Definitivt borde det vara så men det är bara kolla av , tyvärr är den etec jag kan kolla av 50 mil härifrån några dagar framöver.
Alla kolvar pumpar samtidigt via en solenoid och oljemängden borde bestämmas av variationen i kolv/kolvdimension och inte den mängd som slangen kan trycka genom, som man ser på bilden är det i alla fall olika dimension på nipplarna men storleken på resp kolv går inte att definiera exakt, dock ser de till RAVE ut att vara mindre, finns inte heller någon sprängskiss på pumpen tillgänglig vare sig för snöskoter eller Evinrudes modeller.
Dock finns ingen flödesgivare på oljan så en strypning på de slangar som skickar olja till RAVE skulle inte få ECM/oljepump att pulsera mer utan oljan pumpas efter givna programmerade logaritmer.
Skillnaden mellan 600 etecs pump är som sagt återrapporteringsgivaren vid uppvärmning och återstart av varm motor samt om jag förstått rätt ett uppvärmningselement som värmer oljan för att ge ok för full effekt, annars är ju bara pumpen ställd högre jmf 600:an och det verkar ju särskilt drabba de som kör riktigt aktivt.
Bilden tror jag lades i stora klagotråden så jag lägger in den igen här då jag vill hävda att det vore intressant att veta var oljan förbrukas för de som ligger över acceptabla 3%
Alla kolvar pumpar samtidigt via en solenoid och oljemängden borde bestämmas av variationen i kolv/kolvdimension och inte den mängd som slangen kan trycka genom, som man ser på bilden är det i alla fall olika dimension på nipplarna men storleken på resp kolv går inte att definiera exakt, dock ser de till RAVE ut att vara mindre, finns inte heller någon sprängskiss på pumpen tillgänglig vare sig för snöskoter eller Evinrudes modeller.
Dock finns ingen flödesgivare på oljan så en strypning på de slangar som skickar olja till RAVE skulle inte få ECM/oljepump att pulsera mer utan oljan pumpas efter givna programmerade logaritmer.
Skillnaden mellan 600 etecs pump är som sagt återrapporteringsgivaren vid uppvärmning och återstart av varm motor samt om jag förstått rätt ett uppvärmningselement som värmer oljan för att ge ok för full effekt, annars är ju bara pumpen ställd högre jmf 600:an och det verkar ju särskilt drabba de som kör riktigt aktivt.
Bilden tror jag lades i stora klagotråden så jag lägger in den igen här då jag vill hävda att det vore intressant att veta var oljan förbrukas för de som ligger över acceptabla 3%
Last edited: