Polaris 2013

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Japp!

Blir vickig som en gammal Phazer med termosdämpare på led om du har smalaste schimsningen på skidorna, men underbar att skråa med!
Skruva på dämparna något och flytta ut skidorna så är det inga problem med transport på led. Men i ärlighetens namn så är det väll inte led man vill köra med en Pro?

köp ett kitt du blir inte missnöjd! ;)
Antar du kör på ett 36" kit då? Trevligt att du tycker det är bra. Förstod nästan det :D

Provade en summit xm -13 igår och den är bra nog mer linjär och lätthanterlig än pron i djupsnön.
Och jag tror den har 36" Ser då iaf ut å vara smalare mellan skidorna än på pron!
Men summit motorn är ju ett skämt. Låter och känns som en japansk symaskins motor :D
Så får man de bästa från båda världarna genom att montera på 36" kit på pron då kommer de bli en hit!

Har fått ett pris på 1300$ från www.nextlevelpowersports.com
Om det är fler som är sugen så kan vi kolla upp om dom är villig å göra nå bättre pris för gruppköp?

Tror nog också att dom är villig å skriva ner fraktvärdet så man inte behöver tulla ihjäl sig.


 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
En fråga, 36" a armar från Z Broz passar -13, hur är det med 39" Z Broz? Antar att 39" som finns till -11 och -12 Rmk inte passar -13.
Jo nog skall den passa -13 också. I.om det är standard dimension på våran. Då kommer du också kunna montera på org kränghämmare om du känner för att köra med det. Det går ej på 36" armarna.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Danda är du 100% säker på de där? För det står ju ingenstans om att man måste korta eller byta dämpare för 39" armarna.

Anders F du får byta dig fox stötisar du med :)
 
Last edited:

Danda

Välkänd medlem
23 jan 2012
410
0
16
Hofors
Ars FX A Arms for the IQ /RMK/Pro RMK are much stronger than your stock arms and they also offer the industries only high ground clearance A Arm. When going from stock to this kit you save 4.0 lbs.

Kit Includes, Upper and lower Chromoly A Arms, and aluminum Tie Rods. Powder coated glossy black. This arm kit measures 36" This measurement is done with the sled on the ground and is from center of spindle to center of spindle. (Note) This arm requires the same shock length as the 2013 Pro RMK's which is 16.6" long. If you are installing this kit on any other year you will need to shorten your stock shock or purchase shocks this length. It will also require some clearance grinding on the inside of the stock spindle to create clearance at droop and while turning. We also recommend our spring kit for your stock shocks on any year to improve the ride quality when going to this kit.
Please call us if you have questions
 

Stenmanracing

Välkänd medlem
28 aug 2012
510
0
16
Storuman
Håller med om att ni som har frågor och funderingar, kontakta Frank på Mountain Speedshop 070-1703800. 39" passar för 12ans läng och 36" passar för 13
 

Stenmanracing

Välkänd medlem
28 aug 2012
510
0
16
Storuman
Håller med om att ni som har frågor och funderingar, kontakta Frank på Mountain Speedshop 070-1703800. 39" passar för 12ans läng och 36" passar för 13
 

Danda

Välkänd medlem
23 jan 2012
410
0
16
Hofors
Hade köpt genom Frank även om det var 30 grader varmt ute och man inte skulle kört skoter på flera månader! Första kontakt är allt!
 

infoding95

Välkänd medlem
5 sept 2010
438
1
16
luleå
Jag börjar bli lite smått orolig över att min SWB får för lite olja. Jag har kört lite mer än 10mil och det har knappt rört sig i oljebehållaren. Finns det något som indikerar för snål oljeblandning ex hög temp osv ?
 

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Finns inget som varnar... Jag hade inte kört en meter till. 10 mil = 25 liter minst, det borde ha gått ca 4dl med en låg inblandning.

Skickat från min Nexus 10 via Tapatalk 2
 

Danda

Välkänd medlem
23 jan 2012
410
0
16
Hofors
Min och polarens är ganska snål på oljan också! Pro Rmk 800 -13

Men om man tänker efter.
Säg 10 lugna mil är 20 liter soppa.
Borde inte dragit mer än 2 deceliter olja om man räknar med 1%? eller?

Vad tar dom i procent på full gas? Någon?
 

infoding95

Välkänd medlem
5 sept 2010
438
1
16
luleå
På första tanken ville min ha ca 4 l/milen och då var det endast normal ledkörning. Rmk 600an som jag hade tidigare tömde halva oljebehållaren efter ca 10 mil så lite skillnad verkar det ju vara..
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Jag börjar bli lite smått orolig över att min SWB får för lite olja. Jag har kört lite mer än 10mil och det har knappt rört sig i oljebehållaren. Finns det något som indikerar för snål oljeblandning ex hög temp osv ?
Varför oroa sig? Du har ju garanti :bigsmile: !