Snödjup i Sverige just nu?

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
Någon som vet snöläget i hemmavan? har funderingar på att fara upp över mellandagarna men beroende på snöläget givetvis, så någon som kan svara?
var ute å körde förra helgen dock i tärnaby men iaf. uppe på fjälle var det riktigt värdelöst allt hade typ blåst bort. fast höll man sig till myrar och skogen gick det att hitta snö som gick en bit över knäna iaf. ska ju komma lite mer snö till veckan, fast det är helt klart lite snö för årstiden
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Någon som vet vart man närmast kan hitta dugligt med snö om man utgår ifrån luleå?
Vi är ett gäng som vill fara och få några mil på våra pro rmk!
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Någon som vet vart man närmast kan hitta dugligt med snö om man utgår ifrån luleå?
Vi är ett gäng som vill fara och få några mil på våra pro rmk!
Det verkar kört. Senast jag hörde så hade kronogård 50 på myrarna, ingen botten. Arvidsjaur har typ 35, jokkmokk likaså. Det är nog bara bita i det sura och vänta ett par veckor..
 

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Konstigt, 5mil "inåt landet" här i sundsvall, mot höjderna är det 6-70cm snö, går hur bra som hellst å köra. behöver inte bry sig om att ta i bottnen direkt
 

aedztrom

Medlem
3 feb 2011
26
0
1
Konstigt, 5mil "inåt landet" här i sundsvall, mot höjderna är det 6-70cm snö, går hur bra som hellst å köra. behöver inte bry sig om att ta i bottnen direkt
Vart exakt är det? Jag håller till i Njurunda och här är det knappt 2dm..
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Här är det bra med snö nu. Ledåkning funkar fint, även "påsidanavleden" åkning går om man vill. 4 mil in i landet så är det en bit över halvmetern. Klart man vill ha mer, men nu kan jag köra när jag vill iallafall:)
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Ang skoteråkning nära Luleå: har hört att det är hyffsat i trakterna runt koler. Lite osäkert då jag själv inte varit dit. Kanske någon kan bekräfta?
 

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Någon som vet vart man närmast kan hitta dugligt med snö om man utgår ifrån luleå?
Vi är ett gäng som vill fara och få några mil på våra pro rmk!
Går bra att köra i Gällivare nu iallafall, cirka 40-50 cm på vissa ställen :) Jag har då lyckats skrapa ihop kring 35-40 mil redan.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Ang skoteråkning nära Luleå: har hört att det är hyffsat i trakterna runt koler. Lite osäkert då jag själv inte varit dit. Kanske någon kan bekräfta?
Mer än i stan är det.. Det är mest snö ungefär mitt mellan Keupan och Ersträsk.

Det var då ett gäng på 6-7 skotrar och körde igår.

Hade för övrigt -18,5 igårkväll och nu på morgonen är det -0,5.
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
GRrrr !
Här i Östersund regnar det i dag och det ska vara flera + grader hela julhelgen .........................

Jag som nyss köpt ett par powder-pro skidor :)
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Ang skoteråkning nära Luleå: har hört att det är hyffsat i trakterna runt koler. Lite osäkert då jag själv inte varit dit. Kanske någon kan bekräfta?

Varit och kört bortanför koler, var helt okej! Runt halvmetern snö och körbar is, men blött på vissa ställen. Värt att vara försiktig!
 

scrapis

Välkänd medlem
30 nov 2008
110
0
6
Vännäs
Var ute på snöjakt idag

Hemma på gården har vi ynka 30cm:


Så jag satte mig på skotern och begav mig upp på närmaste berg där var det drygt 70cm med en rejäl botten

 
Last edited: