Vilken skoter går bäst i lössnö?

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Hjulboggie rules skrev:
Ingen klår en Larven, oavsett kategori.
Mmmm...!
Blir det mycket uppför tror jag nog det finns skotrar som klår Larven!
Men där det är trångt och jävligt är den nog oslagbar!

Håller med om att Karibo är grym också!
 
E

Ej medlem/Inloggad

Ej medlem/Inloggad skrev:
Skulle säga Lynx st600 eller bearcat WT
:)) :))
Haha det var det roligaste jag hört på länge! Jag har spårat med en (kort) Polaris XCR 600 åt en Bearcat som inte tog sig annars. I djup lössnö.
 

Erikzon

Välkänd medlem
1 dec 2005
160
0
16
En gammal skoter som jag efter egna erfarenheter vet går bra i snön bara man kör sakta är Et 340. Och det är faktiskt otroligt men sant. den går fruktansvärt bra. Men när man kommer in på dom nyare modellerna så är jag inte alls med i svängarna.
 

the trasher

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
nya thundran lär bli en bra skoter att snirkla sig fram med... uppför skulle jag satsa på m7 162"
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Den nya yamaha mountain ska va en riktig dräpare har jag läst.. det kommer in 10st av den värsta till sverige med en mattlängd på otroliga 4,17meter.. den ska va brutal i lössnö... så nu har nog summiten o m7'an fått hårt motstånd =P finns tester på yamahamotor.com/usa Tompa
 

hoblin_revo

Aktiv medlem
5 dec 2005
70
0
6
offerdal
jag skulle nog säga att det finns en andledning till varför forest fox är en populär skoter bland dem som jobbar på en skoter
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Undie skrev:
Den nya yamaha mountain ska va en riktig dräpare har jag läst.. det kommer in 10st av den värsta till sverige med en mattlängd på otroliga 4,17meter.. den ska va brutal i lössnö... så nu har nog summiten o m7'an fått hårt motstånd =P finns tester på yamahamotor.com/usa Tompa
En liten rättelse Yamaha Apex Mountain har samma bred 16" och samma längd på mattan som Summit 1000 dvs 162"=411cm och med tanke på att Summiten är ca:20kg lättare och troligen har mer effekt så tror jag att Apex:en i standard utförande får det svettigt sen kan man ju även kasta in två till i leken så blir det riktigt intressant RMK 166 den väger som en Summit men har längre och smalare matta och M7 162 har samma längd men smalare än Summiten men den är 30kg lättare än Summiten och alltså hela 50kg lättare än Apex:en vem är bäst ja troligen lär det testas friskt i vinter så vi får väl se.
 

egoboy73

Välkänd medlem
2 nov 2005
128
0
6
KAlix
Ej medlem/Inloggad skrev:
Haha det var det roligaste jag hört på länge! Jag har spårat med en (kort) Polaris XCR 600 åt en Bearcat som inte tog sig annars. I djup lössnö.
Då kan jag ju bara säga att det är mkt stort förarfel på Bearcaten, för du slipper int i spåret bakom en bearcat där det är riktigt j-vligt med en XCR 600...Men det är konst att kunna köra en bredbandare också, du ska helst väga 85 kg +, för dom är int så lätta att brottas med.
 

Bröyt

Medlem
2 jan 2006
16
0
1
äbyn
en gammal skidoo tundra xlt e ju som de enda rätta både uppför å bland träden!:) flyter ovanpå snön e de minsta man kan säga!
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
Rätt förare tar sig överallt med nästan vad som helst men jag skulle nog gissa att en pudermaskin typ M7 är nog svår att slå
 
E

Ej medlem/Inloggad

Ja skulle säga yamaha viking är bra med bland dom som tar sig bäst iallafall om man ska dra kälke också.
 
E

Ej medlem/Inloggad

jag tror att forest fox går bra i snön i skog men inte i uppförs.. inte för att jag har provat en men... det ¨måste väll finnas nån anledning till att de är så många samer som har sånna....