Vad har ni för kängor/boots när ni kör?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.560
425
83
Malå/Adak
Okej, tror jag ska köpa mig ett par i storlek 11.

Såg att jag hade 45 på arbetsskorna med stålhätta, 44 på finskorna och 46 på kängorna.

Såg till min förvåning att det är ntc i arvidsjaur som äger fxrshoppen så då lär man ju kunna fara dit och prova eftersom jag bor där :)
Inte säkert dom har hemma, mycket går via distributören men att vara in och kolla skadar ju inte.
(beställde en softshelljacka på rea i våras och den kom direkt från USA tror jag)

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
Inte säkert dom har hemma, mycket går via distributören men att vara in och kolla skadar ju inte.
(beställde en softshelljacka på rea i våras och den kom direkt från USA tror jag)

Jag mailade med dom för 2 dagar sedan, och fick till svar att alla storlekar som finns på shoppen, finns på lager.
Jag tänker ge renegade kängan en chans, då jag tyckte den stod jävligt rätt i kurs, och vad jag kan se på bilder för 2014 modell av den kängan, så är det bara snörningen och att dom har sytt om designen på skon lite som skiljer!

Köpte mig ett par HMK Voyager boa i mitten på förra säsongen. Kanon sko. Gillar att den är lite smalare än team skon. Men då jag har sån låg vrist, så får jag inte fast kängan riktigt på foten men boa-spänningen... Annars skulle jag lätt kört med dom dojjorna..

aDDeNmaN

Medlem
15 jan 2012
40
0
6
Piteå
Icebug Sorix, funkar finfint. Varma och även vattentäta, dubbarna är dock ett skämt gjord i gummi/plast försvinner direkt! använder dom hela vintrarna och dom håller väldigt bra!

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Klickade hem ett par HMK team boa, verkar vara delade åsikter om dem men många har tyckt om dem!

Kommer garanterat bara bättre är icakassarna jag hade på fötterna förr, aldrig mer powerboots!

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Söker ett par bra skor och har läst igenom hela tråden för tips å det gjorde mig egentligen bara mer förvirrad på vad jag ska välja för skor.

Fastnade för powerboots diablo och HMK lace up.
Frågan är bara vilken av dem eller finns det någon annan man ska satsa på?

Priset jag hade tänkt mig är mellan 1500 å Max 3000kr för ett par skor.

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Söker ett par bra skor och har läst igenom hela tråden för tips å det gjorde mig egentligen bara mer förvirrad på vad jag ska välja för skor.

Fastnade för powerboots diablo och HMK lace up.
Frågan är bara vilken av dem eller finns det någon annan man ska satsa på?

Priset jag hade tänkt mig är mellan 1500 å Max 3000kr för ett par skor.
Klim Adrenaline GTX är en bra känga, pris runt 2000-2500:-
Har väl rekommenderats tidigare i tråden eller så var det i en annan tråd.

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Angående FXR renegade skorna

Japp, körde sådana förra säsongen och är helnöjd. Varma, torra och jag tyckte dem var smidiga att röra sig i. Lite omständig snörning, men det störde inte mig, jag tar som regel bara på dem en gång per dag...
Någon annan som har kört med dem och kan säga nått om dem???

lidstrompa

Välkänd medlem
28 aug 2010
146
0
6
norrbotten
Angående FXR renegade skorna

Någon annan som har kört med dem och kan säga nått om dem???
Jag beställde ett par förra veckan hos fxrshoppen. De ligger hos farsan nu men ska prova dem till helgen och se hur de känns!

Får ha på mig dem när jag far och kör med hjulingen :)

lidstrompa

Välkänd medlem
28 aug 2010
146
0
6
norrbotten
Icebug Sorix, någon som prövat?

Annars icebug i helhet?
Jag har och kan säga att det är bland det sämsta jag varit med om!

Vi köpte 3 par olika icebug skor inom familjen för 2 års sedan.

Redan början av första vintern gick det hål i mina fram. (där det är tjockare gummi) och vatten började läcka in som ett såll. Sedan gick det även hål på mitten av skon där vecket blir när man böjer upp foten. Farsans skor gick det också hål på trots att de knappt är använda.. Och syrrans skor vet jag blir lätt blöta.

Tycker det är helt oacceptabelt att skor i 2000 kronors klassen inte håller för något alls.
Det är 2st sorix och ett par högskaftade icebug som det handlar om.

Dock vet jag att en del andra är nöjda med dem men jag skulle aldrig sätta min fot i en sko från icebug igen. Vi kan ju bara ha fått måndags ex...

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Jag beställde ett par förra veckan hos fxrshoppen. De ligger hos farsan nu men ska prova dem till helgen och se hur de känns!

Får ha på mig dem när jag far och kör med hjulingen :)
Okej beställde också från fxrshoppen för ca 30min sen så nu får det bära eller brista !

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Jag har och kan säga att det är bland det sämsta jag varit med om!

Vi köpte 3 par olika icebug skor inom familjen för 2 års sedan.

Redan början av första vintern gick det hål i mina fram. (där det är tjockare gummi) och vatten började läcka in som ett såll. Sedan gick det även hål på mitten av skon där vecket blir när man böjer upp foten. Farsans skor gick det också hål på trots att de knappt är använda.. Och syrrans skor vet jag blir lätt blöta.

Tycker det är helt oacceptabelt att skor i 2000 kronors klassen inte håller för något alls.
Det är 2st sorix och ett par högskaftade icebug som det handlar om.

Dock vet jag att en del andra är nöjda med dem men jag skulle aldrig sätta min fot i en sko från icebug igen. Vi kan ju bara ha fått måndags ex...
Hmm, och jag som just skulle betala ett par på nätet..

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Osäker på vad min modell heter, men jag har ett par högskaftade Icebug som jag kört med i flera år utan minsta problem med hållbarhet! Sulan har hållit riktigt bra för misshandeln som Polarisens fotsteg njuder på. Jag blir lite fuktig i dom pga varma fötter men inte något utifrån än så länge.