Sökresultat

  1. Casy

    Hög bränsleförbr. 600HO

    min mxz 600 drar prick 3l mil om jag leker hårt. hur ser dina stift ut?
  2. Casy

    Summit 800 -01, går på 1 cylinder

    Summit 800 -01 hade fått en stor spricka i blocket, troligen ena kolven som skar = flisor vid vevaxeln. Jäkligt synd och dyrt!! Den hade gått 402mil, och det skulle kosta massor att laga den. Vad kan en 800-motor från en skoterskrot kosta, och ingår nån sorts garanti?
  3. Casy

    Summit 800 -01, går på 1 cylinder

    Okej. Är det lika stora stift orginal i min förgasare, eller är det olika? Och kan vitt stift även betyda att den tar tjuvluft någonstans?
  4. Casy

    Ändrad tomgång vid byte av huvudmunstycke ?

    Jag tror du har besvarat på din fråga själv.. =)
  5. Casy

    Summit 800 -01, går på 1 cylinder

    Jo, jag får nog köpa en pirat-kolv, kan ju inte köra runt med obalans :P Stiftet på vänstra sidan (den med mindre komp) är ganska vitt, knappt något brunt alls. Den högra ser bättre ut, den är brun/mörkbrun. Vitt stift betyder..? Angående polarns summit 800 -01, den hade 0,5bar komp på högra...
  6. Casy

    Dags att förändra attityden!

    Nu när jag tänker efter så är jag inte så laglydig.. =/ Jag är värre än vad jag själv trodde. Igår tog jag tex en sväng förbi min gamla barndomsskola, där min gamla lärare kom ut och växlade ett par ord med mig. Rätt osmidigt av mig, men får tänka lite längre nästa gång.
  7. Casy

    Summit 800 -01, går på 1 cylinder

    Jaha, menar du att motorn är skrot? Eller du kanske menar att jag bör köpa en piratkolv till vänster sida också?
  8. Casy

    Mxz 600x -08

    håll maskinen på mellan-varv, och gasa varierat. köra på sjön/isen är inte att rekommendera.
  9. Casy

    DPM Summit 600, saknas slang?

    den saknades även på polarns summit 800 -01
  10. Casy

    Summit 800 -01, går på 1 cylinder

    Är det lågt? Vissa på forumet påstår att dom kör runt på 6-8bar utan problem.. Nu gjorde jag om testet MED full gas. Kall motor 9,2 vänster (variator) och 9,8 höger. Varm motor 8,2 vänster och 9,2 höger. Enligt förra ägaren är det bytt till en pirat-kolv i den högra, den vänstra är inte bytt...
  11. Casy

    Summit 800 -01, går på 1 cylinder

    Idag inhandlade jag en komp-mätare. Har inte tittat på polarens Summit 800 -01 ännu, men jag kollade min egna Mxz 600 -99. Den hade 8 bar på variatorsidan och 9 bar på den andra. Vad jag har fattat det som, så får det inte skilja mer än 10%.. bör jag byta kolvar? Kan tillägga att den accar lika...
  12. Casy

    Summit 800 -01, går på 1 cylinder

    var köper man kompmätare? inga gissningar, länka gärna till nån sida.
  13. Casy

    Summit 800 -01, går på 1 cylinder

    gnistan är lika stark på båda stiften, iallafall om man lägger dom mot toppen och drar. men vi kan ta en extra titt på det.
  14. Casy

    Summit 800 -01, går på 1 cylinder

    Dom är bytta för 100 mil sedan, dom såg fräscha ut.
  15. Casy

    Summit 800 -01, går på 1 cylinder

    Tjena. Jag och polaren var ute och körde en sväng. Efter 30 minuter började hans maskin gå på 1 cylinder. Vi har bytt tändstift, rengjort förgasarna och kollat luftburken så allt är grett, men fungerar ändå inte. Hans mätare står på 402 mil, kan det vara dags för kolvbyte? Det är den högra sidan...
  16. Casy

    ska byta matta på min mach 1 98

    32mm kommer kännas trött i lössnö. Minst 38mm tycker jag, om det får plats dvs.
  17. Casy

    snödjup i åkersjön??

    Måste man ha regbevis på sig, räcker inte körkort alt. förarbevis?
  18. Casy

    Dags att förändra attityden!

    widell verkar vara en mogen kille.. :stupid:
  19. Casy

    Snödjup i Sverige just nu?

    Jaså? Kom 6-7cm i krokom/nälden. Undrar hur mycket som tagit sig till Åkersjön?
  20. Casy

    Styling av IQ 600RR!

    1 eller 2. Det första är mera "standard", race-look kan man säga. Den andra är oxå grym som fan, speciellt när du har jackan i kombination. Dom andra kan du skita i, orka katter på huven.