Polaris 2013

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
Har ni börjat få klamrena monterade nu? Hörde att min handlare hade fått in dom idag. :)
 

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
Så har man fått igen maskinen. Nu med en Assult axel. Är det någon skillnad på axlarna rent krasst förutom att assulten är stål å inte har rostskyddad tapp på belt sidan?
 

Impulze

Medlem
11 feb 2008
46
0
1
Älvsbyn
Har inte hört någonting ännu, jag hoppas man får dom hemskickad så man får skruva dit det själv. Lite kasst att inte Polaris gått ut med nått brev med att det är problem med axlarna, vi som läser här vet ju om det men dom som inte gör det och åker långt bort kanske inte skulle gjort det om dom vetat om det.

Har ni kollat eran nedre remskiva om den vobblar nått? Min vobblar väldigt lite.

Det där är ju intressant faktiskt att ÅF i Sverige sätter dit axlar som enligt bulletinen INTE ska användas på -13.

//Matte
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Så har man fått igen maskinen. Nu med en Assult axel. Är det någon skillnad på axlarna rent krasst förutom att assulten är stål å inte har rostskyddad tapp på belt sidan?
Fick igen min idag också,på motsvarande sidan axeln så sitter det en tapp till hastighetsgivaren som inte används på Pro:n för dom tar hastigheten på andra axeln
 

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
Efterssom Polaris inte får iväg sina nta kontrollerade axlar från staterna förrän v3 (kan monteras v.4) så tycker jag ÅF i sverige gör det himla bra. Ingen vill ju stå utan maskin så länge under säsong. Vill man verkligen ha PRO axeln så får man väl göra upp med sin ÅF att sätta dit en sån när den ska in på service eller så nästa gång då axlarna kommit. Varför Polars inte kan gå ut å säga att man SKA sätta dit dom är väl för att belt sidan av axeln inte är rostskyddad på Assulten då den sidan ligger i ett oljebad på den och på PROn kommer att börja rosta om inget görs åt det.

Det där är ju intressant faktiskt att ÅF i Sverige sätter dit axlar som enligt bulletinen INTE ska användas på -13.

//Matte
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
45 mil jag också!

En bekant köpte en indy och fick hämta den i början av december, han har passerat 50 mil med den, förstår inte hur han hinner då hans vardagar är ganska fullbokade annars !
 

Fred 81

Välkänd medlem
19 dec 2010
124
0
6
Ni som fått klammer monterat, fick ni en skvätt olja av ÅF? Vi ska väl få det, som plåster på såren.
 

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
45 mil här också, haha!

Tycker den går riktigt bra och trivs mycket bättre med den än vad jag gjorde med min Rmk Assault -12 förra året.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Tjenare,

Fick mitt klammer monterat igår, samtidigt som en kompis skulle hämta sin maskin, eller ja, jag skulle hämta hans maskin...

I övrigt har jag fått på 32 mil eller så och maskinen är en dröm, klart bästa jag haft!
 

Danda

Välkänd medlem
23 jan 2012
410
0
16
Hofors
60 mil i skrivandets stund på min PRO rmk 800 -13.
Inte ett fel på något trotts redigt plågande det sista tre dagarna.
just ja! kontakten till parkeringsbromsen glappat ibland ellet har den frusigt? ;)
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Börjar bli irriterad nu, varnar för spikningar ganska ofta, trots att jag kör 98. Dock inte enbart men 31 av 42 liter.

Ändrade till Eth läget nu och får se om det slutar.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Börjar bli irriterad nu, varnar för spikningar ganska ofta, trots att jag kör 98. Dock inte enbart men 31 av 42 liter.

Ändrade till Eth läget nu och får se om det slutar.
Du har väll haft rätt mycket konstiga problem nu? Har du haft in den på garantiservice än så de får kolla felkoder mm?