Arctic Cat ProClimb M 800 Sno Pro 2012

migal

Aktiv medlem
11 nov 2010
86
0
6
Kommenterade det här i en annan tråd-men går det verkligen inte att tanka 95 utan att spika sönder motorn? Eller 95+oktanbooster?
Det jag kommenterade i den andra tråden var att jag velade lääänge mellan ProClimben och ProRmk:n, och valde ju efter mycket vånda till slut Rmk:n-och om det inte alls funkar med 95 i ProClimben så är jag skitglad över det valet jag tog.

Arcticen är dock fortfarande 10 ggr snyggare.
...och du har dessutom valt tillbehör helt i min smak! :)
Vadå så det går inte att köra på 95 i dom nya?
 

migal

Aktiv medlem
11 nov 2010
86
0
6
Okej. Men fins det risk att dom spikar om man kör på 95? Grubblar hur ja ska göra. En pro rmk lr m8 2012?
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Jo detta är ju en tråd om mitt projekt, så lite OT blir det ju.
Å jag kommer att köra min på 98 så ofta det går.
Ställ frågan i teknikdelen eller i någon annan del så kanske du får flera/bättre svar.
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Jo ja bor i Leksand så bilen rör sig oftast där omkring.

Var ut i garaget en sväng idag för att kolla placering av gps'en och just nu lutar det mot att den hamnar på styret.


Jag väntar dock på en högre ruta å då kanske den hamnar ovanför hastighetsmätaren istället.

Å så tog ja å lackade alufästena som håller i mätaren svarta.

Före.


Efter.
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Var idag ut å monterade gps'n vid mätaren istället så den blev att sitta lite mera skyddad.
Å för att få fast fästet så ville ja ha koll på att inget skräp hamnade i luftburken.
Så den skruvade jag isär innan ja borrade hål för skruvarna.

Insidan luftburk, Undersida huv.


RAM mount fästet monterat


Nedre delen av luftbuken bafflad för lägre ljudnivå verkar det som.


Återmontering




Ja gjorde nya hål i fästet för mätaren å i mätarens fäste:confused: för att kunna flytta fram mätaren så långt det gick. å på så sätt skapa utrymme för fästet för gpsen.




Nu går det även att öppna väskan utan problem. Har sett nån annan montering där man gjort hål i väskan för fästet men så ville inte ja ha det.


Snart redo ska fixas lite till bara.


Dessa ska väll upp i garaget så småningom också.


Ska man inte åka skotern kan man läsa en bra bok å ta en kopp kaffe eller nått annat.


Nästa sak att montera är ett batteri samt fixa laddning till det.
Har beställt originalfästet till batteriet som sitter på 4t maskinerna så det kommer att bli bra tror ja.
 

DraupneR

Välkänd medlem
22 nov 2007
462
0
16
Kiruna
Riktigt skoj å följa ditt projekt, tur att det ännu är grönt ute då hinner man fixa å trixxa med lugn och ro :)