Bombardier Bombi Totalrenovering

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Bara att spåna på jag är inte alls hemma på hydraulik så alla ideer är bra :) Det känns som att jag stått och stampat med dessa pumpar alldeles för länge nu men det viktiga är att det blir bra från början.
jag var inne på att använda servopumpen som kylpump men som du påpeka så har servopumpar för lågt flöde.
Som det ser ut nu så kommer jag att tillverka en mellanaxel till pumpen,men jag har mailat firman som du tipsade om få se om dom kan leverera något.problemet är att det måste gå fort då jag vill slutmontera motorn i chassit så jag kan börja med elsystem/bränsle mm..
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Ok. Vore ju kanon om dom hade färdiga grejer, men jag är tyvärr tveksam...
Har skaplig koll på hydraulik, så det är bara att fråga om du undrar nåt...
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Det låter bra! Det kommer garanterat att dyka upp fler frågetecken.Har du nån byggtråd eller så på din bandvagn? Det vore kul att se.
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Ja den där maskinen har man tittat på några gånger på tuben :) grymt bygge!

Har gjort färdigt mellanaxeln nu och börjat med fästet på motorn,ingenting är helt självklart då utrymmet är väldigt begränsat men jag tror det är löst nu.


 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Tack för det! Kul att det finns fler som uppskattar lite udda grejor :) Finns det ingen annan som har en Bombi här på forumet? Det finns några gamla trådar där det diskuteras Bombi iaf.
 
Reactions: Basse92

TurboTouring

Aktiv medlem
13 feb 2007
96
0
6
Lycksele
Du förverkligar en av mina drömmar, nu är man mitt i småbarnslivet men på några år så ska det bli en Bombi. Ska renovera upp mitt garage först....
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Det gör du rätt i. Kul att tråden uppskattas. Bara att pma om någon skulle vilja ha listan på dom reggade bombis som finns i sverige.
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Målade huven idag då jag ville se hur färgvalet blev det är ju så svårt att titta på färgprover och bestämma sig.Den kommer bli 20% matt när den torkat. Hoppas det blir bra trotts att jag inte är någon fan av Gult så tycker jag nog att en Bombi ska vara så.
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Dom grejorna behåller jag nog då det inte finns så mycke pengar att få för dom. Du har inga tankar på att sälja din maskin?