Vilken skoter går bäst i lössnö?

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Hmm, Alpina ser stabil ut, men jag vill inte lyfta lös den då man kört fast. OM det går att köra fast, ser tveksamt ut. Kanske uppför men inte på plant underlag.
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Vi har en av skoterklubbens skotrar en Lynx 650 helt otrolig i snö asså hur mycket snö de än är så går det framåt och är det så att man lyckas fastna (oftast med kombisladden bakom) peta i backen och pröva på nytt ;)
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Vi har en av skoterklubbens skotrar en Lynx 650 helt otrolig i snö asså hur mycket snö de än är så går det framåt och är det så man fastnar peta i backen och pröva på nytt ;)
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Lynx Forrest Fox tycker jag verkar vara en förträfflig maskin.

Speciellt de som hade den gamla 377 motorn.
 
B

Biosteel

forrrest fox....muskelsnömountain tror jag inte på, har en själv men dom blir för tunga...forrest foxen kan man ju lyfta....å backa...





skulle en muskel mountain maskin vara för tung ?.. vilken planet kommer du ifrån?.. min mountain maskin är alla gånger över 140 hästar och ligger und 200 kg i torrvikt.. så det där med att dom e tung e bara #¤%&snack :);)M5 med vässad Firecat 700 motor :rock:
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Jag har en hel del maskiner.. Och jag tycker nog att Summit 800X -08 är det grymmaste jag kört i lössnö.
 

lennart wiklund

Välkänd medlem
21 feb 2007
117
0
16
Finns väl bara två maskiner som gillar lössnö.Då menar jag total framkomlighet samt att du kan snirkla i snårskog,samt GLÖM INTE att du skall orka lyfta upp maskinerna efter en rejäl nedkörning i låt oss säga ett skogsdike.
Då finns nog bara ski-doo Elan långbandaren med 12hk rotaxmotorn.samt Lenkos Larven.Dessa har jag varit ägare av båda två under åren.
Nu kör jag en Yamaha 500xl.Vilket jäkla as!!
Höll på att få lämna denna på fjället för ett par år sedan,körde fast rejält i en driva.Då kan jag säga att den var tung!
Drömmen nu som jag är på jakt efter Är just en elan lång i toppskick.
Men dom är tyvärr lätträknad,utkört skrot finns det gott om på blocket.Men jag vill inte ha något sönderskruvat skrot som någon finnig,fjunig tonåring skruvat sönder totalt.
Så tipps emottages tacksamt!

lennart