Bör forumet ha en köp- och säljdel?

Bör forumet ha en köp- och säljdel?


  • Totalt antal som röstat
    228

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Så här känner jag.

Jag kan ta att ledningen inte vill ha en köp- och säljdel, även om deras argument skulle vara svaga. Det är trots allt de som äger forumet och som därmed bestämmer. Men vad ni än vill så tycker jag att ni ska hålla en dialog med oss medlemmar där ni iaf berättar vad ni tycker och tänker! Att ni bara är tysta hjälper inte någon, och vare sig svaret är positivt eller negativt borde vi iallafall få veta!

Mvh Pontus
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Det har just varit ett skifte av ansvarig utgivare, och jag tror att detta kan vara anledningen till att ni inte fått något svar ännu.

Som jag skrev innan, ni kommer att få svar i början av nästa vecka.
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Biosteel: vet att du försöker visa på ett bra uttalande. Tråden är i ganska fint skick än så länge, ingen som har spårat ut eller så, men ta de lungt med citatknappen. ;-)
 
B

Biosteel

Biosteel: vet att du försöker visa på ett bra uttalande. Tråden är i ganska fint skick än så länge, ingen som har spårat ut eller så, men ta de lungt med citatknappen. ;-)

ska försöka bubben <3.. aja har skickat tråden till några moderatorer så dom kan ju inte säga sen att dom inte har sett den :confused:
 
R

Robin

Robin, nu ljög du..
För att jag inte räknar med de små märkesforumen med cirkus 10 användare och har ett grymt stort begränsningsmoment med tanke på märkesfjanteriet? Okej jag ljög väl då..:boring:
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Snowperformance....

Vi på Snowperformance.nu är det enda svenska skoter forumet med Annonsavdelning.

Och det första svenska skoterforumet med Projektavdelning.

Snowmobile känns lite efter och gammlamodigt.
För att jag inte räknar med de små märkesforumen med cirkus 10 användare och har ett grymt stort begränsningsmoment med tanke på märkesfjanteriet ?
Okej jag ljög väl då..:boring:
BS

:hmmmm2: Varför skall du tracka ner på andra ?? :hmmmm2:

Finns väl inget som säger att Snowperformance är bättre eller att användarna trivs där bättre än på andra svenska skoter forum !!

Det är ju inte antalet medlemmar som räknas utan att medlemmarna stannar kvar och trivs på forumet samt att inte forumet är fullt utav en massa intetsägande tomtugg osv osv :mad:.


.
 

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
Vi på Snowperformance.nu är det enda svenska skoter forumet med Annonsavdelning.
Och det första svenska skoterforumet med Projektavdelning.

Snowmobile känns lite efter och gammlamodigt.
och jag tycker att annosavdelningen funkar klockrent på snowperformance. har både sålt och köpt kanska mycket genom den och man har ju lite kolla på vika som finns på forumet så man är ju inte orolig att man ska bli blåst eller så. sen kan man ju fråga om sakerna. mycket smidigt tycker jag.
fårstår inte varför inte andra forum tar efter, att det inte finns här på snowmobile eller på SR drar ner betyget på rejält hela forumen
 
R

Robin

Sv: Snowperformance....

BS

:hmmmm2: Varför skall du tracka ner på andra ?? :hmmmm2:

Finns väl inget som säger att Snowperformance är bättre eller att användarna trivs där bättre än på andra svenska skoter forum !!

Det är ju inte antalet medlemmar som räknas utan att medlemmarna stannar kvar och trivs på forumet samt att inte forumet är fullt utav en massa intetsägande tomtugg osv osv :mad:.


.
På vilket sätt har jag påstått att Snowperformance är bästa forumet i Sverige? De orden har aldrig skrivit så försök nu inte läsa mellan raderna.

För att jag pekar ut sanningen så trackar jag ner på andra? Jahaja det var mer än jag viste. Jag trodde det var sanningen vi skulle försöka hålla oss till.

Vist tycker jag Snowmobile är bra men jag tycker Snowperformance är bättre. Vad med Snowmobile är så mycket bättre än SP annat än användarantalet? (vilket är största anledningen till att jag använder Snowmobile också)
Begränsningarna är större och stämningen är *GnällGnällGnäll* och det finns X antal väldigt konstiga regler för att begränsa användandet yttligare.
Men ändå använder jag båda forumen, oj vad det ska reta många.:aetsch:

Det är min personliga åsikt, tjafsa emot hur mycket ni vill det ändrar inte min tanke.


Jag tycker inte heller att alla dessa små märkes forum är bra alls.
Varför? Det delar upp oss användare i grupper och separerar kunnande som i andra fall hade kunnat hjälpa mer än just den specifika märkes användaren.

Hur andra trivs på sådana forum har jag och kommer jag inte utala mig om då det gör mig det samma.

Efter dettta inlägg kan jag bara sitta och fundera på hur länge det kommer ta innan Snowperformance.nu också cencureras likt ***********...
 

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
vill inte avbryta diskusionerna här men..
Har inte "humöret" här på forumet blivit lite grinigare?. Lite här och där är det en massa onödigt tjaffs.
Alla har vi våra olika åsikter i alla trådar. Varje gång nån ska haka upp sig på någon annans åsikt händer det ofta att diskusionen svänger långt utanför ämnet. (nu passade väll inte detta inlägg in här heller men..)
 

Peter20ghz

Annonsmoderator
Moderator
26 sept 2009
52
0
1
Överhogdal
www.lindbergers.com
Tillbaks till topic kanske. :)

Jag är och har varit moderator på en av sveriges största data och hårdvaru comunitys i flera år(sen 2001), Vi har i stort sett hela tiden haft ett KoS forum. Vi hade givetvis en del små-strul med det. Men efter en uppsättning av rättesnören och regler ang. bumpning, orelaterade inlägg osv så fungerar denna KoS avdelning extremt bra. En sån simpel sak som att hindra användare under tex.25 inlägg från att annonsera, banna members från KoS som missköter regler. osv. Vi tog även in 2 extra personer som arbetade endast med att moderera KoS avd. Mycket populärt.
Och som de flesta nog menar är att det just är lättare att göra affärer med folk som man fått en kännsla av att man vet vilka det är, istället för totala blocketfrämmlingar. Frågor och svar om produkterna känns oftast mer ärliga och korrekta.
Merarbete för moderatorer, max 5% om ens något. Mervärde för sidans medlemmar, förmodligen ovärderligt.
Det enda negativa är att ledningen för sidan inte får ut något själva för detta utan bidrar med gratis bandbredd till skillnad mot de sajter som tar betalt för annonsering.
Vad man däremot skall tänka på att de flesta forum som skapar ett bra KoS forum oftast får fler aktiva medlemmar än de som inte har det. Fler aktiva medlemmar ger ett större brus som i sin tur når ut bättre till näringslivet som i sin tur kan föda sidan med reklampengar.

Jag lägger min röst på ja.

Tack annars för ett så här långt riktigt bra forum.

Mvh
Peter
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Mycket bra inlägg Peter. Kul att höra från någon med lite erfarenhet! :) Hoppas att ledningen lyssnar på dig bara ;)

Mvh Pontus
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Tillbaks till topic kanske. :)

Jag är och har varit moderator på en av sveriges största data och hårdvaru comunitys i flera år(sen 2001), Vi har i stort sett hela tiden haft ett KoS forum. Vi hade givetvis en del små-strul med det. Men efter en uppsättning av rättesnören och regler ang. bumpning, orelaterade inlägg osv så fungerar denna KoS avdelning extremt bra. En sån simpel sak som att hindra användare under tex.25 inlägg från att annonsera, banna members från KoS som missköter regler. osv. Vi tog även in 2 extra personer som arbetade endast med att moderera KoS avd. Mycket populärt.
Och som de flesta nog menar är att det just är lättare att göra affärer med folk som man fått en kännsla av att man vet vilka det är, istället för totala blocketfrämmlingar. Frågor och svar om produkterna känns oftast mer ärliga och korrekta.
Merarbete för moderatorer, max 5% om ens något. Mervärde för sidans medlemmar, förmodligen ovärderligt.
Det enda negativa är att ledningen för sidan inte får ut något själva för detta utan bidrar med gratis bandbredd till skillnad mot de sajter som tar betalt för annonsering.
Vad man däremot skall tänka på att de flesta forum som skapar ett bra KoS forum oftast får fler aktiva medlemmar än de som inte har det. Fler aktiva medlemmar ger ett större brus som i sin tur når ut bättre till näringslivet som i sin tur kan föda sidan med reklampengar.

Jag lägger min röst på ja.

Tack annars för ett så här långt riktigt bra forum.

Mvh
Peter

Är du intresserad av att moderera ett sådant forum här?
 

Peter20ghz

Annonsmoderator
Moderator
26 sept 2009
52
0
1
Överhogdal
www.lindbergers.com
Hej Nordland.

Om du ställer frågan rätt ut i luften i undersökande syfte så svarar jag att utan att veta mer så kan det givetvis vara intressant, om inte annat för att få en snabbstart in i detta comunity och framförallt för att jag då får stor möjlighet att lära mig snabbt och mycket om skotrar, dess delar och tillbehör.

Dock vill jag klargöra att jag är en av de allra nyaste medlemmarna i detta comunity och att det kan finnas andra här som brinner mer för detta och som både vill och kan moderera om dom bara får lite instruktioner, jag vill inte trampa dessa personer på tårna.
Utöver det så är jag tvåbarnsförälder, egen företagare och har precis påbörjat ett par renoveringsprojekt på huset. Jag kommer med andra ord inte ha möjlighet att kolla detta forum mer än max två ggr per dag, en frivillig till behövs för att kunna ge den kvallité som förväntas.

Jag är som sagt öppen för diskussion då jag själv önskar se ett KoS forum här.

Mvh.
Peter
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Jag tycker att forumet borde ha en köp/sälj del samt man får länka till annonser men endast innom den katogorin. Alltså att man får inte tex sätta ut sin annons i "Tekniksnack" eller så utan bara får talas om i köp/sälj delen, och man kan länka sin egen annons från blocket eller att man kan ha eget på forumet att man kan sätta ut annonser och så vidare. Som skoterbanken att man kan välja inställningar och skriva en text till.

T.ex
Typ: Arbetsmaskin
Band typ: bredband
Kamm: låg
Dyna: lång
Ant. cyl:2
Växellåda: hög/låg-back (nästa kanske är hög/låg-neutral-back i alternativen)
fjädring boggie: Glidslides (eller torsion boggie)
Fjädring skidor: Blad och stotdämpare (eller blad med fjäder belastad stötdämpare)

Text
bla bla bla bla den går mkt bra bla bla bla det är 50 cm bred matta bla bla bla.... o.s.v



Och så vidare om ni förstår, men detta var bara ett ex.

:D Men det är vad jag tycker! :)
 

Ga1337

Välkänd medlem
23 dec 2008
570
0
16
Norrbotten
T.ex
Typ: Arbetsmaskin
Band typ: bredband
Kamm: låg
Dyna: lång
Ant. cyl:2
Växellåda: hög/låg-back (nästa kanske är hög/låg-neutral-back i alternativen)
fjädring boggie: Glidslides (eller torsion boggie)
Fjädring skidor: Blad och stotdämpare (eller blad med fjäder belastad stötdämpare)
Jag tycker de är tråkigt och läsa sånna annonser!
Jag tycker det ska fundera som dom andra avdelningarna med bara någon enstaka modification, och om man vill skriva så är det ju bara att man gör det:)
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Vi har diskuterat i ledningen och har beslutat att följa forumets medlemmars önskan att starta ett KoS forum, detta kommer att implementeras inom kort.