Snödjup i Sverige just nu?

R

räsern

Verkar inte finnas några gränser på hur mycket det kan snöa nu.. Ska ut en sväng med skotern så kan jag mäta, det är mer en vad som står på smhi
 
E

eMe181

nån gata som heter gustav jan elr nå sånt där :p typ ganska centralt i bjurholm ^^
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Man är ju avundsjuk på alla i Ume trakterna nu. Känns som att det bara vräkar när du man ser att det öker 20 på smhis mätsationer undernatten. runt 1 meter nu då? Kan det inte sluta regna här i Sundsvall varje gång det är lite nederbörd inritat och bli snö istället!!!
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Var upp till Gåltjärn igår och tänkte premiärköra för säsongen—helt sanslöst vilken skillnad det är mot Härnösand!
I Härnösand var det + 3 och spöregn, med ca 15cm snödjup—på Gåltjärn var det samtidigt -0. 5, garanterat 1m snödjup och det vräkte ner lapphandskar...
Problemet är bara att det var helt oplogat , ingenstans att parkera bilen och faktiskt knappt det gick att köra bil på vägen öht.. Jag rekommenderar INGEN som inte har fyrhjulsdrift att ens överväga en tur dit, definitivt inte med släpvagn.
För att kunna vända när jag inte hittade parkering fick jag lasta av skotern, kroka av vagnen och vända den för hand, och sedan bilen... det tog en timme att vända och åka hem igen
 

ecke12

Välkänd medlem
8 okt 2009
120
0
6
Drar till Viksjö i morgon -det ser lovande ut :)

Var upp till Gåltjärn igår och tänkte premiärköra för säsongen—helt sanslöst vilken skillnad det är mot Härnösand!
I Härnösand var det + 3 och spöregn, med ca 15cm snödjup—på Gåltjärn var det samtidigt -0. 5, garanterat 1m snödjup och det vräkte ner lapphandskar...
Problemet är bara att det var helt oplogat , ingenstans att parkera bilen och faktiskt knappt det gick att köra bil på vägen öht.. Jag rekommenderar INGEN som inte har fyrhjulsdrift att ens överväga en tur dit, definitivt inte med släpvagn.
För att kunna vända när jag inte hittade parkering fick jag lasta av skotern, kroka av vagnen och vända den för hand, och sedan bilen... det tog en timme att vända och åka hem igen
 
E

eMe181

fyfan har nog kommit 30cm här inatt, vi har nog snart tamefan 1 meter... less på snö redan, vem vill ha? tog fan sen klockan 8 imorse att få bort all snö....
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
http://outinsnow.wordpress.com/2012/01/05/riding-41-2012/

En av de bättre dagarna i mitt liv, snöade uppemot 3dm sen i förrgår så det var fett jävla puderpump,, eller ja iaf vad jag tycker,, några av mina ordentligaste faceshots så jag är nöjd XD

Norra Mora,, vet inte om jag avslöjajr så mycket mer ;)

Bra att ni har en kille som tar på sig rollen som eventuell bärgare också;) Viking ftw!:p
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
819
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Börjar bli lite snö nu, mätte till 70 här ute på gräsmattan, men då det har blåst mycket förut är det nog betydligt mer snö i skogen och i mer vindskyddade områden
 

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
Var upp till Gåltjärn igår och tänkte premiärköra för säsongen—helt sanslöst vilken skillnad det är mot Härnösand!
I Härnösand var det + 3 och spöregn, med ca 15cm snödjup—på Gåltjärn var det samtidigt -0. 5, garanterat 1m snödjup och det vräkte ner lapphandskar...
Problemet är bara att det var helt oplogat , ingenstans att parkera bilen och faktiskt knappt det gick att köra bil på vägen öht.. Jag rekommenderar INGEN som inte har fyrhjulsdrift att ens överväga en tur dit, definitivt inte med släpvagn.
För att kunna vända när jag inte hittade parkering fick jag lasta av skotern, kroka av vagnen och vända den för hand, och sedan bilen... det tog en timme att vända och åka hem igen

härligt. var upp dit i trakterna för 2 veckor sedan. hittade redan då mellan 60-80cm på sina ställen!
Blir åka av där sedan :D
 
R

räsern

Mätt 116cm idag i terrängen i vännäs! inne i byn är det ungefär 85cm :) Vågar vi inte säga att detta är mer än vi hade på hela förra vintern?
 
E

eMe181

I Skellefteå är det iaf mer nu än vad vi hade vid denna tid förra året :)