Nytt till 2012?

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Så liten är den inte, bara 60 cm3 mindre än A-Cs första 4t, som gav 110 hk med turbo. Jag skulle nog satsa en slant på att ACE kommer med turbo framöver.
Håller med dig:) Men jo, 60 hk är lite! Men däremot så ska den ju vara bränslesnål nå j*vulskt :D

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
bara jag som vart jävligt kåt på pro rmk 600?:p skulle gärna vela veta priset på den :)

S

StoxResearch

Om Ski-Doos nya fjädring fungerar som de säger så är det grymt! De påstår ju att den fungerar ungefär som Polaris fjädring fast Polaris är mycket radikalare. Det är iaf så jag tolkar det. Upp till bevis BRP.

Personligen så tror jag att Polaris kommer få till sin fjädring riktigt ordentligt snart, och när patentet gått ut (efter 10 år) så släpper de andra ungefär samma lösning. Om de inte försöker jobba sig runt patentet redan tidigare förstås. Men men vem vet?

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
har inte phazer högre "travel" 41 cm står det när jag läser om den. ski doon säger ju att dom har längst i branchen.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.574
443
83
Malå/Adak
Dom flesta tillverkare anger oscillerande fjädringsväg vilket betyder att ju längre boggi desto längre fjädringsväg, därför kan man bara jämföra skotrar med samma mattlängd.

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Det är ju fantastiskt. Någon tillverkare kommer med 2cm längre matta (413 cm istället för 411) eller fjädringsväg som mäts längst ut (42 istället för 41 cm) och folk anser att det är betydelsefullt för vilken skoter de väljer?

Skoterkonsumenter MÅSTE vara de allra dummaste.

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Det är ju fantastiskt. Någon tillverkare kommer med 2cm längre matta (413 cm istället för 411) eller fjädringsväg som mäts längst ut (42 istället för 41 cm) och folk anser att det är betydelsefullt för vilken skoter de väljer?

det är väl lite som när biltillverkarna höjer effekten några hästar för att kunna marknadsföra sig som "starkast i klassen"
å andra sidan kan ju de där sista centimererna vara precis det som fattas ibland.
men visst sker ofta helt onödiga förändringar bara för att...

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
42
Roknäs

Lika positiv som vanligt...

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå

En ganska så korrekt iakttagelse. Inte nog med det vi betalar också utan några som helst problem 40-50kr milen i försäkring på vissa modeller och generellt är rätt så lätt lurade. Hur går din e-tec 800? skit snålt bara 1,4 milen... men det gick två remmar i helgen a 2000 pix...

C

CROA

Det måste ju dock vara det korkaste man någonsin kan göra att placera något så kännsligt på fotstegen, inte nog med att dem är ivägen och ser jäkligt fult ut, men folk kommer ju att stampa/sparka sönder (förhoppningsvis bara) juster rattarna. :S