bra höst för att göra sånna jobb=).