det funkar ju när det finns garanti men när den har gått ut? då blir det väl en jävla summa (kanske ganska ofta) men har svårt att tänka mig att de inte sätter något slags skydd över mojängen.
Om du sparkar sönder den så är det inget som täcks av någon garanti!det funkar ju när det finns garanti men när den har gått ut? då blir det väl en jävla summa (kanske ganska ofta) men har svårt att tänka mig att de inte sätter något slags skydd över mojängen.
Om man har svårt att låta bli å sparka på dem så är det alltså billigast att sälja när garantin har gått utOm du sparkar sönder den så är det inget som täcks av någon garanti!
och när du har råd med dom så kommer du få ångest över vad du ska köpa och sen vad du köpt.Om man har svårt att låta bli å sparka på dem så är det alltså billigast att sälja när garantin har gått ut
OnT:
Tycker bara alla nya modeller gör mig mer och mer avundsjuk...
Borde sluta göra fina grejer tills jag har råd med dem![]()
såg en bild på en renegade freeride 137" som skulle komma ut nästa år
men är säkert bara en skröna.
Sett detta?Jaha, någon som sett/hört något konkret nytt som verkligen kommer att tillföra någonting? Nu menar jag inte nya dekaler eller nån ny design på en styrspindel utan mer genomgripande - ny chassikonstruktion, ny motorteknik, nytt tänkande/helhetskoncept?
Det intressanta är väl att 550-in verkar vara den enda tvåtaktare från BRP som har en livslängd över 400 mil. Jag är inte helt säker på att kunderna tycker att det är acceptabelt med de motorproblem som Rotax tyvärr inte verkar kunna göra något åt. Då tror jag hellre på Arctic Cat eller Polaris om vi nu skall prata tvåtaktare. Omkonstruktion är tydligen för dyrt, så BRP utgår tydligen från att kunden betalar renovering när motorn rasar, och i de flesta fall drabbar det ju tyvärr andraägaren. Men att få motorras på en produkt som är bara några år gammal är inget annat än en skandal. Finns det någon som fortfarande vågar köpa en E-tec?Duktig liten Ski-Doo!Förbannat vass line-up! Den konkurrent som rår på detta gör det helt enormt bra. Har bara läst lite snabbt om nyheterna, men några av de viktigaste tycker jag faktiskt är att E-Tec 600/800 hittat till deras lyxkryssarflaggskepp GSX SE. Det kommer att slå HÅRT rakt in i 4T hjärtat. Bra att vi äntligen ser en seriös attack i det segment där 4T är som starkast
![]()
De som fantiserat att BRP snabbt skulle ersätta 550n med 600 ACE har såklart haft fel. Om någonting ska ersättas av något annat ska det åtminstone vara bättre, och inte som nu: Betydligt dyrare, slöare, tyngre, högre tyngdpunkt, mer komplicerat och med icke-existerande gasrespons. Det går INTE ser ni! Faktum är att 550n hittar in i FLER modeller än i fjol.
Modellerna med E-Tec ökar ordentligt i antal också. Heja BRP!
Ps. Jag noterar att vissa tycker chassiutveckling är viktigast, medans andra mer bryr sig om motorerna. Alla har vi olika skador, hahaha.
Jag skulle säga att risken för att de infettade vevlagrens packboxar finns där avsett motorvolym, även om 800 tycks vara i särklass.Hjulboggie rules:
sitter du på några siffror för hur risiga rotax 600 motorerna är? Eller 700?
600, 600HO och 700 är rätt skottsäkra, visst finns de exemplar som havererar de håller jag med om, men några höga siffror för dessa 3 motorer att de ska gå sönder under 400mil, de tror jag inte va?
800P-TEK de e en annan rova, huvva där gick de rätt många under av årsmodellerna 05 och 06, lågmilarna av dessa rasar än idag, vid som du säger ungefär 3-500mil.
Men E-Tec?
äre mkt problem med dessa menar du?
Motorn? variatorerna jaa, de är helt kokkobahia
men motorn alltså, havererar 600 mer än 800 där?
vid ungefär vilka miltal?
skulle du säga att motorn låg bakom varför ingen våga köpa en etec?
hehe jo man har ju hört om BRP´s drömsiffror agn bränsleförbrukningen, 1,8L/mil för deras 800, fet chans eller hur? detta måste ju vara under touring tänker man. Eller hur? så man kan ju inte säga att de skryter med bränsleförbrukningen under hårdkörning?Om man ser hur ägarna beskriver sina e-tecmotorer så är ju bränsleförbrukningen under hård körning inget att skryta med,