Arctic Cat ProClimb M 800 Sno Pro 2012

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
Hej, har följt ditt projekt med m8:an förr så det kommer bli riktigt roligt att följa detta med med stort intresse! :)

Har en fråga, har du eller någon annan testat att ta av rutan på nya m800:eek:rna?

Varför jag undrar är för att jag inte tycker dom är sådär jättesnygga. Inte så att dom är direkt fula men t.ex gamla m8 vart mycket snyggare när man tog bort rutan eller satte på en lägre.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Kommer du montera drag på din maskin?

Ska hämta en likadan som din och vet inte om det behövs eller inte på en sådan maskin..
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Nää drag kommer ja inte montera, Har ingen användning för det på den maskinen.
Det enda jag drar på vintern är ledsladden men den drar ja med fyrhjulingen fast med band.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jo, det är sant. Mest om man ska dra någon vän ur skogen..så jag tänkte..
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Ja då har man fått lite tid i skotergaraget.

Tunnelväska på väg att monteras


Skidsnokar, Dämparskydd, Handtagsskydd och frontbåge monterat.


Kompakt


Distans för att inte orsaka ofrivilliga stopp


Samma lika på andra sidan.
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Ser riktigt bra ut.

Var faktiskt ganska skeptisk till nya Arctic då jag först såg dom på bild, då jag tycker föregångaren var riktigt jävla snygg och den här nya (tyckte jag) såg faktiskt riktigt ful ut på bild.

Men var in på KSMC i Kalix för någon vecka sedan och kikade på en XF8 dom hade inne där och min uppfattning ändrades ganska snabbt, jäklar vad grymma dom är!
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Varför blockera hand&tumvärme knapparna, blir väl ingen stopp om man kommer i kontakt med dom när man kör?
Rätt som det är har man på nått vis lyckats stänga av dom och man börjar frysa.
Hade dessa distanser på förra maskinen och det funkade bra.
Jag har alltså inte blockerat dom med banden om det var det du trodde bara limmat dit ramar runt knapparna så man inte trycker på dom ofrivilligt.

Beretta:
Jo rickigt snyggt blir det med den monterad och är den och passar så bra på skotern
Tunnelväskan finns som originaltillbehör Nr. 5639-618

 

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Tänkte väl jag å, åka med nå fula spännband på styret på en 12as AC...njaa :)
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Haha... Nää inte åka med nå band över knapparna.

Har idag plockat bort bandet då limmet härdat.




Googlebag vart monterad också


Isrivare monterat
 

Stabbe

Medlem
30 okt 2010
20
0
1
Piteå
Tjenare, satt och tittade genom dina bilder och diskussionen här i tråden och jag har
deffenitvt haft samma problem som många andra med att råka komma åt knapparna på styret då man deffinitivt inte vill det... I en skön puderbacke åså kommer man åt dödarn med tjockis magen eller något sådant. Så fårgan jag hade var då iaf, är det nått hemma bygge dom där distancerna du har eller var/hur har då fått tag i dem? :D Är det dags att jag börja lyncha andra plast grejer och limmar eller har du något tips? :)

Mvh Johan.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Dom skydden vid knapparna var smart...tror inte jag sett sådana till min...så nu satte du griller i huvudet på mig....blir att fixa egna sådana nu tror jag :)
 

jooohan

Välkänd medlem
14 dec 2010
307
0
16
Piteå
Kan man lyfta skotern med sportbumpern, sitter den stabilt när man skruvat fast den i chassit? den som sitter original är ju bara popnitad och känns inte så stabil
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
thullen. vi har lagt order på bumpern till våra maskiner också. de ska väll inte vara nå problem att montera denna plus bukplasten? som ja hört någon säga?