Trimma 800 HO

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.085
886
113
Stora Blåsjön
Har fått en ny mapp nu. Men hur går man till väga för att få in den i pc5? Just nu ligger den i min dator
Du kopplar en kabel mellan pc5an och datorn, sen kör du powercommander programmet. En fördel är att ha en bärbar dator annars måste man släpa in hela skotern till där man har datorn stående.
 

samuelbergin

Välkänd medlem
14 dec 2013
252
1
16
rättvik
Ett tips är en billig läsplatta med Windows och usb adapter så får man med sig alltihopa i fält. Körde så hela förra säsongen och de funkat, lite pilligt men brukar göra största delen på datorn så sickar ja den på mailen till mig själv.

Skickat från min D5803 via Tapatalk
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Ett tips är en billig läsplatta med Windows och usb adapter så får man med sig alltihopa i fält. Körde så hela förra säsongen och de funkat, lite pilligt men brukar göra största delen på datorn så sickar ja den på mailen till mig själv.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Jo men ska väl inte behöva mappa om den på leden?
 

samuelbergin

Välkänd medlem
14 dec 2013
252
1
16
rättvik
Nja de ger ju lite utrymme att finputsa mapen eller prova olika mapar men nöjer man sig med första mapen så är de överkurs.

Skickat från min D5803 via Tapatalk
 

samuelbergin

Välkänd medlem
14 dec 2013
252
1
16
rättvik
Ladda hem programmet på powercommanders hemsida och kolla runt, tanka hem nån map finns en massa på bikemans hemsida för att se hur det kan se ut. Finns massa Youtube klipp å kika på. Möjligheterna är nästan oändliga.

Skickat från min D5803 via Tapatalk
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Inte för att vara bänn..... Men, ser det alltmer frekvent överallt! Varför läser inte folk på om det dom inte har en susning om innan dom frågar?
Det finns en manual och hur mycket info som helst bara en googling bort... 😜