Snödjup i Sverige just nu?

R

räsern

Ja får se om jag ska upp imrn, men fick nån bild idag

Där står han på 20cm ny snö ungefär sen kanske 20-30cm botten på det
 
Last edited:

Backcountry_

Aktiv medlem
17 okt 2011
78
0
6
Gävleborg
aaaaa! im going craaazy... så jävla sugen nu! Här kommer det lilla som finns töa bort... Ngn som sitter med någon användbar info ang gördalen då? Fick reda på nu att det är ca 40-50 cm i terrängen där.. Hur ser lederna ut.. mm...
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
aaaaa! im going craaazy... så jävla sugen nu! Här kommer det lilla som finns töa bort... Ngn som sitter med någon användbar info ang gördalen då? Fick reda på nu att det är ca 40-50 cm i terrängen där.. Hur ser lederna ut.. mm...
http://www.gordalen.nu/sv/html.asp?ID=209

Runt 70cm i Gördalen. Jag var i Sälen Fredag - Tisdag och det var fullt åkbart där. Kalfjället är bara att glömma. Men i raviner och dalar är det runt metern i Sälen. Och som det ser ut på webben så är det fullt åkbart i Gördalen. Men det är nog ingen botten alls. Se upp med sten.. Jag flög över styret efter 1.4 mil och slog sönder ena skidan och ett bult till styrningen.
 

Backcountry_

Aktiv medlem
17 okt 2011
78
0
6
Gävleborg
trökit det där med skotern... men nu är det bestämt iaf att det blir en tripp upp till gördalen i mellandagarna! Får bära eller brista... =) Hoppas att det dyker upp flera! :p
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
japp mackan..... haha
Se där! :) Pratade med frun din idag och hon skvallrade om Gördalen.. Började misstänka att det var du efter några inlägg! Lederna i Gördalen går det absolut att åka på. Det var inga problem i Sälen (Tandådalen), även om det var nån sten här och där. En del bäckar som inte frysit ännu heller. Men det är ju bara att åka på rullen över.. Så det är lugnt! ;) Orkar din upp? Hahaha...
 

fami

Välkänd medlem
21 feb 2008
434
0
16
30
Umeå, Sweden, Sweden
Jag läste någonstans att det var några från usa som studerade mexikanskagolfen sa att förra året var det raka motsattsen till hur den är i år och det är därför det kommer vara ett mindre bra snöväder iår..
 
R

räsern


Bild på en led som var riktigt fint sladdad, så man har väll kört en 10mil idag :)