många yngre som har nya fina skotrar

Gubbe

Välkänd medlem
12 dec 2007
188
0
6
Men lägg ner, om deras föräldrar har råd och vill köpa en ny skoter åt sitt barn ska de väl för fan få göra det. Det ska alla andra skita i. Sedan om ungen är osympatisk, etc. och inte kan uppskatta värdet av det han/hon har fått tyder på dålig uppfostran vilket, om det vill sig illa, kan leda till en rejäl ekonomisk baksmälla den dagen de måste ta hand om sig själva. Men det är fortfarande inget någon annan ska bry sig om.
 
R

Robin

Men du verkar vara en av ungarna som inte betalar skoter själv. ;)
Hahah där var du rolig allt :laugh: Om det nu är det vi ska snacka om så har jag betalat min skoter till 100%, allt från inköp till ombyggnationer...
okej jaja jag ska inte ljuga, farsan har väl kanske sponsrat mig med 1 el 2 burkar färg på sin höjd..

Men skit samma, om nån vill skämma bort sin unge med allt möjligt så vad har det med mig å göra? Om det är någon av polarna som är denna person som får allt serverat med guldsked så leder det ju enbart till det positiva för mig, dvs man får provköra lite nya skotrar hehe;)

Nee ni som är så avundsjuka på alla andra, sluta gnäll och skaffa er ett JOBB alla oss andra dödliga, ingenting kommer gratis i denna värld..
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Vet ni vad Sveriges största sjukdom är?

Avundsjuka :D hahah och den här tråden är så infekterad av det att det tom blir underhållande att läsa..

Seriöst, vem bryr sig om vad någon annans unge har för skoter? Om nån liten nytagare till förarbeviset gasar omkring på nyaste ski-doon,ac,polaris osv vad spelar det för roll? Fine by me, det drabbar ingen fattig...
Bravo!Så är det.
Ja jag har skämt bort mina barn med förhållandevis fina skotrar men det beror ju på mitt smått egna fanatiska intresse till dessa maskiner.
Fast det dröjer ännu 5år tills min pojk får förarbeviset iof. ;)
 

raceman

Medlem
29 nov 2007
18
0
1
åNGERMANLAND
Förstår inte hur ni orkar vara avundsjuka på "rika snorungar med nya skotrar". Vissa har mer pengar än andra så kommer det alltid att vara,vad man gör med sina egna pengar, har andra inte med att göra. Lägg ner denna tråd och var positiv istället att du kan åka skoter oavsett vad du har för skoter... HAR SKOTER MEN ÄR INTE RIK MEN GLAD:hello:
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Nee ni som är så avundsjuka på alla andra, sluta gnäll och skaffa er ett JOBB alla oss andra dödliga, ingenting kommer gratis i denna värld..
Det vet jag. Ska bara ta studenten 2009 sen börja jobba på en bilverkstad sen börjar pengarna rulla in. Då slipper man göra nåt skitaktigt sommarjobb (Som staten snor pengarna från) eller försöka spara in studiebidraget.

Nej, den här tråden börjar spåra ur nu. Vi som inte har råd borde hållt käften från första början :rolleyes:
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
Jag betalde hälften på min rmk550.
Lite ot men jag fick en ny moppe(såldes för att kunna ha råd med skotern) för att jag ansträngde mig och fixa lite högre betyg för att komma in på ett lite bättre gymnasium, och för att kunna få bättre utbildning, men jag har också sålt skakr för att få in pengar. Sen om man vill jobba på nått skit jobb som man kanske inte får så bra betalt på, så ska ni inte vara avundsjuka på oss för att ni sket i skolan. Finns säkert fler som behövt gjort saker för att få sina fina skotrar, och behöver inte vara bortskämdasnorungar

Och sen kanske det finns många som åker omkring på deras föräldras skotrar också...
och inte deras. Så sluta gnäll på alla småttingar här som mig för att dom åker på en ny skoter.
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Sparade själv ihop pengar till min skoter. Låt folk köra med vilken skoter dom vill.
Det enda jag blir lack på är när kompisar som har fått en skoter frågar och säger varför jag inte köper nyare skoter och varför jag inte trimmar/moddar skotern. Lätt att säga när man har slipper betala skotern själv och har mer pengar inom familjen.

Men, frågan är ju, vem skulle tacka nej till en ny skoter om föräldrana vill köpa åt dig?
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
såg senast idag en pöjk som såg ut och vara 13... dom var och hämtade en spollans XP o mamma sprang efter försäljaren med fet plånkan! ; )

vissa har de gött..
fast inte hade då jag heller tacka nej till en xp.. : )
 

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
jag har betalat min själv. har köpt och sålt saker i flera år och kursat på de mesta och i sommras bytte jag min rm 250 mot edgen (dock lånade jag 10 000 av morfar, men de är inofficiellt).
 

henke_

Välkänd medlem
8 jan 2006
102
0
6
skogen
Är 16. Nog fan har man fått slita ihop sina egna pengar nog. Kursat med de mesta, och jobbat. Köpte första "riktiga" dyra skotern i vinter...
 

ProXeRn

Välkänd medlem
21 nov 2007
156
0
6
Västloning
Jag är 17, har jobbat och slitit inne helhelväte för att köpa min skoter nu till vintern.

Jag tror att i överlag så jobbar vi tonåringar(yngre) ihop pengar till våra skoters, så är det bland mina vänner allafall.
 

PowderRider

Välkänd medlem
15 mar 2007
150
0
6
Bredbyn
Jag fyller 16 om en månad ganska precis:)
och jag köpte en xc 700 sp -00 nu i höst, och jag har jobbat som en ***** k*k hela sommarn och lite förra sommarn för att få råd, jag säger bara plant sättning, sälj virke och en sälj en moppe så , så fick jag råd. du ville ju veta:p Men god jul på er alla skoter åkare! :)
 

Yaman

Välkänd medlem
7 okt 2006
128
0
6
Finns inte en normal tonåring som tackar nej till fina leksaker från sina päron......inget att skämmas över.

Kan man så ska man
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
haha, jag har knappast någon värstingskoter, en yamaah v-max xtc 600 -97 som jag köpte för helt egna pengar. Allvarligt talat 40% av alla trådar på denna sida liknar mer nån form av parlamentet fast på internet. Nästa roligare att sitta och läsa alla som kastar skit på varandra och försöker vinna hela tiden än att läsa vad tråden egentligen handlar om från början. ingen som håller med? :D
 

J.Nilsson

Välkänd medlem
9 mar 2007
144
0
6
boden
Jag tillhör väl skaran som fått lite saker av sin mor och far.


men framförallt så har det handlat om att dela ett intresse med sina föräldrar, jag och pappa affärserar mkt tillsammans, köper och säljer skotrar, under sommrarna tex köper vi och säljer sen på hösten osv.

då får man råd att prova på mkt olika skotrar, och även om jag inte betalar så mkt i dom, så är jag med och hjälper till och köper grejjer till dom.


numera när man är "vuxen" (om man nu kan kalla 25år det) så betalar jag juh själv min egen skoter, men när jag var yngre så var det bilen som var det viktigaste att betala själv, skotern.. den köpte pappa ;).