Senaste material av lofdahl

  1. L

    2% 1% 0,5% 2-taktolja

    Skulle nog hellre på en vanlig maskin blanda in 3% än 1,3%. Håller just nu på att prova en ny olja, kan väl säga att just nu blandar jag 10% av 2%.... Alltså... 2,8% mera bränsle i förhållande till att köra med 3% inblandning. Fungerar fint, ett par tankar utan att ngt har hänt.... :D Ni får...
  2. L

    Byta kolvar

    Nikasil kan man visst hona! Däremot skall en speciell sten eller borste användas för detta. Wiseco har en borste speciellt framtagen för att bryta den sk. "glaze" som uppstår på nikasilen.
  3. L

    Etanol / Metanol / E85 i tanken... ?

    Kan ju säga att det blir en HELT annan sång i motorn med E85! Oljor? I stortsett endast vegitabiliska oljor som blandar sig med E85. Sk. recinolja. Redline, Castrol har oljor som blandar sig. En tvåtaktare blir svårstartad, även om det är sommar! Bromsade tävlingsmotorn med E85 och den visade...
  4. L

    Backe? Vars får man ställa upp?

    vill man tävla och har gas eller turbo blir det dragracing som gäller
  5. L

    Finns det några Dragracers här???

    Nog ska sommarsläden byggas om till vinterkälke... Precis fått nya mattan och börjat bygga en ny boggie. Blir att styra den i ProStock i vinter! Med dom nya viktreglerna kanske man har en schysst chans.. :D
  6. L

    midnight sun

    Finalerna körs på söndag! Bara att komma och kolla!
  7. L

    NiCaSil cylinder, Honas eller inte... ?

    Ska honas vid kolvbyte! En cylinder md nicasil skall honas vid kolvbyte, detta för att bryta ytan (glaze) i cylindern och göra så att det kan fastna en oljefilm igen. Dock så bör man använda en speciell honingsborste för detta som är speciellt famtagen för nicasil cylindrar.
  8. L

    Strokervevaxel

    Finns det någon i Sverige som tar på sig att bygga iordning en stroker vev? Skall bli 78mm av en som nu har 70mm
  9. L

    vart tog smp'n vägen?

    Lever fortfarande Jodå, maskinen lever fortfarande! Just står den i garaget i väntan på en omgradering av motorn. Kommer att gå ner från 770in med dubbelrör till en 700 ves med singelpipa och istället ladda mera lustgas. Annars kommer den att vara likadan även detta år, men vem vet, den kanske...
  10. L

    Modifierade skotrar...

    Här har du länkarnas länk när det gäller polerade prylar och feta moddningar! Scott Stiegler :D
  11. L

    Wizards Metal Polish

    Nu fungerar hemsidan igen. Var en indexfil som plötsligt hade försvunnit.... :confused:
  12. L

    Finns det några Dragracers här???

    Naturligtvis... Självklart ska det åkas rakt fram i sommar. Kommer att försöka få maskinen klar till Dala-Järna och köra i Open Gr2 med en liten lustgas 700:a :D
  13. L

    Mindre Drivhjul = Plats för högre kammar...

    Ett litet bekymmer med mindre drivhjul är att ju mindre dom blir desto lättare kommer det att kugga över. Vilket ger att man måste spänna mattan hårdare. Samt att rullmotståndet blir högre ju mindre drivhjulen är. Om man kan och har möjlighet så är det bättre att flytta kedjehuset och behålla...
  14. L

    Sleeper bygge...

    Det där låter ju inte som en sleeper iallafall. En Sleeper är en maskin som ser helt original ut, men kanske har en herrejesses motor under huven, utan att det syns. Men bygget låter spännande iallfall. :)
  15. L

    Högkamms matta

    En del av problemen med dessa högkammsmattor är det att när dom går utan bra kylning så blir dom väldigt varma, detta gör att mattan får "torrsprickor" vilket ger till följd att kammar vill kunna börja trilla av. Ingen garanti.... :( Sen om man är ute och slirar på stenar så mår den ju inte...