Bör forumet ha en köp- och säljdel?

Bör forumet ha en köp- och säljdel?


  • Totalt antal som röstat
    228

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Dock ska annonser kontrolleras hårt av moderatorerna och då speciellt svar på annonser.
Kanske tom så att bara trådskaparen (annonsören) kan göra inlägg i tråden och svar får ske via PM eller telnr i annonsen.

Sen är jag av åskiten att bara privatamedlemar ska få annonsera och inte en massa företags annonser.
:rock: Precis !!! :beer:
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Nej det finns ingen likhet pga på blocket skriver du inte in bud och diskuterar priser skick m.m m.m så alla andra kan se det
Vem är det som har talat om att man nödvändigtvis måste skriva in bud, diskutera priser och skick m.m.? Som vi har det nu så är det bara fantasin som sätter gränserna, tillsammans med programkodarnas tålamod.:D

Tillåt mig drista mig till att säga att du har hoppat till förutfattade slutsatser. Det blir vad vi gör det till och inget annat och vi kan inte göra fel om vi alla har diskuterat igenom det här riktigt ordentligt först. Först då ser vi om själva idén är dålig eller om vi misslyckats med genomförandet.
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
JA! men det ska vara serriöst då en tråd med skoterdelar-köpes-bytes-säljes och skotrar-köpes-bytes-säljes. och annonserna ska ser riktiga ut här är ett ex på hur en skulle kunna se ut

Vara: c&a pro skidor
Pris: 1700
Varan passar: Ski-Doo Rev & XP, Lynx Rave & RE, Arctic Cat SnoPro, Polaris ProX & IQ.

Varan återfinns i: örnsköldsvik
Du kontaktar mig via: Tråd, PM eller MSN (och då skall alltså MSN-addressen stå angiven)
Kan jag skicka varan? [J/N]: JA

bara ett ex på hur en annons skulle kunna se ut
 

TuchPad

Medlem
20 sept 2009
8
0
1
A-plog
Ny på forumet!

Första jag länkar till er:
http://www.snowest.com/forum/forumdisplay.php?f=75


Sen kan ni inte skylla på att ni inte har "moderatorer" (Ni gör nog inte det häller men).
Har suttit o läst nu några timmar här och verkar verkligen finnas en drivande anda i denna fråga.
Många som erbjuder sig att bli "mods".

133 - Ja
4 - Nej
1 - Vet inte

Kan inte bli tydligare demokrati!

Men ni kanske lever kvar i Stalins era?
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Varför svarar ingen som är ansvarig? Att Silly Bear svarar i egenskap av moderator är förvisso bra men han har frånsagt sig allt ansvar. Försöker ni tysta ihjäl oss?

Förvisso kan tystnaden också bero på att ni håller på och planlägger och förbereder för en sådan del, men varför säger ni ingenting? Varför håller ni inte medlemmarna uppdaterade?
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Varför svarar ingen som är ansvarig? Att Silly Bear svarar i egenskap av moderator är förvisso bra men han har frånsagt sig allt ansvar. Försöker ni tysta ihjäl oss?

Förvisso kan tystnaden också bero på att ni håller på och planlägger och förbereder för en sådan del, men varför säger ni ingenting? Varför håller ni inte medlemmarna uppdaterade?
Jag håller med dig arjeplogarn, det känns verkligen som att de försöker tysta ihjäl denna fråga. Skärpning i staffen!

Mvh Pontus
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Varför svarar ingen som är ansvarig ?
Att Silly Bear svarar i egenskap av moderator är förvisso bra men han har frånsagt sig allt ansvar.
Försöker ni tysta ihjäl oss ?

Förvisso kan tystnaden också bero på att ni håller på och planlägger och förbereder för en sådan del, men varför säger ni ingenting ?
Varför håller ni inte medlemmarna uppdaterade ?
:beer: BRA skrivet !

Av någon anledning så har Silly Bear raderat sitt inlägg.... :hmmmm::hmmmm:


.
 
Senast redigerad av en moderator:

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
159 röster totalt och jag var den enda som röstade på "Vet ej/Har ingen åsikt", hehe :)
 
B

Biosteel

103 ja, 4 nej, 1 vet ej.

det visar nog ganska klart vad vi vill..
låt forumet vara en demokrati med välfungerande köp/sälj del för privatpersoner:ciao:

:beer: BRA skrivet !

Av någon anledning så har Silly Bear raderat sitt inlägg.... :hmmmm::hmmmm:


.
och att ingen ansvarig här på forumet ens diskuterar med oss är löjligt när statistiken visar att 99% vill ha det. :(
 
Senast redigerad av en moderator:

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Finns så många forum med Köp och Sälj del som fungerar kalas så varför skulle det inte finnas här? Skotertorget är stenålder så det bara sjunger om det, samt att det är svårt att speca exakt vad man säljer i rubriken om man säljer något udda märke el. delar till flera märken då det hamnar under "övriga".

En KoS del skulle det defenitivt bli ruljans i och förmodligen skulle ännu fler blivande medlemmar hitta sig till forumet.

Men tycker f.ö att man ska kunna buda, diskutera m.m i t.e.x en säljtråd, iom att det kanske finns oklarheter om det passar en viss maskin, skicket osv osv. Bara bra att mera info om varan dyker upp så att alla ser, inte bara den som kanske är intresserad av varan.
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Finns så många forum med Köp och Sälj del som fungerar kalas så varför skulle det inte finnas här? Skotertorget är stenålder så det bara sjunger om det, samt att det är svårt att speca exakt vad man säljer i rubriken om man säljer något udda märke el. delar till flera märken då det hamnar under "övriga".

En KoS del skulle det defenitivt bli ruljans i och förmodligen skulle ännu fler blivande medlemmar hitta sig till forumet.

Men tycker f.ö att man ska kunna buda, diskutera m.m i t.e.x en säljtråd, iom att det kanske finns oklarheter om det passar en viss maskin, skicket osv osv. Bara bra att mera info om varan dyker upp så att alla ser, inte bara den som kanske är intresserad av varan.
klart det ska vara öppet resonemang i de affärer man gör, visst går det ta det i pm, men man ska ha möjligheten att diskutera som i en vanlig tråd.
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Trodde alla visste det, medlemmarna på detta forum har inget att säga till om.

Självklart ska vi ha en köp- och säljdel!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Ska man skratta eller gråta? Nu har de visst tagit bort 2 av de 3 länkar som 2stroke postade i den andra tråden "hej skoterleden, satir 7000 påväg"
Fan, det är bara lägga ner snart. Det bästa verkar ju vara om bara moderatorerna kunde posta inlägg. Då slipper man allt tjafs och forumet. :confused:
 
B

Biosteel

Fan, det är bara lägga ner snart. Det bästa verkar ju vara om bara moderatorerna kunde posta inlägg. Då slipper man allt tjafs och forumet. :confused:
credits till dig det va de bästa som har sagts på detta forum:cool:
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Undra vad som snurrar i deras(moderaternas)huvuden när dom inte svarar i tråden och ingenting händer :hmmmm:

Det är ju ett riktigt bra forum men det skulle bli ännu bättre med en KoP del !
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Varför svarar ingen som är ansvarig? Att Silly Bear svarar i egenskap av moderator är förvisso bra men han har frånsagt sig allt ansvar. Försöker ni tysta ihjäl oss?

Förvisso kan tystnaden också bero på att ni håller på och planlägger och förbereder för en sådan del, men varför säger ni ingenting? Varför håller ni inte medlemmarna uppdaterade?

Jag tar detta med ansvarig på måndag och återkommer med info.
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Ett bra "annonstorg/forum" tror jag ligger i tiden. På tex Blocket kan man fortfarande vara anonym, men här i ett av Sveriges hetaste forum så känner alla varandra. Ett annonstog här skulle då jag rösta för! Modereras hårt hoppas jag och alla kan kommentera varandras annonser. Lägger nån ut en annons så känner alltid nån till den snöskotern/skotertillbehöret så tillsammans kan vi få det näst intill perfekt!