Arctic Cat ProClimb M 800 Sno Pro 2012

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Jag har inte släppt ner maskinen på golvet å testat att lyfta ännu.
Org. bumper fästet sitter skruvat med 4 skruv, 2st på var sida.

Ang. främre bukplasten så har ja inte testat det då jag inte fått någon bukplast ännu.
 

jooohan

Välkänd medlem
14 dec 2010
307
0
16
Piteå
Jag har inte släppt ner maskinen på golvet å testat att lyfta ännu.
Org. bumper fästet sitter skruvat med 4 skruv, 2st på var sida.

Ang. främre bukplasten så har ja inte testat det då jag inte fått någon bukplast ännu.
Org bumpern sitter som du säger på 4st skruvar, men själva fästet är popnitat ihop med själva bumpern
 

mdtl

Välkänd medlem
9 feb 2011
154
0
6
luleå
Kunde ej hålla mig i skinnet!La in beställning på sista ? xf800 sp hc i lule i dag.
Va ut i verkstan å kolla.Kolla in undersidan på luftintaget,verkar släppa tyget från röret.
Har ni satt dit buk plasten?Passa frontbump över b.plasten.Har ej tittat på b.plasten än.
Kylarslangen verkar ha sprängts av grabbarna som va över till usa.
Ni kan väl kolla upp slangen å ge åsikt hur det ser ut...
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Kul Å grattis till en antagligen fin maskin.
Ang. bukplasten så skrev ja ju igår att ja inte fått någon å kollat man på Arctic store så står det "Item is currently not available". Med den plasten som sitter där från början är det inget problem ihop med sport bumpern. Men jag har beställt extra bukplast främre å bakre del Orange så det är den som man kan få modda lite för att få dit.

Ang. slangen så är det nog bättre att ställa frågan i allmänna forumet vad dom tycker.
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Så här ser min ut just nu.



Sport bumpern sitter bara sats men en skruv uppe istället för två som originalet.
Å så sitter det en liten klen skruv nertill också.

 

snowmobileking

Välkänd medlem
27 okt 2010
346
0
16
Piteå
Blev faktiskt lite besviken på infästiningen av lyftbågen trodde den skulle sitta betydligt mer, blev mer sugen på någon annan eftermarknads istället
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Händer inte så mycket här då jag håller på med ett litet hus också.
Men igår var jag i alla fall ut i garaget en sväng efter att ha mailat Mountain Addiction å frågade om mina dunkar skulle passa på nya skenorna som dom har för 2012 Proclimb.
Fick till svar att enda skillnaden var att de nya var kortare då tunneln är smalare på nya maskin.
Så då fick ja väl lov å kolla de då å så blev dom monterade.

Väskan slutligen monterad


Inne i Väskan


Fäste för väskan i framkant å så sitter det med en plupp i bakkant under väskan


Här sitter skenorna monterade på vad jag tyckte enda möjliga sättet. Dock hamnade dunkarna då ca 1cm offset men det får gå ändå.
Skenorna ska kapas senare.


Lite till höger




Å spaden ska me så klart
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Hur mycket bränsle rymmer du i dunkarna? Dom såg ut att vara långt bak, tänkte hur det blir med dämpningen när det blir lite vikt så långt bak?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Jo väskan är Arctic original.

Dunkarna rymmer 1,3 gallon/st.
Hade dessa på min M8 tidigare å de gånger dunkarna satt där märktes det väl direkt ingen skillnad.
Åker jag hem omkring är får dunkarna stanna kvar hemma.
Då man har dom på så är det mest körning helt ospårat så det tar inte så lång tid innan man kan slå i extrasoppan i ordinarie tank om man vill det.
 

snowmobileking

Välkänd medlem
27 okt 2010
346
0
16
Piteå
En liten fråga tog du bort plåten som sitter under goggle väskan verkar som om de blir mycket mer plats i väskan om man tar bort den
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
snowmobileking: Jo den plåten tog ja bort. Blev bättre plats då.

Migal: Bukplasten jag väntar på är arctic original tillbehör, frontbågen som ja har på min maskin är också arctic tillbehör. Priset vet jag inte, Ja köpte en hel del med saker för ca 7000:-
Om du menar frontbågen från xxxmodrods på den vita så har dom dagens pris på sin hemsida http://xxxmodrods.com/
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
ett tips till dom som äger nyare M8or (160hk motorn) är att inte prova köra på 95oktan då kompisens spikade ...

och innan ni klagar på hur trög han är som provade så säger jag att det var den soppan han fick levererad upp till fjälls och självklart tyckte han det var värt att pröva =)

Kommenterade det här i en annan tråd-men går det verkligen inte att tanka 95 utan att spika sönder motorn? Eller 95+oktanbooster?
Det jag kommenterade i den andra tråden var att jag velade lääänge mellan ProClimben och ProRmk:n, och valde ju efter mycket vånda till slut Rmk:n-och om det inte alls funkar med 95 i ProClimben så är jag skitglad över det valet jag tog.

Arcticen är dock fortfarande 10 ggr snyggare.
...och du har dessutom valt tillbehör helt i min smak! :)