Sökresultat

  1. Casy

    Snödjup i Sverige just nu?

    Japp, det kan jag bekräfta. Synd att allt ligger i skogen bara.
  2. Casy

    Summit 600 surar ner sej....Hög tomgång

    Först va det inget fel på varken kolv eller ringar, men NU är det fel? Det verkar som att handlarn har koll ;) Hoppas det gjorde susen. Om motorn har gått 700 mil så förstår jag att kolvbyte va på sin plats.
  3. Casy

    munstycken iq 440 .vad ska man ha?

    Ja, faktiskt!:p Tro't eller ej.
  4. Casy

    munstycken iq 440 .vad ska man ha?

    Bestyckningen beror på vart du kör oxå. Vad en annan har, behöver nödvändigtvis inte passa dig.
  5. Casy

    munstycken iq 440 .vad ska man ha?

    köp ett gäng och testa vetja =) eller är munstycken dyra?
  6. Casy

    "Skoterbanken",Bra?,Dåligt?.. Vad tycker ni?

    Hur går det med upprensningen? Jag har fortfarande sett kommentarer som lyder: "köp inte, det är bara skit, den bara *****s!!" Förrutom det så gillar jag skoterbanken, jag brukar titta in där ibland.
  7. Casy

    varför kan inte folk göra saker och ting rätt på en gång??

    Jag vill minnas att SRV är glada på att skära ihop. Min gamla SRV jag hade, den skar =) Så jag skulle nog ha satt i rätt kolvar från början, och sedan bestycka.
  8. Casy

    Spänning på mattan och ked?

    Kedjan i kedjehuset ska vara ganska hårt spänd, för det är väl den du menar? Och mattan ska du kunna trycka ner 3-5cm ungefär, beror väl på. Lagom är bäst =)
  9. Casy

    Ski-doo mxz 800 -01

    köpte en 307*38*28 fullblock delning 2,52 till min, funkar rätt bra. Går lite trögt i 5-6dm snö bara.. men då ere bara gasa ännu mera. En 32 eller 38 skulle nog sitta ännu finare. Men jag är ändå nöjd, betalade bara 1800:-, knappt använd.
  10. Casy

    Bästa köp?

    Jag gillar verkligen Viperns utseende, snyggaste skotern!!? Men presterar dom bättre än en ski-doo/lynx samma årsmodell?
  11. Casy

    Tvåtaktsmotorn är framtiden!

    På nära avstånd kan en 2t låta högre (pga frekvensen), men går du 1km bort så hörs 4t mer väl.
  12. Casy

    Snödjup i Sverige just nu?

    Själv ska man till Ånn imorgon lördag, hoppas på mycket snö!
  13. Casy

    4takt framtiden

    Själv skiter jag i vad det sitter för motortyp under min huv. Huvudsaken är att effekten finns och att det håller. Samt en resonabel vikt.. När det gäller crossar så ligger 2t och 4t ungefär lika viktmässigt, varför gör inte skotrar det?
  14. Casy

    Snödjup i Sverige just nu?

    Kom 4cm snö utanför Östersund idag
  15. Casy

    Bestyckning förgasare?

    luftskruven ska vara ca 2 varv utskruvad, där i kring iaf.
  16. Casy

    Mxz 700 2000

    Det sitter väl bara en oring under topplocket? Har moment så värst stor betydelse då? Det lär vara bra mycket kinkigare på bilar med fler än 6 cylindrar ;)
  17. Casy

    BR9ES tändstift i min mxz 600 -99?

    Det är ett litet tjippande/tuffande ljud när man ligger runt 5000 varv, kan det ha med för fet blandning att göra? Tror det satt 280 i huvudmunstycke orginal iaf. Ska kolla upp i helgen vad det egentligen sitter för munstycken i den. Och dom nya stiften skall givetvis skruvas dit.
  18. Casy

    BR9ES tändstift i min mxz 600 -99?

    Jag söker efter ett par stift som förhoppningsvis kan sänka bränsleförbrukningen lite. Nu vet jag dock inte om det fungerar så i praktiken? Just nu drar den 3,1 liter blandad körning, vilket låter lite mycket.
  19. Casy

    BR9ES tändstift i min mxz 600 -99?

    Tjena. Jag va till ski-doo ÅF idag, handlade nya stift. Han sa att det var BR9ES jag skulle ha, men kollar jag runt på forumet så verkar det vara BR9ECS-5 som gäller (den skulle tydligen va lite bättre). Vad säger ni som har koll på tändstift?
  20. Casy

    Va i hel***te gör man?

    Det där såg illa ut.. jag lider med dig =/ Det kanske går att sätta en bit över, och sedan tigga?