Sökresultat

  1. Casy

    Snödjup i Sverige just nu?

    Kring östersund är det säkert 5-6dm på myrarna, på åkrarna 3-4dm. Var riktigt skoj att köra hemma för en gångs skull =) Jag kan knappt bärja mig till helgen, då ska vi till stugan och köra, och där är det runt metern :D
  2. Casy

    Lynx rave 800 -01

    Jag är oxå inne på en Lynx till nästa år. Vad skiljer egentligen racing, rave och enduro-maskinerna åt? Och om man jämför en Lynx -02 och en Mxz -02, vad har dom för olika fördelar/nackdelar? Vilken är "bäst"?
  3. Casy

    Summit -04, Ställa dämpare

    spänna fjädern? på det viset blir dämparen hårdare. sedan kan du väl alltid ställa kompression och retur, men det ska han nog inte röra om han inte vet vad han håller på med. mer/hårdare kompression gör att dämparen komprimeras långsammare. och returen är precis vad den heter, den justerar hur...
  4. Casy

    Sunkig ski-doo helg..

    trasig MPEM box?
  5. Casy

    bästa styret för 1000kr

    vilket styre är det mest raka utav renthal, protaper o fly?
  6. Casy

    Snödjup i Sverige just nu?

    Okej. Jag tänkte ta skotern imorgon lördag, men skippar det. Får ta bmw'n istället =)
  7. Casy

    Polaris RMK 800 -01 spänning på matta

    Testa spänn lite till bara? Det kan väl inte vara så jäkla svårt.. eller så får du sitta och trycka på uppdatera-knappen ;)
  8. Casy

    Snödjup i Sverige just nu?

    Yihaa! Kom 4-5cm inatt i Krokom. Blir nog till att ta skotern till ACC. EDIT: Fel av mig, det va 1dm.. och mer kommer under lördagsnatten enligt TV4.
  9. Casy

    Snödjup i Sverige just nu?

    Krokom/Rödön. Ska du köra till ACC eller tar ni bil?
  10. Casy

    Nya kolvar.

    Du skall köra in maskinen varierat. Inte fisköra, och inte tokvarva.
  11. Casy

    Snödjup i Sverige just nu?

    Jag säger 2-4dm beroende på vart man bor i Östersund (+/- 2 mil). Det går ju köra på leder osv, men det går inte jämföra med vad som finns på fjället.. =/
  12. Casy

    Tvåtaktsmotorn är framtiden!

    Såg en insändare i en tidning för nån dag sen som löd "Jag skulle åka längdskidor på fjället. När jag kom till sjön så lät det som nån sorts is-racing, men jag såg inget. När jag närmade mig fjälltoppen så lät det som nåt motocross-race, såg fortfarande inget. När jag sedan kommit ända upp får...
  13. Casy

    Spänning på mattan och ked?

    Är det vanligt att drivhjulen kuggar över när man kör in i något hårt, med främre delen av boggien? Tex en snö-kant uppför en backe eller likn. Min matta är ganska spänd, kan trycka ner ca 3cm på mitten.
  14. Casy

    MXZ 600 -99 Vettigt köp? Att tänka på?

    Jag har kört min mxz 600 -99 i 4 veckor nu, och den har hållt ihop än så länge. Förra ägaren hade bytt MPEM-box, bytt kolvar och shimsat dämpare. Dock har den en tendens att drivhjulen kuggar över då man kör på något hårt med främre delen av boggien. Nonslip-drivhjul är att föredra!
  15. Casy

    Var finns snön?? till min skoter...

    Vemdalen baby! :rock:
  16. Casy

    Tvåtaktsmotorn är framtiden!

    Att motorn är 20kg tyngre vet jag, men att Yamaha'n skulle behöva 30kg övrig vikt för att inte falla ihop låter konstigt. Antingen är BRP extremt smarta, eller Yamaha helt blåsta. Du råkar inte veta vad Nytro-chassiet väger?
  17. Casy

    Tvåtaktsmotorn är framtiden!

    XP 800 väger 193kg tror jag. Varför väger nytron nästan 50kg mer?
  18. Casy

    Officiella: Snowhawk tråden

    Kollade några klipp på youtube, saatan vad kul det ser ut! En sån måste jag lätt spara till! Ni som kör, ni har aldrig fått skid-släpp någongång? Att det inte får fäste och halkar undan..
  19. Casy

    Handlingar vid färd

    Vart kan man köpa klisterlapps regskyltar? Jag tänkte lacka om huven, och då behöver jag en ny lapp.
  20. Casy

    "Skoterbanken",Bra?,Dåligt?.. Vad tycker ni?

    Hur lägger man in en kommentar om sin egna skoter? Lite hjälp tack! :)