Kan inte påstå att jag hört att det någonsin blivit prövat i domstol, gissningsvis är det inget som varit aktuellt någongång..?
Antingen har folk haft barn som kört runt runt på gräsmattan/åkern eller liknande, och i dom fall dom faktiskt blivit iakttagna av ordningsmakten har det inte lett till rapportering då det inte ansetts som "fri körning"-eller så har barnen blivit tagen på bar gärning efter skoterled/spår med efterföljande rapportering av föräldrar som följd.
Hjulboggie, hör efter på närmaste polisstation om dom kan räta ut frågetecken åt dig-eller så kikar du efter helt själv, då du insinuerar tämligen uppenbart att jag är helt ute och cyklar i frågan, och samtidigt, sådär mellan raderna, verkar ha juridisk insikt?
Jag påstår inte att det är tillåtet eftersom "så gör alla", utan faktiskt att lagtexten inte uttryckligen beskriver att det ska vara ett inhägnat område, utan endast att det ska vara avlyst från annan trafik/verksamhet/personer eller hur det nu var formulerat. (Det är som sagt några år sedan, det är inte helt färskt i minnet...)