Snödjup i Sverige just nu?

deepowder

Välkänd medlem
23 feb 2010
142
0
6
östersund
Besökte återigen åkersjön idag!
Det var ca 50cm ytterligare idag än förra veckan, snödjupet just nu uppskattar jag till 150cm och uppåt (när man är uppåt mot fjället vill säga) så nog fan är det snö där nu..
Kan också säga att det var grymt fint före, kanonbotten sen ungefär 50cm puder på det.

Helt magiskt
 
W

Wettainen

Exakt 50cm i Luleå och betydligt mycket mer i drivorna. -0,8 ute och dom har lovat minus hela veckan och ytterligare ca 3dm snö :)
 

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
ja, vafan ska jag säga?!

när jag mätte i söndags var det 5cm.
de är nu ca. 45!! de har kommit 40cm , jag har mitt liv åter.

OCH DE SNÖAR FORTFARANDE :)
 
Last edited:

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Lyckliga jävlar, här regnade det i 3h snöade 1min regnade 2h till. Jag måste flytta..
 

raven01

Medlem
22 mar 2006
34
0
6
Boden
Nu jävlar snöar det! Har kommit minst 2dm sen nyår i CENTRALA boden där det normalt snöar typ hälften så mycket som om man tar sig iväg ngn mil. 2dm till lovar dom i veckan också. Tror inte man har några problem att hitta 60-70 cm i skogarna här ikring, synd bara att skotern är på rep..
 

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Besökte återigen åkersjön idag!
Det var ca 50cm ytterligare idag än förra veckan, snödjupet just nu uppskattar jag till 150cm och uppåt (när man är uppåt mot fjället vill säga) så nog fan är det snö där nu..
Kan också säga att det var grymt fint före, kanonbotten sen ungefär 50cm puder på det.

Helt magiskt
BILDER!!
Vi är några som funderar på åka upp dit i slutet på månaden, så lite bilder om snöläget vorre bra
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
ja, vafan ska jag säga?!

när jag mätte i söndags var det 5cm.
de är nu ca. 45!! de har kommit 40cm , jag har mitt liv åter.

OCH DE SNÖAR FORTFARANDE :)
I umeå!?? :)

Två mil utanför ume vi kusten föll det ca 20-35 cm max, allt har nu sjunkit ihop till 15-20cm (vad jag gissar på, kan va mer elr mindre) o de är plusgrader och sursnö, skotern blir ståendes ännu en dag av denna underbara vinter.
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Nu jävlar snöar det! Har kommit minst 2dm sen nyår i CENTRALA boden där det normalt snöar typ hälften så mycket som om man tar sig iväg ngn mil. 2dm till lovar dom i veckan också. Tror inte man har några problem att hitta 60-70 cm i skogarna här ikring, synd bara att skotern är på rep..
Jo det har vräkt ner bra.. Synd bara att man fick skyhög feber igår så skotran får vila idag. Vete 17 hur jag ska orka skotta gården. Var ju en ansträngning att ta sig uppför trappan imorse...
 
E

eMe181

Snöat som fan har väl kommit 2-3dm snödjupet uppskattas till 70cm utanför skellefteå. Riktigt tung snö det här!!!
 
R

räsern

Runt vännäs var det på vissa ställen nästan en meter! men annars ungefär 70cm