Yamaha 2014

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Ska du komma 20 mil på 28 liter med nytron ska du vara väldigt försiktig på gasen.
Lugn ledåkning, ja kanske.
Blandad körning, nej, inte en chans.
Har aldrig känt nå problem med tankens volym....
 

Schlorven

Välkänd medlem
4 feb 2008
378
1
18
då ska man nog hyller ve gasen. 17 mil är mitt rekord, med min nytro xtx
Har kör den som minst på 1,43 över 8 mil utan turbo och 1,53 med turbo. Var inga pumpgasningar, men vi låg mellan 50-100 på leden som var superfin.

Men guuud så trist att inte få pumpgasa:eviltongue:
 

Larven_gubben

Medlem
28 jan 2013
16
0
1
Umeå
Vilket fall osm hälllst har ju yamaha minsta tanken på marknaden va jag vet bortsett från barnskotrarna då. och jag är mer av en långkörare då jag väl kommer ut och bensinmackanra ligger aldrig i anslutning till lederna jg kör på så därför vill jag ha större tank. annars kör jag säker som en gubbe jämförelsevis mot andra på leden. så jag kommer säkert 20 mil på en tank men jag vill kunna köra kanske 30iaf
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Men 20 mil blandad körning kommer du inte.
Påstod jag någonstans i mitt inlägg att man kom 20 mil på tanken? Jag har aldrig upplevt ett problem med tankens volym. Klarar mig en helt vanliga dag i fjällen som alla andra=) Sen tankar jag inför nästa dag.

Vet inte men varför ska man komma 20 mil på en tank, handlar väl om hur roligt man har med tanken man har? 4-takt eller skurven polaris 2-takt.=) Åter till Topic!
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Då vi åkte Yamaha så retade vi oss på tankens volym. Javisst, lekte man och härjade så orkade man ändå inte efter ett par svängar men då vi ger oss av på långtur så har det alltid varit reservdunk till Yammorna.
Samma sak gäller högtemposvängar, dom har varit lite för tunga för att hålla tempo nån längre tid.

Men gick gjorde dom, inte ett haveri på 4yammor sen -03 tills -10, och mil käkade dom upp så länge reservdunken var med :p
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
bara en fundering, vad har nytron tank på 28L som sitter på från -08 till -13 med 2014 att göra?
kan vi inte förska hålla oss till topic?
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Önskar:
En Apex Mtn som är lättad, Fox Float runt om, reglerbar styrhöjjare a´la A-C, styrservo, fabriksturbo som tillval.
 

Larven_gubben

Medlem
28 jan 2013
16
0
1
Umeå
En annan sak man stört sig på är den ruggigt fula vänstra sidokåpan på phazern. varför kan man inte ha symetriska sidokopor? annars tyck jag att det är en toppenskoter men kan ej köpa den pga. sidokopan så ska dom ha kvar den i 2014 modellprogram hoppas jag att det kommer en ny kåpa... kanske redan finns att köpa aftermarket?
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Om ni kollar yamaha facebook sida så verkar dom komma ut med nått nytt. dom säger då iallafall "industry first"

Sätter mina pengar på en Sr Viper/Venom med tanke på bilden :/
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
En annan sak man stört sig på är den ruggigt fula vänstra sidokåpan på phazern. varför kan man inte ha symetriska sidokopor? annars tyck jag att det är en toppenskoter men kan ej köpa den pga. sidokopan så ska dom ha kvar den i 2014 modellprogram hoppas jag att det kommer en ny kåpa... kanske redan finns att köpa aftermarket?
Fan det är ju fränt tycker jag.. skotrar ser inte likadana ut på båda sidorna så varför skulle man ha likadana plaster?
 

leftrustle

Aktiv medlem
27 aug 2012
68
0
6
Umeå
Kan förklara bilden... Är en blåtonad bild av en skog, med datumet 02.20.2013, längst ner är det intonat ett ormfjäll mönster, till höger något annat mönster.

I kommentarerna på FB är det återigen rykten omen blåmålad AC ProCross med Yamaha-motor...
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Tror aldrig att dom sku hype;a allt så här mkt, efter förre årets fiasko, utan att verkligen komma ut med nått nytt.

Som sagt mkt snack från CR om Year of the snake etc och nu dessa bilder... så Sr Viper med 1049cc triple och en ny 600-700cc twin Sr Venom låter inte allt för långsökt :p

http://www.yournextsled.com/