Trimma 800 HO

TEJ

Aktiv medlem
15 dec 2014
68
0
6
Speedwerx + bra variatorjustering = skoj!

Håller själv på att testa big bore nu, ska bli skoj och se om man får snurr på den...
Testat lite men har justeringar att göra, fått till mappning ok, nu är det "bara" variatorerna kvar
Du har också åkt steg 2? Hur kändes maskin isf med det?
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Inte själv MEN monterade ett v-kit på en maskin och i samband med det helsystemet, otrolig skillnad! Boyesen reedsen funkar mkt bra, dom har jag själv på min maskin så nog ska du få liv i din maskin!
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Kan du göra själv, skriv ut mall och förläng kablar, dock är det rätt fina luftintag i Slp kittet!
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Kört med mina boyesen två vintrar, verkar hålla ok på men en kompis eter pajade direkt?
Kör Ssi 950 cylindrar, . Är i fjällen nu, hoppas man hinner justera lite, har kört 5 mil med den men mest justerat mappning, den vill ha mycket bränsle så den bör ju leverera när man får ordning på variatorerna...
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Kör på känsla....
Utgår från USA mapparna och leanar till man hör/känner att det är på gränsen, brukar dock inte dra ner så mkt på topp, sen ör det bara att köra och finjustera eftersom, inte optimalt men funkar!
Kört några mil i dag och justerat lite, nollan och snön väller över huven, svårt att känna riktigt men börjar kännas bättre. Får faktiskt lov att lätta av vikterna då den är så pass stark att den vill växla på för mkt, kör 22/48 och 64mm 153" så den får jobba...
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Har du skärm framför dig så du ser vart i mappen du är?
Min DD 900 var då 10% för det på topp och väldigt varierande bränsle behov genom registret, från +20 till -4 tex. Hoppas SSI mappen är någorlunda fungerande från början!
Vad kör du för pipa, varvtal? Variatorsetup?
 
Reactions: Roberth

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Spi pipa, egen version av diablo kit, siktar på lite över 8300, kring 10% på topp och resten är lite varierande, mellan 0 och 13 men det är ju för min setup och svårt att säga hur en annan maskin reagerar på den!
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Jaja, bara nyfiken! Tunar min efter eget tycke :p Ingenting som är likt så... :)

Håller heelclickervikterna för dig? Antar du borrat in låsskruv? Bussningarna som satt i förut var då ingen hit... Funderat på om jag skulle köpa tungstenbrickor och ge dom en chans till! Häljusteringen när man kör höghöjd är då mycket smidig!
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Jo har låsskruv, gillar dom skarp då man kan få en grymt rapp maskin samtidigt som dom trycker på hårt hela vägen! Är dock enligt mina erfarenheter mkt känsliga hur man viktar armen.
Häljusteringen är kanon men är inte fel att ha en extra häl och nit i lådan då dom lätt går sönder om man råkar dra en rem..
 

TEJ

Aktiv medlem
15 dec 2014
68
0
6
Första turen med steg 2 är avklarat å maskinen rockar! Men på hemvägen börja den blinka ECU 17 (avgasgivarn) Körde ca 2 timmar innan det kom! Vad kan fela?

Hur givaren sitter kan inte spela någon roll antar jag? Någon som vet värdena för å mäta upp den?
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Någon som säljer cheva prylar i Norrbotten? Vill ju ha en så fort som möjligt!
Har som sagt en chevagivare.
Kan lägga den på posten idag, då bör du ha den på tisdag...
Skicka pm med ditt nummer om det är intressant.
Skulle vilja ha bild på givaren så att det blir rätt.
 

Zemren

Aktiv medlem
6 apr 2012
76
0
6
Luleå
Första turen med steg 2 är avklarat å maskinen rockar! Men på hemvägen börja den blinka ECU 17 (avgasgivarn) Körde ca 2 timmar innan det kom! Vad kan fela?

Hur givaren sitter kan inte spela någon roll antar jag? Någon som vet värdena för å mäta upp den?
Garanti?
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
Finns det någon d&d återförsäljare i Sverige ? Funderat lite på ett riotkit efter vad man läst på amerikanska forum.