Snödjup i Sverige just nu?

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
Så det var kördugligt. Vi ska upp ett gäng nästa helg och hoppas på att få några mil :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
jajjemän det räckte då till för att få testa skotern (äntligen) och är mer än nöjd! tror de kommer bli ännu bättre nästa helg då isarna förhoppningsvis kommer vara bättre! du måste ju lämna rapport om hur din variatorsetup fungerade är nämligen sugen på att beställa något liknande själv! :)
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
jajjemän det räckte då till för att få testa skotern (äntligen) och är mer än nöjd! tror de kommer bli ännu bättre nästa helg då isarna förhoppningsvis kommer vara bättre! du måste ju lämna rapport om hur din variatorsetup fungerade är nämligen sugen på att beställa något liknande själv! :)
Okej, det låter bra! Har bara hunnit med 6 mil än sålänge. Men den känns riktigt bra med denna setup än så länge. Inte en enda tendens på att den är för lågt drevad. Skulle inte vilja ha den högre. Har ju dock inte testat mot/med en original setup än. Men som sagt så är jag riktigt nöjd än sålänge.

Kommer med en bättre rapport efter nästa helg, och då ska jag även prova filma med min nyinkasserade GoPro Hero 2 :)
 
R

räsern

Helt ok med snö cirka 1mil fårn vännäs :) han med ett antal fastkörningar, när man letar sig upp mot bergena kan jag nästan säga att det var dubbla snödjupet! :amuse:
 

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Är det uppkört nå leder i boden? Jag tänkte om man skulle göra ett besök i helgen och köra lite turbo. finns ju inga isar i Luleå, och så kanske det är mer snö i boden också?
 

skin

Välkänd medlem
1 jan 2000
220
0
16
Husum
Helt ok med snö cirka 1mil fårn vännäs :) han med ett antal fastkörningar, när man letar sig upp mot bergena kan jag nästan säga att det var dubbla snödjupet! :amuse:
ok! du kommer å hämtar mig i morgon så man får pröva ny skotern lite Halllåå!!!
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Är det uppkört nå leder i boden? Jag tänkte om man skulle göra ett besök i helgen och köra lite turbo. finns ju inga isar i Luleå, och så kanske det är mer snö i boden också?
Kolla med sävast skoterklubb här på forumet, tror dom har börjat fixa med lederna.
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
När har det kommit så mycket snö i Luleå? var i Luleå under jul och allt regna ju bort på juldagen. har det snöat 40cm i luleå sen juldagen?
 
W

Wettainen

När har det kommit så mycket snö i Luleå? var i Luleå under jul och allt regna ju bort på juldagen. har det snöat 40cm i luleå sen juldagen?
Allt snöade inte bort, men det har väl kommit ca 25cm iallafall.
Hos mig i Gammelstad var det 41cm.
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
He föll väl ca ca 5 centi i förrgår, så nu äre väl 6cm totalt... Vill köra men då riv man bara gräs o nöt styrstål på gruse så inge nöjje med det :(
 

zerozam

Välkänd medlem
18 dec 2011
188
0
6
Är det uppkört nå leder i boden? Jag tänkte om man skulle göra ett besök i helgen och köra lite turbo. finns ju inga isar i Luleå, och så kanske det är mer snö i boden också?
Var ut runt Norrfjärden/Piteå idag och jag skulle inte ge mig ut på nån is än på ett tag då det knappast varit nån längre, kontinuerlig kyla. Dessutom har det blåst ovanligt mycket så vindvakar kan det finna gått om. Knappt det frusit i krondikena än.