Snödjup i Sverige just nu?

Chaz

Välkänd medlem
1 dec 2010
112
0
6
Luleå
Snö? Förra året hade vi fint före på nyårsafton, men i år blev det andra aktiviteter..


I morgon drar jag i alla fall till Revelstoke, BC. Där är det 468cm och skall komma ytterligare till veckan.. POW!:madgrin:
Jag ska också till Revelstoke senare i vinter och ville bara påpeka att man i US/Canada rapporterar både snödjup och nedfallen snö. 468 cm är nedfallen snö och aktuella snödjupet är 161 cm.
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Vaknade o kollade ut, och jag såg SNÖÖ för i hela friden! Ligger väl ca 10cm upp till ca 15-20 på sällsynta ställen, pga att det har drevat då det blåst om fan inatt... Men, innan jag ens hade fått på mig alla kläder så hadd ja startat skotern och for en liten sväng o klöste i snö för en gångs skull, förra turen spruta de gräs ist..
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Inatt blev det 2-3 dm nysnö, underbart! Totalt djup vet jag inte, men rätt mycket och så snöar det rätt kraftigt fortfarande :D

Ut och skotta sen blir det rycka i snöret ;)
 

jobban6

Välkänd medlem
23 okt 2010
128
0
6
Piteå
Snödjupet börjar bli helt okej i piteå, är väl cirka 40 cm nu, består mest av ett hårt lager men ibland har man tur och hittar fina drivor! ;)

 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag körde skotern 90min innan bilden togs ;) Där jag stod sjönk jag ned nästan till mina lår. Och jag är alltså 1.89 lång. Heelmysigt, och det snöar än!