Yamaha MountainMax 700-00. Lågbudgetmodd.

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Körde med bukskydd på min -00:a i flera år och det sprutar inte mer snö än vad det gör original så jag vet då inte vad rickyrickardo har gjort??? Skönt att ha som extra skydd mot allt man åker över iaf.

//Rob
 

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
svarade bara på hur min funkade, kan ha varit till någon sxr eller srx, var iaf blåfärgad. Men jo, det är ett väldigt bra skydd om man kör bland stubbar osv
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
00 har växelström, 01 har likström. Enligt yamahahandlaren.
Enl. Vilken Yamaha handlare?
Jag hade då INTE likström på min... '01a. Statorn samt tändningen uppdaterades (3D täningen även kallat).
Statorn fick några watt extra.
Men voltreggen är samma mellan de olka modellerna om jag inte missminner mig.

Alla generatorer ger väl ifrån sig växelström?
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Jag och el...det enda jag vet är att det är nåt som går inne i elledningar... ;)

Well well, nu väntar jag på Bossdynan...och på storken, den flaxar ovanför huset just nu... :D
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
BOSSDYNAN HAR LANDAT! :D:D:D

Före:



En tidig julklapp:


Jippiiii!


Monteringsdetaljer. Nitarna och tryckknapparna verkar inte behövas, dynan verkar passa direkt på de tryckknappar som redan sitter på maskinen.


Jösses så fränt det blir!
Jag har inte fäst dynan i bakkant, får bli i helgen.
Har provsuttit lite, och man sitter bättre än jag kunnat föreställa mig! Högre, bekvämare, allt är bättre!
Man sitter alltså i jämnhöjd med tanklocket! :D
Dessutom är dynan smalare i framkant, så det lär bli mycket lättare att burka.
Det här är nog den bästa uppgraderingen hittills, förutom PP-skidorna möjligtvis.
Galet nöjd! :nuts:

 
Last edited:

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Haha du som var såå negativ mot bossdynan förut. Kul att du ändrade dig. Den är värd varenda krona, blir som en helt ny skoter. BTW snyggt!!
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Ja, det lilla jag har provat den så sitter man ruggigt bra.
Och så kanske man kan burka utan att bli kobent, originaldynan är ju bred som en finlandsfärja. :)
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Enda negativa enligt mig med bossdynan är att det blir svårare att burka. Man kommer inte ner lika mycket nu (på gott å ont) så det blir lite vingligare på led, sittkörning alltså.
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Mycket snyggt! Hoppas du blir nöjd. Beställde du den direkt från boss? Var det mkt krångel innan den var hemma?
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Hehe, jo det har ju spårat ur lite. PP-skidor+Bossdyna är ju typ 8-9 papp. Men jämfört med att byta maskin så är det billigt. :)

Jag köpte dynan via First Place Parts, de hade tydligen förbokat ganska många. Köpte den via Ebay, betalade med Paypal. Det tog ca 3 veckor att få hem den.

Jo, lite ledvingel får man ta, särskilt som jag redan har inaktiverat krängaren.

"Låg"budgetmods...hur ändrar man förresten namnet på denna tråd? ;)