Yamaha MountainMax 700-00. Lågbudgetmodd.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Najs bygge! Av klok man med de rätta intressena:bigsmile: Jag har oxå en 02 men inte riktigt original.
Nämen titta, är det inte "våran Eriks" gamla bil? Vi träffades när du höll på att last på den på släpvagnen. "Stackars pöjk", tänkte jag då, men du verkar ju få fason på den! :bigsmile:
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Mysteriet löst! Det är de nedre bultarna till quickrodsen! Jag fick med dem när jag köpte, och hade alltså dubbla. :doh:

Nu när boggien ska tillbaka på plats, så kan man sänka den ca 3 cm genom att använda de nedre hålen i infästningarna. Bra eller anus?
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Jaha då vet jag ju vem du är. Och att du har massa 02 delar:heh:
Skickar ett pm så du slipper massa ot i tråden.
 
Reactions: trixa

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Mysteriet löst! Det är de nedre bultarna till quickrodsen! Jag fick med dem när jag köpte, och hade alltså dubbla. :doh:

Nu när boggien ska tillbaka på plats, så kan man sänka den ca 3 cm genom att använda de nedre hålen i infästningarna. Bra eller anus?
Hehe vem hade rätt ? :eyebrows:
 
Reactions: trixa

Lone

Välkänd medlem
1 jan 2000
168
0
16
50
Gällivare, Sverige
Nu när boggien ska tillbaka på plats, så kan man sänka den ca 3 cm genom att använda de nedre hålen i infästningarna. Bra eller anus?
Tja, jag satte tillbaka min boggie i den nedre infästningarna, tyckte det blev bättre då maskinen blir lite vingligare, lättare att hantera i lössnö helt enkelt.
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Nu sitter boggien på plats. Jag o svärfar hade ett h-vete att få dit den, innan vi kom på att lossa bultarna till quickrodsen. Då gick allt ungefär 10 gånger lättare. :loco:
Satte den i de nedre bulthålen, får se hur det känns.

Jag passade även på att byta rullarna i primärvariatorn. Resultat: allt rassel på tomgång försvann.



Nu är det bara Maxximum Performance rullsekundären kvar att fixa innan uppstart. Bussningar är beställda och en passande helix är på G.

Snö, kom!
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Igår kväll skruvade jag bort krängaren. Eller, ena klapperstaget.
Så nu är krängaren deaktiverad, får se hur det känns. Fördelen med att bara lossa ett av stagen är att det tar max 5 minuter att skruva tillbaka om man inte skulle trivas utan krängare.

Fråga: bärarmarna i framvagnen, 2 st tvärgående per sida, ska de vara spikraka? I så fall har jag lite rätning att göra.
 

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Nu sitter boggien på plats. Jag o svärfar hade ett h-vete att få dit den, innan vi kom på att lossa bultarna till quickrodsen. Då gick allt ungefär 10 gånger lättare. :loco:
Hade samma problem förra året när vi renoverade boggin på vipern, mitten axeln var ett rent helvete, tror vi provade allt, förutom att lossa rodsen, fan så lätt de gick då :eyebrows: Strulade med skiten i flera timmar och de visar sig att man behöver släppa 2 bultar, aja så kan de gå första gången.
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Igår kom ett paket...:eyebrows:
...som monterades igår kväll!



Hehe, när jag berättade på jobbet att jag inte brukar berätta för frugan om sådana här "investeringar", så kallade de mig......
.....
....."-skoterdelarnas Tiger Woods!" :heh: