Bör forumet ha en köp- och säljdel?

Bör forumet ha en köp- och säljdel?


  • Totalt antal som röstat
    228

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
På förekommen anledning skapar jag denna omröstning. Tycker du att forumet borde ha en köp- och säljdel?

Mvh Pontus
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Såklart.
Finns flera bra exempel på att det fungerar oerhört bra.
Snowest är det som ligger närmast till hands men i Sverige vill jag hålla fram zatzys alternativ.

Förutsatt att oviljan att införa det inte ligger i vinstbegär?
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Såklart.
Finns flera bra exempel på att det fungerar oerhört bra.
Snowest är det som ligger närmast till hands men i Sverige vill jag hålla fram zatzys alternativ.

Förutsatt att oviljan att införa det inte ligger i vinstbegär?
Vinstbegär säger du? Ett bättre och mer användarvänligt forum drar mer folk, och mer folk på forumet kan ju inte vara annat än positivt ur vinstsynpunkt?

Mvh Pontus
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Pejij: Var några som i "satir 700"-tråden drog upp att de tjänade pengar bl a i reklamintäkter samt några andra poänger de gjorde som jag syftade till. Jag har stora problem med att se vilka intäkter de går miste om med en köp/sälj-del men det är ju bara jag.
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Pejij: Var några som i "satir 700"-tråden drog upp att de tjänade pengar bl a i reklamintäkter samt några andra poänger de gjorde som jag syftade till. Jag har stora problem med att se vilka intäkter de går miste om med en köp/sälj-del men det är ju bara jag.
Reklamintäkterna lär ju öka om fler använder forumet. Sen håller jag med om det sista du säger, vad skulle de gå miste om egentligen?

Mvh Pontus
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
thullen: Beslut kan omprövas. Det är det som är det fina med beslutsprocesser.
Vidare ställer jag mig frågande till att bara ta säga nej utan att testa det först. Men samtidigt förstår jag mycket väl att det som i en användares ögon framstår som en självklarhet är onödigt merjobb för en moderator.
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
thullen: Beslut kan omprövas. Det är det som är det fina med beslutsprocesser.
Vidare ställer jag mig frågande till att bara ta säga nej utan att testa det först. Men samtidigt förstår jag mycket väl att det som i en användares ögon framstår som en självklarhet är onödigt merjobb för en moderator.
Därför kan fler moderatorer med endast detta som uppgift anlitas. Jag antar att moderatorerna för det här forumet gör det gratis? Om dom gör det kostar ju en moderator till precis lika mycket som en mindre.

Mvh Pontus
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Självklart ska det finnas en annonsdel.
Det är en av de stora fördelarna med forum.

Alltid varit för, kommer alltid vara.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Jag röstar tveklöst på Ja, köp- och säljdel.

Har med glädje använt andra forums "köp & sälj" avseende fiskeprylar och bil- och båtdelar.

Jag har kollat på Snowmobiles annons-sidor max 5 ggr.
Jag tittar till forumet v-a-r-j-e dag.

Så kom igen nu...
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.276
125
63
49
Orsa
kommer dröja 1 vecka sen kommer det krylla av annonser ifrån tex Bengans om hur bra dom är typ....

men en ja röst blire...
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Här kommer mitt inlägg i debatten, kanske inte så nödvändigt iofs när Snowmobiles hållning är klar

Personligen tycker jag inte att affärer är något som görs offentligt inför hela Sverige

Förutom en massa tjafs i trådarna så blir det svårare att hålla ordning och reda eftersom när ni annonserar på skoterbanken så finns det en annonstid som går ut och annonserna som inte folk orkar ta bort här från forumet skulle bli kvar inaktuella utan att moderatorerna kan veta om annonsen ska tas bort eller inte

Sen måste jag bara få fråga alla varför detta stora begär att han en annonssektion på forumet när allt man behöver göra är att flytta upp musmarkören högst upp i mitten av skärmen för att få upp annonstroget.

Räcker inte telefon sms mail som kommunikationsmedel så kan man ju alltid lägga in sitt användarnamn i annonsen som jag sett några gjort så kan man kommunicera även via pm här på forumet


Var även jag för annonsering här på forumet före jag tänkte på nackdelarna, så även om det finns många fördelar så väger nackdelarna över för min del


Mitt inlägg i debatten, dock har jag inget med reglerna att göra, detta är bara med egen åsikt
 

goliat8

Välkänd medlem
2 nov 2007
585
31
28
Hudiksvall
nackdelarna som skrivits tycker jag bara låter konstigt för på dem flesta forum som ppf pch sävarturbo finns det en köp/sälj del och dem forumen håller fortfarande ihop utan krångel.

Det finns många fördelar med en köp/sälj del i ett forum.
Nr 1:
när man ska sälja en sak på tex blocket så kan man få 10 likadana mail och med en annonsdel i ett forum där kan man skriva frågan i tråden så alla användare ser det så slipper samma sak repeteras flera gånger om.
Nr 2: Man kan läsa inlägg som säljaren har skrivit så kan man komma fram till att tex skotern kanske har krånglat mycket men i annonsen står det ofta problemfri i min ägo...

det blir liksom mer ärlig annonsering på ett forum där folk vet vem det är som säljer sakerna.
Man kan inte ljuga som många gör i annonserna
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.516
32
48
JA.

Alla andra forum jag hänger på har självklart köp/sälj area.

Funkar hur enkelt o bra som helst.
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Man kanske kan lägga in en länk i forumet eller en underflik som länkas direkt till annonsdelen och på så sätt kanske få flera som tittar i annonsdelen annars är jag ochså FÖR en köp och sälj del i forumet
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Personligen tycker jag inte att affärer är något som görs offentligt inför hela Sverige
Som på blocket menar du?
Förutom en massa tjafs i trådarna så blir det svårare att hålla ordning och reda eftersom när ni annonserar på skoterbanken så finns det en annonstid som går ut och annonserna som inte folk orkar ta bort här från forumet skulle bli kvar inaktuella utan att moderatorerna kan veta om annonsen ska tas bort eller inte
Vilket hade avhjälpts med en funktion som gör trådarna låsta eller på annat sätt ej fungerande inom en rimlig tidsperiod.

Sen måste jag bara få fråga alla varför detta stora begär att han en annonssektion på forumet när allt man behöver göra är att flytta upp musmarkören högst upp i mitten av skärmen för att få upp annonstroget.
Den tjänsten är varken bra eller lättanvänd. Punkt.