Snödjup i Sverige just nu?

W

Wettainen

[/URL]
Satan så det snöar i Gammelstad nu! nästan nog mycket för att en skidoo ska kunna köra!
 
E

eMe181

(regn hos mig) visar dock att det ska sluta vid 18:00 så nog klarar den sig ,sedan blir det kallt och sen lite regn och efter det blir det snö hoppas jag =D
 

Mmb

Aktiv medlem
4 dec 2011
58
0
1
Ang skoteråkning nära Luleå: har hört att det är hyffsat i trakterna runt koler. Lite osäkert då jag själv inte varit dit. Kanske någon kan bekräfta?

Var där och körde idag, var helt ok! Väldigt få gånger man var ner på marken, gick hur bra som helst att lägga omkull skotern på myrar osv utan att stöta i massa skit. Mätte inte snödjupet men skulle gissa kring 40-50cm, så nog går det köra alltid. :)
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Här i luleå ser det ut att bli en grön jul.. Jag hade fan hellre tagit en spark i skrevet än den här skiten.
 

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Skogarna runt Kiruna har iaf 40-60cm snö nu. En halvmeter till så kan man köra utan att vara orolig. Måste upp mot fjälltopparna på söndag och kika runt lite.
 
R

räsern

I vännäs är det 30cm ungefär, men där jag har skotern är en by på ett berg 170m över havet, vännäs ligger ju bara 89m över havet. och det är väll en 1,5mil nord väst om vännäs och där låg det en 60cm på toppen av ett par berg, och kanske 40-50cm på slätterna :)
 

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Har inte hängt med riktigt. Vilka här på forumet kommer att få fira en grön jul? :eyebrows:
 
R

räsern

I vännäs slog det över till kallgrader. nog för att inte en jävel bryr sig, borde ha något vettigare att göra..