Jo, jag får nog köpa en pirat-kolv, kan ju inte köra runt med obalans :P Stiftet på vänstra sidan (den med mindre komp) är ganska vitt, knappt något brunt alls. Den högra ser bättre ut, den är brun/mörkbrun. Vitt stift betyder..?
Angående polarns summit 800 -01, den hade 0,5bar komp på högra...