Först va det inget fel på varken kolv eller ringar, men NU är det fel? Det verkar som att handlarn har koll ;) Hoppas det gjorde susen. Om motorn har gått 700 mil så förstår jag att kolvbyte va på sin plats.
Hur går det med upprensningen? Jag har fortfarande sett kommentarer som lyder: "köp inte, det är bara skit, den bara *****s!!" Förrutom det så gillar jag skoterbanken, jag brukar titta in där ibland.
Jag vill minnas att SRV är glada på att skära ihop. Min gamla SRV jag hade, den skar =) Så jag skulle nog ha satt i rätt kolvar från början, och sedan bestycka.
Kedjan i kedjehuset ska vara ganska hårt spänd, för det är väl den du menar? Och mattan ska du kunna trycka ner 3-5cm ungefär, beror väl på. Lagom är bäst =)
köpte en 307*38*28 fullblock delning 2,52 till min, funkar rätt bra. Går lite trögt i 5-6dm snö bara.. men då ere bara gasa ännu mera. En 32 eller 38 skulle nog sitta ännu finare. Men jag är ändå nöjd, betalade bara 1800:-, knappt använd.
Själv skiter jag i vad det sitter för motortyp under min huv. Huvudsaken är att effekten finns och att det håller. Samt en resonabel vikt..
När det gäller crossar så ligger 2t och 4t ungefär lika viktmässigt, varför gör inte skotrar det?
Det sitter väl bara en oring under topplocket? Har moment så värst stor betydelse då? Det lär vara bra mycket kinkigare på bilar med fler än 6 cylindrar ;)
Det är ett litet tjippande/tuffande ljud när man ligger runt 5000 varv, kan det ha med för fet blandning att göra? Tror det satt 280 i huvudmunstycke orginal iaf. Ska kolla upp i helgen vad det egentligen sitter för munstycken i den. Och dom nya stiften skall givetvis skruvas dit.
Jag söker efter ett par stift som förhoppningsvis kan sänka bränsleförbrukningen lite. Nu vet jag dock inte om det fungerar så i praktiken? Just nu drar den 3,1 liter blandad körning, vilket låter lite mycket.
Tjena. Jag va till ski-doo ÅF idag, handlade nya stift. Han sa att det var BR9ES jag skulle ha, men kollar jag runt på forumet så verkar det vara BR9ECS-5 som gäller (den skulle tydligen va lite bättre). Vad säger ni som har koll på tändstift?