Arctic Cat ProClimb M 800 Sno Pro 2012

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Här hem omkring har ja inte åkt mycket, Kanske 15mil.
Bilderna ovan är tagen ute på sjön siljan å där har det inte kommit nå mängder me snö sen isen la sig.
Är mest 15mil norrut å kör.
Var där i helgen å det var skapligt med snö men inte så mycket som man vill ha.


Ifjol hade vi helt klart mera snö
Men ja har ändå fått ihop strax över 90mil på den.
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Jo här har det vart rätt dött ett tag.
Soldi: Nästan all åkning sker upper på skjutfältet eller runtomkring där uppe.
TAC: har inte koll på det nu. Kör den så mjukt det går i framänden. Mitten lite efter snötyp. Du lär mog prova dig fram för att hitta en setup som fu tycker passar din körstil.
 

snotric720

Medlem
16 nov 2005
8
0
1
Går de å knappa i menyn med handskar på? köper du nån karta där lr hur fungerar de? för ska man ha vildmarkskartan så lär man ju köpa flera stycke å då blir de dyrt.
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Vilket "RAM Mount" köpte du och hur kopplade du in GPS elektriskt?
Måste man ha batteri i skotern?
Köpte några olika längder på armarna å så 2st AMP's plattor med kula.
En skruvades i maskin å en i gps fästet

Vill man sätta den på styret så finns http://www.gpscity.com/ram-mount-garmin-montana-powered-rugged-cradle-motorcycle-mount-zinc.html att köpa.



har inget batteri i skotern utan kör på gps'ens batteri som laddas fråns skotern.
Kopplade in det bakom 12V uttaget som sitter på skotern.
 

arch

Aktiv medlem
13 nov 2013
60
2
8
Dala-Järna
Hur gick det med radion? Själv har jag en Scala Rider G9 i hjälmen. Jag och en polare körde cross i somras med den lösningen och den var OK. Räcker ca 1,6 kilometer i öppen terräng, men betydligt kortare när man är på varsin sida en kulle och några hundra meter ifrån varandra.
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Fick alldrig dit radion på skotern.
Men jag har kört med den i fickan tidigare år å det har funkat bra. Men det var lite bökigt med den där.
Har 3st som jag åker med ibland som är radioamatörer så de har radio på maskinerna. dock tjattrar dom ju hela tiden så ja valde att inte montera radion på skotern.
Det brukar dock vara med på turerna och kan plockas fram i nödfall. Denna gå på 2-metersbandet så det finns möljighet att koppla upp via repeter å prata med de amatörer som är online hemomkring.
http://www.sk4sq.net/ Repetern står ca 13mil ifrån där vi brukar köra.
 

Hence84

Välkänd medlem
25 sept 2011
408
2
16
Luleå
Tjenare! Fin skoter och bra tråd, har följt dina anvisningar och monterat in min Montana på liknande sätt, blev riktigt bra, ett litet problem fick jag dock och det är att kabelstammen till mätarna tar i plasten under, så man kan inte vinkla mätarna så mycket nu, faktiskt såpass att mätarna tar i vindrutan.

Är inget större problem annat än när man ska rulla skotern, om man mot förmodan skulle köra fast i någon brant :)

Har du samma problem eller löste du det på något sätt? Kanske kapa bort lite av plasten under, men känns sådär att sätta kapen i en sprillans skoter :)
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Stiligt.
Ja kapade ur för kabelstammen. Inget som syns å eller nån som vet att det inte ska vara så.
Jag brukar skruva åt skruven när ja monterar GPS'en i hållaren för att den inte ska lossa och göra det lite svårare att stjäla. Vet inte ur lätt en lossar om man inte drar i skruven men det skakar ju rätt bra.
På din ser det tajgt ut att komma åt skruven eller sitter den nertill?
 

Hence84

Välkänd medlem
25 sept 2011
408
2
16
Luleå
Ja då tar jag och kapar med! Jag har vänt hållaren nu så inga problem att komma åt skruven, ska ta och skruva fast den så jag inte blir av med den här gpsen också! :)