Sökresultat

  1. Casy

    Va i hel***te gör man?

    Nu kanske jag gissar lite, men om det bara är lagret som har gått sönder, så är det väl bara byta ut? (syns så dåligt på bilden vad som är paj). Lagret i kedjehuset kanske också har fått sig en törn.. blivit snedvridet eller något? =/
  2. Casy

    28mm fullblock vs 32mm ripsaw

    En jäkligt sliten 22mm matta, som hade hälften av kammarna kvar, ca 15mm höga. En 32an eller 38as matta skulle sitta ännu bättre, men en 28 duger!:p
  3. Casy

    28mm fullblock vs 32mm ripsaw

    Jag installerade nyss en 28mm fullblock på min skoter, skottar på rätt hyffsat ändå. Gick lite trögt i djupare snö dock..
  4. Casy

    vilken års mod e snyggast?

    Ski-doo's ZX-chassie har fina skotrar, även den gamla REV'en ser fin ut. XP'n är "för mycket".
  5. Casy

    Tvåtaktsmotorn är framtiden!

    Där ser man =) Vore ju väldigt smart att få ner vikten på maskinerna. Tex 400cc och en turbo som jobbar i 120hk. Frågan är väl hur hållbara dessa maskiner blir?
  6. Casy

    Tvåtaktsmotorn är framtiden!

    Har jag missat nåt, eller finns det turbo till 2-taktare? Och om det inte finns, varför?
  7. Casy

    Rxl 650 förgasare och trimmad

    Luftskruven skall vara ca 2 varv utskruvad från botten! Och tomgångskruven har fjäder.
  8. Casy

    Nån som provat

    Killen som driver skoterdelen är min systers sambo. Han sa att fläktbrillorna var väldigt populära, han sålde många. Fläkten lät ganska högt tyckte jag, men man trycker väl bara igång dom när man vilar? Så batterierna lär nog hålla ett tag..
  9. Casy

    Snödjup i Sverige just nu?

    Det kom ca 7-8cm utanför Östersund igår (29/12). Nere vid klövsjö-trakterna va det 5-6dm snö på myrarna (nedanför fjället). På lederna va det lite mindre snö, rätt hård. Uppe på fjället vet jag inte, men troligen mellan 5-10dm. Det verkar som att det blir en vinter i år oxå, trots allt...
  10. Casy

    Första skoterköp!

    Jag köpte mig en mxz 600 -99 för nån vecka sedan. Känns som en väldigt trevlig maskin än så länge. Ska dra till fjälls nu i helgen och testa lite mera. Men se till så att kolvar och lager är bytt ifall du köper en. allt över 500-600 mil iaf. lycka till!
  11. Casy

    Släcker stift, 440X -00

    Stiften skall väl vara brun-färgade? Du tror inte att den såsar ihjäl sig själv då? Och har du testat köra runt utan att gasa så mycket? Det verkar som att du bara ställer frågor här på forumet, men inte mekar så mycket... vi vet lika lite som dig. ;)
  12. Casy

    Slak balatarem = ej bra att hoppa med?

    Ja, den var helt utsläppt förrut. Nu spände jag den 1 hack, kommer troligtvis ge lite bättre tryck på skidorna, men ändå funka bra i lössnö.
  13. Casy

    Slak balatarem = ej bra att hoppa med?

    Okej, bra att veta! Ska spänna den 1 eller 2 hack, så får vi se om det känns skönare. För just nu har jag inget tryck på skidorna..
  14. Casy

    freestyle

    Man kanske kan slå i lite extra olja om man vill vara på säkra sidan? Då bör det vara lugnt tycker man.
  15. Casy

    Slak balatarem = ej bra att hoppa med?

    Tjenix. Om balataremmen är slak, kan boggien ta mer skada då man hoppar?
  16. Casy

    höger handtagsvärmare, dålig värme..

    Det var vid styrhöjaren som en kabel hade nöts sönder. Tog fram lödkolven, det fixade biffen. Hoppas den funkar, ska ut och testa i helgen.
  17. Casy

    Släcker stift, 440X -00

    Kolla all elektronik då? Du måste ju börja nånstans.. Och hur ser stiften ut när den tvärdör?
  18. Casy

    Släcker stift, 440X -00

    EpZoR.. har du stift som är anpassade till din motor? Har inte riktigt hängt med.. Vad säger ski-doo ÅF om ditt problem?
  19. Casy

    Byta matta mxz 600?

    oonej, det blir en ny 28mm. Fick den billigt. Hade iofs vart gött med en 38'as matta, men det får bli på min nästa skoter isåfall ;)
  20. Casy

    Snödjup i Sverige just nu?

    fy faen, kanoners det!