Säsongens filmer

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Säsongens filmer, Vilket jävla hån.
.. jag kräks i min mun och dör lite innombords när filmerna som säljs fortfarande ligger på DVD. Kommer inte att köpa ett orginal fören de använder sig av minst 720p..
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.088
887
113
Stora Blåsjön
Verkar som man ska välja film efter vilken musik som är bäst, för det är som sagt samma klipp i alla filmerna.
Har dock inte sett fourcast 2 än men efter jag sett trailern vette fan, kände igen för många klipp där också..
 

henkka

Aktiv medlem
8 sept 2009
58
0
1
Maxmo
De skulle kunna använda lite olika klipp av den som kör t.ex. Burandt som är med i många av filmerna och inte använda samma klipp i varenda film.
Tror nog inte de Filmar så lite under en säsong att det inte skulle finnas andra klipp att visa.

Tycker Burandt har i årets filmer varit den som syntes mest och då blir det tråkigt.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Skicka ett mail till George Marsh och lägg fram förslag till honom, han är ju inblandad på ngt sätt i dom allra flesta större produktioner. Säkert uppskattat med feedback, och garanterat större chans att få en förbättring än att skriva det här. ;)
http://www.schooledfilms.com/
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
De skulle kunna använda lite olika klipp av den som kör t.ex. Burandt som är med i många av filmerna och inte använda samma klipp i varenda film.
Tror nog inte de Filmar så lite under en säsong att det inte skulle finnas andra klipp att visa.

Tycker Burandt har i årets filmer varit den som syntes mest och då blir det tråkigt.
Det vette fan faktiskt, tittar man på schooled och BBA så är det nästan bara vårkörning. Misstänker att han koncentrerar större delen av säsongen till sin guideverksamhet och bara filmer sporadiskt...
Kan jag tro iaf, men fortfarande borde de kunna få ihop material så det inte känns som man kollar på samma film fyra gånger om...

Angående bildkvalitén så är det ju faktiskt pinsamt, youtube-klippen från t.ex 509 utklassar ju den faktiska filmen... Snacka om att vaska bort en kamera för ett antal 100k kr...
 
Last edited:

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
precis DU tyckte det! smaken är som baken ;)
Nej, jag har alltid rätt;)
Men allvarligt talat hur kul är det att se samma 20 meters hopp 40 ggr fast i olika vinklar, där föraren dessutom ser fastfrusen ut i styret. I slowmotion... Sen en monolog av en 100 årig gubbe som minsann inte har märkt av några klimatförändringar, visst glaciärerna har smält lite, men snömängden är hyfsat samma. Fortsätt kör skoter, men plocka upp fimparna i naturen. Stupid. Nej filmen dög inte i mitt tycke, men känner du att det var en höjdare så... Kul för dig.
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Nej, jag har alltid rätt;)
Men allvarligt talat hur kul är det att se samma 20 meters hopp 40 ggr fast i olika vinklar, där föraren dessutom ser fastfrusen ut i styret. I slowmotion... Sen en monolog av en 100 årig gubbe som minsann inte har märkt av några klimatförändringar, visst glaciärerna har smält lite, men snömängden är hyfsat samma. Fortsätt kör skoter, men plocka upp fimparna i naturen. Stupid. Nej filmen dög inte i mitt tycke, men känner du att det var en höjdare så... Kul för dig.
Alltid kul för mig!
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Asker: JA, jag har sett de flesta av Pre-View'erna från 509 och gåshudat, vad skrev jag nu!?, många ggr. och hoppats att tills i i år gör de rätt, nu jävlar kommer de i 4k(!!!). Men nej. Bittert..


Hellebjork, synd, hä igång den igen och kika på körningen från Jacksson, inte jättemkt mtrl. men några riktigt feta runs!!
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Bba är väl den enda som jag tycker var underhållande. Den var lite mer personlig på något sätt och man fick känslan att dom hade roligt.

Schooled var typ ok

509 var inte bra..
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Av alla filmer som nu är uppräknade så tyckte jag att Octane Unit 5 va bäst. BBA och Schooled va ju typ samma film. Slednecks 15 va ok. Boondockers 9 och 509 tyckte jag inte om alls.
 

ANTHÅÅN

Välkänd medlem
31 jan 2011
244
0
16
Örträsk
Fast musiken var ju snudd på totalt värdelöst i Octane Unit 5. Filmningen var också bitvis riktigt dålig, tycker att dom filmade så långt ifrån rätt ofta. Saker som skulle ha sett bra ut såg dåligt ut p.g.a filmningen.
 

Mikael S

Välkänd medlem
13 dec 2010
134
0
6
Gävle
Tyckte endå 509 Volyme 7 var rätt bra, mest för att det är precis den åkningen jag gillar.

Tycker skoterfilmer i regel blir bra enformiga, antingen hoppas det igenom hela filmen eller så ska alla åka som Burandt.

t.ex Octane Unit 5 Skulle ledig kunna tryckas ihop till 10 minuter och blivit en bra film
 

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Fast musiken var ju snudd på totalt värdelöst i Octane Unit 5. Filmningen var också bitvis riktigt dålig, tycker att dom filmade så långt ifrån rätt ofta. Saker som skulle ha sett bra ut såg dåligt ut p.g.a filmningen.
Håller med !
Bara jag som reagerar på alla nya filmers inslag av "fjortisfester" , och i de här fallet var octane unit helt klart mest pinsamma.
Jag är fullständigt ointresserad av att se dom shotta jäger och sätta på varandra i röven när man väntar sig bra åkning.. är själv 19 men känner mig som 49 :)
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Håller med !
Bara jag som reagerar på alla nya filmers inslag av "fjortisfester" , och i de här fallet var octane unit helt klart mest pinsamma.
Jag är fullständigt ointresserad av att se dom shotta jäger och sätta på varandra i röven när man väntar sig bra åkning.. är själv 19 men känner mig som 49 :)
Ser du verkligen samma filmer som oss andra?? ;)