Sökresultat

  1. Casy

    snödjup i åkersjön??

    Vad brukar man göra på skoterns julafton? Åker ni till nåt speciellt ställe, eller har ni några aktiviteter förrutom att köra skoter? Detta är nämligen "första gången" för mig. ;)
  2. Casy

    Hälsar ni på varann?

    Jag brukar oftast hälsa. Antingen för att vara trevlig eller visa mina medmänniskor respekt.
  3. Casy

    System-1 teaser..

    Överlag gillar jag trailern. Att klippa in andra vinteraktiviteter (små snuttar) kan vara OK enligt mig. Det blir en skön avstämning på nåt vis (tex åka snowboard, snowracer osv).
  4. Casy

    snödjup i åkersjön??

    Blir bra det inför skoterns julafton, i'll be there!
  5. Casy

    Vad är detta för matta?

    Håller med, en 32a gräver ner sig ganska lätt. Men är en 38a så värst mycket bättre egentligen? Funderar på en 38/44a till min mxz nämligen..
  6. Casy

    Priser på skoterförsäkring?

    Mxz 600 -99. 1400kr/år halv dina försäkringar, 21 år.
  7. Casy

    Snödjup i Sverige just nu?

    Va i bydalen/hovde och körde i helgen. 1 meter snö på myrar och kärnar. 1,5 meter där det va drivor, och kanske 3-5dm på topparna av fjället där det blåste som mest.
  8. Casy

    Äntligen en Ski-Doo E-tec

    Jaha, nu hänger jag med. Kommer kanalerna tas bort helt då?
  9. Casy

    Kolla på skidoo summit 800x -01?

    Kolvar brukar man få byta vid 6-700 mil, även MPEM-boxen (el-box) kan ge upp efter 7-800 mil (iaf på de äldre mxz). Förrutom det vet jag inte, mxz brukar hålla ihop ganska bra.
  10. Casy

    Äntligen en Ski-Doo E-tec

    vad skiljer SDI och DI?
  11. Casy

    varför inte trippel

    Jag fyller i lite.. Det blir alltså 38hk per cylinder på trippeln. 440in hamnar på 55hk per cylinder. Det är därför trippeln håller längre.. got that skalost?
  12. Casy

    Snödjup i Sverige just nu?

    snöar utanför östersund
  13. Casy

    Tvåtaktsmotorn är framtiden!

    Stox, nog för att alla har rätt till en egen åsikt, men du ältar ju samma sak flera gånger om. Jag tror dom flesta har fattat din poäng.. ;)
  14. Casy

    cylindern, hur mycket klarar den i temp?

    Sv: cylinder Stämmer inte riktigt. Glykolen har en högre kokpunkt. Så vattnet lär nog koka vid 110-120 vad jag har läst mig till. Normal/trivsam motortemp är vid 90'C någonstans antar jag?
  15. Casy

    XP bukplast - inte bara original?

    Sv: XP bukplast Skojar du, tar ÅF för ski-doo hem piratdelar? :hmmmm2:
  16. Casy

    Snödjup i Sverige just nu?

    Förvisso ligger vemdalen i Härjedalen, men klövsjö ligger i jämtland. 50% rätt :p
  17. Casy

    Snödjup i Sverige just nu?

    Ner mot klövsjö/vemdalen är det nog 1 meter på myrarna, eller där i kring.
  18. Casy

    Snödjup i Sverige just nu?

    Born and raised på Rödön, så det är där jag brukar köra. Skotern står hos farsan. Bättre skoter-förutsättningar där än i krokom.
  19. Casy

    funkar det att ha en Ö.D kolv och en orginal?

    Kul att du gottar dig på andras missöden.. skaffa dig ett liv Skalost.
  20. Casy

    bästa styret för 1000kr

    Det kanske jag kan göra, men det finns inga andra märken som är kända för sina raka styren? När jag kör cross så är ett rakt styre att föredra iaf, tänkte att det är samma känsla med skoter? Jag vet iaf att Universal har grymt sköna styren till crossar.. protaper är jag inget större fan av dock...