Yamaha 2014

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Vad ska dom göra för blandning då?
Det rykte jag läst om som förekommer mest frekvent är att A-C ska köpa in Nytro motorn och stoppa in den i ett nytt/modifierat chassie.
Jag tror Yamaha kommer lägga ner sin skotertillverkning inom överskådlig framtid. Har inga belägg för det, bara en känsla jag har, men ändå =)
Kommer dom med nå helt nytt i år så kanske det är annorlunda, men fortsättar dom på samma spår med små saker här å där ökar min tro på nedläggning =)
 

MTX

Välkänd medlem
3 feb 2011
116
2
6
kolla hur länge phazer och exitern hägrade sen kom dom med helt ny framvagn hoppas och tror att det är samma nu dom kommer med nått helt nytt och förhoppningsvis helt enkelt så alla som ser det tänker varför har ingen provat detta tidigare
 

jmo

Medlem
6 jan 2013
8
0
1
Hitta några datum

February 20, 2014 - 2014 Ski-Doo Snowmobile Launch

February 28, 2014 - 2014 Arctic Cat Snowmobile Launch

March 4, 2014 2014 - Polaris Snowmobile Launch

February 23, 2014 (Estimated) - 2014 Yamaha Snowmobile Launch

(I wouldn't be surprised if someone had a special, early release this year. All dates are estimated)
 

leftrustle

Aktiv medlem
27 aug 2012
68
0
6
Umeå
I år är Yamahas år. I'm a believer. Behöver få en ursäkt att lätta plånboken till nytt och fräscht och slänga bort skrot-polarisen.
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Kan agenturen mena att ytterligare uppdatering av nytron är en nyhet är det ju skrämmande.
 

Larven_gubben

Medlem
28 jan 2013
16
0
1
Umeå
Läste på en amerikansk skotertidnings hemsida att Yamaha släpper sin lineup 20 feb.

man är ju sugen på en nytro som säkerligen är nästan lika bra som en larven i bottenlöspuder. men jag tycker att det saknas något litet förvaringsutrymme där man kan gömma en korvring och en pucko när man är sugen och vill grilla lite. så på 2014 önskar jag mig ett förvaringsfack så kan jag byta upp mig :)
 

Larven_gubben

Medlem
28 jan 2013
16
0
1
Umeå
Och större tank önskar jag mig nog oxå... så man inte glömmer tanka och blir ståendes någon stanns. dagensräckvidd utan trailtanken är väll ca 20 mil kan jag tänka mig?
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Saxat från http://snowmobiles.yamahablogs.ca
"One thing occurred to me while reflecting on the day, as journalists and publicists the group at large should be quite pleased with our presentation. I know we gave them lots to write about and really, that’s what they came for. Mission accomplished!"
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Och större tank önskar jag mig nog oxå... så man inte glömmer tanka och blir ståendes någon stanns. dagensräckvidd utan trailtanken är väll ca 20 mil kan jag tänka mig?
Ska du komma 20 mil på 28 liter med nytron ska du vara väldigt försiktig på gasen.
Lugn ledåkning, ja kanske.
Blandad körning, nej, inte en chans.