många yngre som har nya fina skotrar

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Man skattar visst bara på det man tjänar över 17200kr. Så är det!
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Men se de så här, alla som är födda med silversked i mun, tänk er den dagen som ska klara sig själv,
Jag e ganska glad att man varit fattig då man var mindre, bara en förälder som inte hade världens bästa jobb, Är snart 22 står ja med egen kåk, bus bil, 2 skit bilar men köper en ny så fort gam skotern blir såld å en phazer mtx fast måste faktist säga att hela huset blev de lån på samt phazern men huset är billigare i mån med allt än vad de kostade å hyra en 2a.
Phazern köpte jag å sambon tillsammans å då hennes faster kränger skotrar så fick vi sånt grymt pris så ja vi var tvugna
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Känner sonen till en granne som är skoterfrälst. Polaren/sonen är 17 bast och fick en Skidoo MXZ 550 -05 (runt 50-60k gick den på). Vanliga medelklass personer men farsan älskar som sagt skotrar :)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Men se de så här, alla som är födda med silversked i mun, tänk er den dagen som ska klara sig själv,
Jag e ganska glad att man varit fattig då man var mindre, bara en förälder som inte hade världens bästa jobb, Är snart 22 står ja med egen kåk, bus bil, 2 skit bilar men köper en ny så fort gam skotern blir såld å en phazer mtx fast måste faktist säga att hela huset blev de lån på samt phazern men huset är billigare i mån med allt än vad de kostade å hyra en 2a.
Phazern köpte jag å sambon tillsammans å då hennes faster kränger skotrar så fick vi sånt grymt pris så ja vi var tvugna
Du är min idol...


och för övrigt så fick jag råd medf F7an med hjälp av arvs pengar. Men bilen (60-70 lök), och de andra 10-11 skotrarna har vare ur egen ficka. Och hur jag har haft råd med det har jag ingen aning om. Men köpa billigt sälja dyrt... antar jag=)
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
gag är själv 17 bast å har för tilfället en nyköppt vector mountain -06.
jobbar nästan varje helg och på sommarn brukar det bli en 50-60 tusen ungefär.(farsan har bondgård)
har en överrenskommelse med farsgubben.

jag betalar bensin,amortering,försäkring på skotern så jag har inte precis fått den.
nått som många inte tänker på är ju vad en ny skoter kostar.
mitt studiebidrag räcker att betala skotern om man säger så(bytte in min gammal självbetalda skoter,därför det är så lågt.).....
jobbar ju hemma så håller mig själv med pengar också.
dock förstår jag hur ni tänker.jag vet många som kör nya skotrar som jag VET att dom fått på silverfat.
sen finns det ju garanterat någon som fått ta ihop sparade pengar från släkt å allt fan det heter;)

ajja tycker man har det väldigt bra i vilket fall som får köra så pass ny skoter.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Själv 16år och har 3st skotrar nu..!

Jobbar aldrig men har tjänat stor pengar på att köpa och sälja skoterdelar under sommaren osv. Tjänat upp mot 18'000kr, vilket lett till ett ny inköp av min 3dje skoter i sommras (sno-pro 440 -02)

Min första skoter fick/köpte jag när jag var 14år, det var en sxr 600-02. Betalade hälften själv, (Pengar man sparat sen liten ålder)
Sen fick jag en Br 250tf som stått på gården sen vi flyttade upp!

Bor ensam med farsan och båda vi är frilufts tokar. Vi har totalt 5st skotrar på gården, men känner mig inte direkt bortskämd på något sätt. Vi "sattsar" våra pengar på det vi vill göra/ha..!

Har själv kompisar där deras föräldrar "utnytjar" barnen i syfte för att frun ska godkänna ny köp av tex en skoter. Så ger han den i "present" till sonen/dottern, så han själv kan använde den! (kanske inte vanligt med det förekommer)

//Rasmus
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Själv 16år och har 3st skotrar nu..!

Jobbar aldrig men har tjänat stor pengar på att köpa och sälja skoterdelar under sommaren osv. Tjänat upp mot 18'000kr, vilket lett till ett ny inköp av min 3dje skoter i sommras (sno-pro 440 -02)

Min första skoter fick/köpte jag när jag var 14år, det var en sxr 600-02. Betalade hälften själv, (Pengar man sparat sen liten ålder)
Sen fick jag en Br 250tf som stått på gården sen vi flyttade upp!

Bor ensam med farsan och båda vi är frilufts tokar. Vi har totalt 5st skotrar på gården, men känner mig inte direkt bortskämd på något sätt. Vi "sattsar" våra pengar på det vi vill göra/ha..!

Har själv kompisar där deras föräldrar "utnytjar" barnen i syfte för att frun ska godkänna ny köp av tex en skoter. Så ger han den i "present" till sonen/dottern, så han själv kan använde den! (kanske inte vanligt med det förekommer)

//Rasmus
Hur kunde du sparat pengar från liten ålder när du var 14 år? ;)
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Skrytiga snorungar som har en ny skoter i 50k-80k klassen ... som mamma elle pappa betalat finns det nå värre?!?!... sen finns det sånna som klagar på att man inte kan åka på nå gammalt tex under -00 .. Dårar säger jag bara ...Nä fy fan för sånna personer!!!

Ett exempel .. man själv kommer på sin gammla -94 lynx cobra! sen kommer det nån rik snorunge på sin REV... å säger men hur fan kan du åka på den där osv .. Att mamma å pappa betalar VISST! men skrytiga snorungar kan gå å D**********!!!!!
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
min bror har silversked i munnen när det gäller skotrar, jag kör med "min" storm 800 från 95 vilket jag har gjort nu i några vintrar, han totalvägrar köra stormen, och han har alltid tagit den nyaste skotern som vi har haft som sin egen, då den nyare oftast har haft mindre motor har jag inte brytt mig om å köra men har gnällt på att han också kan ha en gammal men icke,

nu sitter han å bossar på en 06ans F7a.. gissa att man är less, för när jag hade min indy 400 från 89 å farsan en rmk 700 från 99 så skulle lillebror bo på rmkn, men när vi skrota 400an å mamma tog ett lån på en 01ans enduro, nej då dög inte rmkn, då var det för äcklig att köra (för gammal) ville man smiska leder var man tvungen att sno enduron för annars kom ungjäveln å skrek... samma nu med F7an,
vi skulle egentligen dela på stormen och F7an, jag har den en helg osv..
men jag har haft stormen hela vintern, ska försöka att ta F7an under lovet å se hur det går..

så sånn skillnad är det i familjen,

och när "vi" hade en äldre enduro så var jag tvungen att köra med en gammal Rajd från 1969...


å nog blir man less på "pappabetalar-ungar" som kommer å gnäller på att man ska byta bort sin antika maskin genast för den är så ful å gammal... snopna dom blir när man kör om dom efter led..

silversked.. in my ass...
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
många av mina gamla polare gör som jag ,dvs vi vill att våra kids ska få göra det vi inte kunde/hade råd med när vi var kids,bra va :rock:
det är fyrhjulingar ,crossar ,skotrar roliga radiostyrda saker etc som vi skämmer bort odågorna med,men med denna "förmån" följer ett stort ansvar.skoter kort o bada isvak så han ger fan i å bada med "min" skoter,
sköta sina sysslor hemma o i skolan osv

så svaret är att oftast är de nya fina maskinerna mamopapp sponsrade,med krav på motprestation :D
exakt sådär säger min pappa : )
 

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Jag tycker det är fel av föräldrarna att skämma bort sina barn, man ska lära sig att hantera pengar. Själv kör man en gammal Artic cat 340:p
 
R

Robin

Vet ni vad Sveriges största sjukdom är?

Avundsjuka :D hahah och den här tråden är så infekterad av det att det tom blir underhållande att läsa..

Seriöst, vem bryr sig om vad någon annans unge har för skoter? Om nån liten nytagare till förarbeviset gasar omkring på nyaste ski-doon,ac,polaris osv vad spelar det för roll? Fine by me, det drabbar ingen fattig...
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Vet ni vad Sveriges största sjukdom är?

Avundsjuka :D hahah och den här tråden är så infekterad av det att det tom blir underhållande att läsa..

Seriöst, vem bryr sig om vad någon annans unge har för skoter? Om nån liten nytagare till förarbeviset gasar omkring på nyaste ski-doon,ac,polaris osv vad spelar det för roll? Fine by me, det drabbar ingen fattig...
Du kanske har rätt.

Men du verkar vara en av ungarna som inte betalar skoter själv. ;)