Stora Arvidsjaur Tråden

R

Robin

Nu vet jag inte om det är rätt tråd att fråga i men;
Jag söker Arvidsjaurs bästa hotell att spendera nätterna på under Hill-X tävlingarna 4-5 dec. Tips?
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
Skoterns dag idag!!! =) Blir att åka förbi nya maskin & fritid och prata lite med Gubben där, sen kanske man tar sig en titt förbi Mellanströms eller polaris, yamaha vinkar jag adjö till när jag åker hem, för nå sånt skrot vill man ju inte ha på gården ;)
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Skoterns dag idag!!! =) Blir att åka förbi nya maskin & fritid och prata lite med Gubben där, sen kanske man tar sig en titt förbi Mellanströms eller polaris, yamaha vinkar jag adjö till när jag åker hem, för nå sånt skrot vill man ju inte ha på gården ;)
Du kan ju ändå svänga in på NTC för det finns ju annat än bara "Skorot" där.
Bland annat så är skoterföreningen där och visar upp sin verksamhet (och 206) dessutom kan du ju köpa ett medlemskap och en burgare.
Har du slut på pengar så bjuder vi även på korv !
Men den du får grilla den själv.
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
Du kan ju ändå svänga in på NTC för det finns ju annat än bara "Skorot" där.
Bland annat så är skoterföreningen där och visar upp sin verksamhet (och 206) dessutom kan du ju köpa ett medlemskap och en burgare.
Har du slut på pengar så bjuder vi även på korv !
Men den du får grilla den själv.
Tog mig en lapp för inbetalning till skoterklubben så under veckan blir det gjort! =) tyckte stämningen var absolut skönast på NTC på dom andra butikerna var de så stökigt och lite att se
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Nu vet jag inte om det är rätt tråd att fråga i men;
Jag söker Arvidsjaurs bästa hotell att spendera nätterna på under Hill-X tävlingarna 4-5 dec. Tips?
Vad jag har hört, så blir det tydligen ingen Backtävling i AJ den helgen.
På Prästberget är det slalomtävlingar hela den helgen.
Så Hill X är flyttad till Arjeplog.

Så alla Snow-X tävlingar den helgen är i AP, dumt då att boka in på ett hotell i AJ.
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Tog mig en lapp för inbetalning till skoterklubben så under veckan blir det gjort! =)
Va bra.:D
Välkommen tillbaka när vi fått farbara leder.

Vi var ut i kväll med 206 och testade att packa några myrar på leden upp mot Vittjåkk. Blev riktigt bra, relativt jämnt och slätt.
Men tyvärr så ersätts nog minus graderna med tö from. imorgon. :mad:
Glömde kameran, därför inga bilder. :stupid:
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
GPS-SPÅR

Skoterföreningen har sedan tidigare alla sina leder GPS-körda och utflyktsmålen som way-points.
Dessa är nu upplagda på hemsidan (assf.se) för nedladdning. Givetvis helt gratis och fritt för alla att ta del av, så länge det inte är för kommersiellt bruk !
Detta fungerar endast med Garmin (Mapsource).
Vi har uppdaterat alla ledomdragningar som är gjorda och kommer givetvis att även uppdatera kommande sådana.
Utflyktsmålen är inte heller uppdaterade fullt ut, men även där så blir det ju fler allt eftersom.
Så har du tips på utflyktsmål som du upptäcker inte finns med, och du vill dela med dig til andra skoteråkare, hör av dig till föreningen.
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Fina skoterbilder från "Akka"

Några riktigt läckra skoterbilder, som är tagna av Dirk Schwarz, en tysk fotograf som är upp varje vinter, och fotograferar åt både bilindustrin och resebyråer.
Dessa härliga skoterbilder är några som han tog förra vinter, uppe runt "Akka", man längtar redan till vårsolen !

Kika in på hans hemsida, där har han fler bilder, Klicka på Snowmobiling 2009 http://www.schwarz-photo.com/Impressum.html
 

Niclas2

Välkänd medlem
15 sept 2008
234
0
16
Hur ser det ut med snö nu finns det nått eller måste man upp mot arjeplog för att se det vita guldet ? En kompis hämtade ut en nytro igår han är sugen på att köra...
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Hur ser det ut med snö nu finns det nått eller måste man upp mot arjeplog för att se det vita guldet ? En kompis hämtade ut en nytro igår han är sugen på att köra...
Nere på samhället är det ca. 35 cm, men uppe vid Akka är det över 40 cm. Men isarna på dom större vattendragen är livsfarliga !
Men till helgen så har smhi lovat kyla.

Vi var och trampade Nasaleden upp till Stenträsket med bandvagnen och även fyllde på lite ved i Skoterstugan. Vi var aldrig ut och vände på Stenträsket, den sjön är lömsk, så den litar inte jag på.

Nasaleden ospårad


Snötäcket består av tung blötsnö rakt igenom, blir stenhårt efter att man trampat ihop det.


Snö på ofrusen mark. Myrarna är hur blöta som helst.
 

Bean_75

Välkänd medlem
20 nov 2006
322
0
16
Luleå
Ser bra ut Stig! Blir väl förhoppningsvis en fin grund om de nu fryser till ngngång.

Har väl förhoppningar om att ta ngn tur upp mellandagarna. Sen blir det nog ngn helg i januari som vanligt. Akka suget börjar infinna sig så smått...:rolleyes: