Yamaha MountainMax 700-00. Lågbudgetmodd.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
haha men lägg av. du kan ju inte mena allvar om du tkr orginal rutan är snyggare än den låga?
Hehe, det är väl för att jag fyllt 35 = bekväm. ;)

Den höga rutan får det höjda styret att inte "sticka upp lika högt", s a s. Och jag moddar helst så att det ser så originallikt ut som möjligt.

Nåja, bild kommer.
 

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
516
1
18
Umeå
Nu sitter boggien på plats. Jag o svärfar hade ett h-vete att få dit den, innan vi kom på att lossa bultarna till quickrodsen. Då gick allt ungefär 10 gånger lättare. :loco:
Satte den i de nedre bulthålen, får se hur det känns.

Jag passade även på att byta rullarna i primärvariatorn. Resultat: allt rassel på tomgång försvann.



Nu är det bara Maxximum Performance rullsekundären kvar att fixa innan uppstart. Bussningar är beställda och en passande helix är på G.

Snö, kom!
en fråga.. vad kostade rullarna?
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Vet inte, en kompis hade dem. Men de finns på KN racing bl a.

De gamla rullarna och axlarna (som var rätt så ok) skänkte jag bort till en bättre behövande här på forumet. :)
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Mohahaaaa, jag skaffade Powder Pro-skidor idag. :biggrin1: Men de har SkiDoo-fästen. De verkar passa med lite slipning.

Men, Skidoofästena är ca 7-10 mm lägre än standard yamahafästen. Bra eller anus?

Passar yamahans "gummiklusar" i skidoo-fästena?

(Jag kan iofs få tag i yamahafästen till powderpro, men då måste jag vänta till efter helgen, och jag vill köra nuuu.)
 

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
516
1
18
Umeå
Vet inte, en kompis hade dem. Men de finns på KN racing bl a.

De gamla rullarna och axlarna (som var rätt så ok) skänkte jag bort till en bättre behövande här på forumet. :)
men va fan.. kolla om han har till mig oxå.. skulle vara dags att byta dom.. haha.
 
B

Buktholmen

Mohahaaaa, jag skaffade Powder Pro-skidor idag. :biggrin1: Men de har SkiDoo-fästen. De verkar passa med lite slipning.

Men, Skidoofästena är ca 7-10 mm lägre än standard yamahafästen. Bra eller anus?

Passar yamahans "gummiklusar" i skidoo-fästena?

(Jag kan iofs få tag i yamahafästen till powderpro, men då måste jag vänta till efter helgen, och jag vill köra nuuu.)
Vilken färg? :)
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Hehe, nu sitter skidorna på plats. Behövdes bara lite slipning på skidfästena.

Skotern blev bra mycket bättre på alla sätt! :)
Svänger bättre, bär upp bättre i snön. Fetnöjd! :D
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Tavelsjö.
Dock ej på sjön. I helgen var det iofs 20 cm is på den lilla snutt "led" som är packad, men bara 5 cm direkt vid sidan av.
 

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
Hur gick det med att den blöddrade i pudret, har läst på forumet att de är ett VÄLDIGT kännt problem bland yamaha modellerna och dom säjer att man ska bocka en plåt för avgas slutet ;) kolla på forumet efter andra lösningar annars ;)
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
MM700 har redan plåten. Jag har kopplat ur tors, men har inte kört tillräckligt mkt för att hinna utvärdera.
Men, i mitt fall rör det sig om två olika bludder. Dels bluddret som uppstår när man dyker i djupsnö och motorn får för lite luft (inget större problem tycker jag), dels bluddret vid gasuppsläpp (större problem).

Jag funderar på att klippa till måttanpassade kartongbitar för luftintagen i huven, så man enkelt kan sätta igen dem vid pudersnö.
 

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
516
1
18
Umeå
MM700 har redan plåten. Jag har kopplat ur tors, men har inte kört tillräckligt mkt för att hinna utvärdera.
Men, i mitt fall rör det sig om två olika bludder. Dels bluddret som uppstår när man dyker i djupsnö och motorn får för lite luft (inget större problem tycker jag), dels bluddret vid gasuppsläpp (större problem).

Jag funderar på att klippa till måttanpassade kartongbitar för luftintagen i huven, så man enkelt kan sätta igen dem vid pudersnö.
jag tkr du ska satsa på svart Mesh tyg. som du ber frugan sy fast runt gallren... det ska jag satsa på iaf.